• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Klei gesmolten?

j3roen zei:
ik ben tevreden over de Mother's klei. De set is ook nog eens prettig geprijsd.Tip: als je het koopt, je kunt de showtime 1:1 verdunnen en je hebt dan nog meer dan genoeg glijmiddel.

Let wel op met wat je achteraf gaat kleien , want de klei kan beginnen brokkelen als je na de showtime met een concentraatje van Dodo Juice aan de slag gaat

(zeker is dit niet , maar het is al enkele keren gebeurd ) :weetniet

Onlangs nog een kleisetje gebruikt en gelijk begonnen met het concentraatje , de showtime zal voor iets anders gebruikt worden.
 
Ford Puma, eerder gekleid met Mothers California Gold Claybar en Poorboys zonder marring

Nieuwe Monello klei (na opnieuw gekneed te hebben).

Auto eerst gewassen zoals dat hoort.

SW 1:1 Foto is genomen nadat ik de SW had afgenomen met schone doek. Ziet er misschien erger uit dan 't was, kreeg 't met witte handpad + SSR1 makkelijk weg.

marring.jpg
 
Het vermoeden dat het anti-plakfolie (een van de) boosdoener is kan ik bevestigen. Een maand geleden nieuwe klei gekocht welke compleet intact was. Het zwarte folie in het doosje geplakt en sindsdien smelt de klei langzaam van onderaf. Elke week smelt er ongeveer een millimeter. Actuele foto's zijn beschikbaar, mocht je ze willen, Tim.

Overigens op de Corsa geen last van gehad van marring.
 
Lijkt mij makkelijk te testen, bewaar een deel van de nieuwe klei in het doosje met folie en een ander deel in een ander doosje zonder folie, en kijk na een tijdje naar het verschil. ;)
 
Dat laat ik aan CC over. Als dat het probleem is dan zouden die stoffen al in mn klei zitten en zou eem dergelijke test geen betrouwbaar resultaat leveren.
Of bedoelde je dat ook al ? :)_[]
 
Aangezien ik in maart/april mijn monello doosje inclusief gloednieuwe klei ingeleverd heb, zou ik nu wel graag willen weten of ik 't opberg doosje inclusief klei terug kan ontvangen. Aangezien de klei net 1 keer gebruikt was.
 
Doe ff meeltjuh naar info@Carclean.com ( of bel ze morgen even ) .... denk dat dit sneller/beter werkt ( voor zelfde geld missen ze dit bericht )
 
Mooizo. Ik heb deze klei afgelopen week ook besteld om in de kerstvakantie goed bezig te kunnen gaan. Dat deze klei marring zou veroorzaken verrast mij want meende altijd dat dit juist niet het geval was bij deze softe/medium klei. Ik heb er vertrouwen in nu ik gehoord heb dat er geen nieuwe klachten zijn ontvangen! De klei die ik nu hb is wit waar bij de mensen die klachten hadden, de klei groen was. Is dit veranderd?
 
Gisteren voor het eerst met de Monello klei gewerkt, was voor mij ook direct de laatste keer, erg veel marring in vergelijking met die van Meguiars/Poorboy's die ik reeds heb gebruikt. Vond hem ook minder goed kneedbaar, ook nadat ik deze klei in een emmer met warm water heb gedaan.
 
@Tim,

Het was mijn auto die we gekleid hebben. En hij geeft inderdaad veel marring maar dat lossen we wel weer op.
En het was de klei uit de "slechte" serie
 
Ik merkte het gelijk al hij ging ook op sommige stukken heel stroef:eek:
Maar hij krijgt binnenkort toch een polijst beurt. Dus zo erg is het niet.