• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Klei gesmolten?

Die van mij smelt ook heel snel, laatst was hij weer helemaal uitgelopen over de volledige bodem van het doosje. Overigens na het kneden kon ik hem wel gewoon zonder problemen gebruiken.
 
Bilt Hamber heeft verschillende tests gedaan en kan de oorzaak nog niet vinden.

Wel kan de klei inderdaad na opnieuw kneden gewoon gebruikt worden, Bilt Hamber heeft dit uitgebreid getest.

We vermoeden, maar weten niet zeker, dat het aan weekmakers zou kunnen liggen van het doosje of de folies die het plakken tegen gaan, maar zeker zijn we er niet van, juist omdat lang niet alle klei smelt. Ongeveer 10% van de klei lijkt te smelten, de rest niet. Bilt Hamber heeft alles in één batch voor ons gemaakt.

@mxxl Enig idee hoe lang het doosje dicht is geweest toen je voor het eerst het smelten hebt geconstateerd?

We kunnen trouwens warmte uitsluiten, dat is niet de oorzaak.

Ook kan ik mededelen dat de klei gratis geruild kan worden voor een nieuw exemplaar uit een nieuwe productiebatch die binnenkort onze kant op komt. Maar de klei kan en mag ook gebruikt blijven worden, na kneden is de klei dus gewoon bruikbaar. Maar als je het niet vertrouwt, of de klei is niet meer bruikbaar of om welke reden dan ook, dan ruilen we de klei gewoon gratis om.
 
Ik heb gisteren die van mij ook weer open gehad. En deze was nu ook een beetje uitgelopen. Een maand geleden was er nog niets aan de hand. Het doosje heeft daarvoor maanden op z'n zij in de kast gelegen, zonder een spoor van smelten. Het enige verschil met een maand geleden, is dat ik vanaf toen de klei ben gaan gebruiken.
 
Het ligt ook niet aan het gebruik, niet aan kleivloeistof of warmte. :no

Het blijft vooralsnog een raadsel, we denken dat het te maken heeft met zuurstof dat bij de klei komt ofzo, nadat het een tijdje opgesloten heeft gezeten in het doosje en daar wellicht wat weekmakers heeft opgepikt. Het is een wilde gok natuurlijk, want we zijn er nog steeds niet uit.
 
Bilt Hamber heeft een stuk of 40 doosjes van ons retour ontvangen en die hebben ze naar het lab gestuurd en ook daar kunnen we niets geks vinden. Shoot me, please! :D
 
Mag ik! Mag ik! Mag ik! :D

De klei doet het gewoon als je hem weer kneed, dus ik zie de noodzaak er sowieso niet van om dan terug te sturen :)^
 
We hebben er een paar teruggevraagd zodat Bilt Hamber deze kon bekijken.

En soms was de klei vastgekleefd aan de zijkanten, of had het andere klei opgeslokt en dan valt er weinig meer te kneden.

Maar inderdaad ook hier hebben we een paar gesmolten exemplaren en na kneden werken ook die weer goed.
 
Opzich geen ramp, dat smelten, als ie daarna weer te gebruiken is. Maar het is gewoon niet zo netjes en lijkt mij onhandig. Hoop dat het opgelost wordt, wil ook wel een Monello klei set aanschaffen..
 
Het maakt niet zoveel uit, ik vond het toch al niet zo'n fijne klei.
Ik ga er iemand anders blij mee maken denk ik......

Doe mij de auto finesse klei maar.
 
Na een (lange) winterslaap weer begonnen met het actief zijn en in een onbewaakt ogenblik het Forum weer geraadpleegd. Ik kan hier mijn "ervaring" toevoegen met de Monello klei - vorig jaar gekocht en ongebruikt opgeslagen op zolder met een constante temperatuur. Twee weken geleden voor het eerst het doosje opengemaakt om de klei te gaan gebruiken en het was inderdaad gesmolten.

Na kneden toch geprobeerd op de metallic zwarte lak (Black Sapphire?) van een Opel Meriva en na het eerste paneel ermee gestopt ivm de marring. Deze marring had ik niet met Mothers klei.

Nu toch maar een andere klei bestellen, want hier word ik niet echt vrolijk van.
 
:roll

Tim zei:
Ook kan ik mededelen dat de klei gratis geruild kan worden voor een nieuw exemplaar uit een nieuwe productiebatch die binnenkort onze kant op komt. Maar de klei kan en mag ook gebruikt blijven worden, na kneden is de klei dus gewoon bruikbaar. Maar als je het niet vertrouwt, of de klei is niet meer bruikbaar of om welke reden dan ook, dan ruilen we de klei gewoon gratis om.
 
Auto Finesse is ook een medium klei?

Ik moet het nog aanschaffen maar ik haak af voor dit product van Monello ook al is het Dibbuz's choice.
Ben voor mijzelf een lijstje aan het maken adhv stappenlijsten.
 
Gebruik hem ook niet meer wegens gesmolten (kan wel geen kwaad but still) en veel marring op mijn lak. Gebruik nu Meguiars
 
@Denders ik ben tevreden over de Mother's klei. Het is mijn eerste klei dus heb geen referenties. Echter werkt het uitstekend. De set is ook nog eens prettig geprijsd.Tip: als je het koopt, je kunt de showtime 1:1 verdunnen en je hebt dan nog meer dan genoeg glijmiddel.
 
Gebruik 'm ook niet meer, na 't opnieuw kneden (voor 't smelten niet gebruikt dus geen oordeel) veel marring op zowel de Ford als de Alfa.
Beide klein stukje geprobeerd maar ben er snel mee opgehouden.
Zal 'm binnenkort misschien nog eens testen op een andere auto als de gelegenheid zich voordoet.