• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers lambwool washmitt onderhouden.

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen, vorige week Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt besteld, en vandaag aangekregen.......:no , ik voelde me eerst goed bij de bestelling, maar na enkele recensies gelezen te hebben, is het al veel minder, lossen van de haren, pluizen etc.....
Wat is nu de beste manier om dat lamsvelletje toch lang te laten meegaan, met de hand uitspoelen, in de wasmachine op 30 °, droogkast, lucht drogen ??
Al bedankt voor de hopelijk bemoedigende antwoorden.
 
Ik heb nu bijna m'n 2e Mothers Lambswool Mitt versleten,
bij de volgende bestelling gaat hij niet meer mee komen.

De eerste is gesneuveld omdat moeders hem te heet gewassen heeft.
De tweede ben ik erg zuinig op geweest, met de hand uitgespoeld en geknepen (zeker niet uitwringen!).
Voor de echt vieze gedeeltes (onderkant deuren enz) gebruik ik altijd zo'n Valma rasta mitt, zodat de Mothers niet zo heel vies wordt.
Deze heeft het langer volgehouden, maar begint nu toch ook kale plekken te krijgen.
Let wel, er zijn wel aardig wat auto's mee gewassen, ongeveer 2 a 3 per week vanaf eind maart tot eind oktober ongeveer.

Dus slecht vind ik hem niet, maar wil nu toch iets anders gaan proberen.
Zou hem dus gewoon met de hand uitspoelen en knijpen, dan laten drogen, dan moet hij zeker een tijdje meegaan.
 
goed uitspoelen met lauw water en vooraal NIET in de washmachine! Daarna lekker te drogen hangen of op de kachel leggen.
 
Thx voor de antwoorden !!! Die Valma rasta mitt heb ik momenteel, en ik vind persoonlijk dat die zijn werk goed doet, maar bij de recensies lees ik dan weer dat je der swirls mee krijgt....:( , en net daarom heb ik die Mothers aangeschaft.
Het rare is, dat ik bij die Valma nog geen swirl heb opgemerkt, maar de schrik zat er al in....
 
Wat ik tot nu toe deed, was na het afspoelen, de mitt eerst twee dagen met de haren naar buiten laten drogen, hem vervolgens binnenste-buiten keren, en nog eens een dag of zo die natte leren binnenkant laten drogen. Hiervan werd hij echter nogal stug, en het buitenste-binnen keren ging wat moeilijk.

Afgelopen keer merkte ik dat het stiksel over een centimeter los zat, zodat er een gaatje ontstaan was, vermoedelijk door het buitenste-binnen keren. (Hij is nog maar net iets meer als twee maanden oud, en ik gebruik hem 1x per week.)

Ik wil dat gaan proberen te repareren met een stukje nylon vliegertouw.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het drogen dan wel aan moet pakken. Als je hem niet binnenste-buiten keert, droogt de binnenkant volgens mij niet goed, waardoor er op den duur misschien schimmel in kan komen.
 
Thx voor het antwoord Ewald, mss kan je de opening openlaten door er een wasspeld in te stoppen ? Maar wanneer de stiksels nu al lossen, vrees ik voor weggesmeten geld.:(
 
Ik hang die van mij op met een wasspeld aan dat lederen bandje. Zo blijft die mooi openhangen en kant het leder aan de binnenkant ook drogen. Duurt wel vrij lang eer dat droog is.
Ik spoel mijn mitt na gebruik altijd grondig uit. Heb deze nu al meer dan een jaar en heb geen last van losgekomen wol of stiksels.
 
ok mss vijgen na pasen maar waarom dan deze gekocht? :no
die van meguiars word overal zeer hard geprezen en is super simpel in onderhoud,
als ik men auto wil wassen met echt dierenvel laat ik men natte lassie wel eens over men wagen lopen :heart_eyes:
 
Tja, Acc, de goede comments vielen wss eerst in mijn gezichtsveld.....Ach ja, we zullen het er wel mee doen, ben al aan het sparen voor de volgende....:grinning:
 
Ik spoel 'm ook gewoon uit onder de kraan met warm water. Vervolgens gewoon ophangen en rustig laten drogen. Ik merk wel dat er wat wol los laat, maar kale plekken ontstaan er nog lang niet.
 
ik laat 'm eerst een tijdje weken in een emmer lauw water. Daarna spoel ik hem schoon onder de kraan, waarbij ik met mijn hand het vuil eruit 'masseer'. Vervolgens knijp ik hem voorzichtig een beetje uit en gooi ik hem in de wasmachine. Die zet ik op centrifugeren op 900 toeren. Dat laat ik m een minuutje doen, waarna ik de machine op 'spoelstop' zet, waardoor het centrifugeren wordt beëindigd. Op die manier wordt de mitt een stuk sneller droog en 800 of 900 toeren kan ie makkelijk aan volgens mij.
 
@Vampire: +1

Heb de Wash Mitt nu ongeveer een half jaar en al verscheidene keren gebruikt maar is nog prima. Gewoon goed uitspoelen na gebruik, flink uitknijpen (niet wringen!) en aan het koordje ophengen en laten drogen. Dat duurt wel tamelijk lang. Wordt net als iedere andere zeem hard na droging en weer zacht zodra hij weer nat wordt.
 
Op de verpakking staat: "As needed, hand wash with mild detergent".
Ik vat dat op als dat ze afraden hem in de machine te wassen.
 
Inderdaad niet in de machine steken.
Gewoon uitspoelen en lichtjes uitwringen, daarna zwaai ik hem even uit (aandoen aan de hand, en shaken als een natte hond). De rest blaas ik droog met m'n airforce blaster, dit werkt heel goed. Maar eventjes droogblazen met een compressor is natuurlijk even goed.
Dan gewoon vlak te drogen leggen op een grit guard in de emmer.

Gemiddelde levensduur van zo'n mitt is trouwens ook maar een paar maanden als je hem wekelijks gebruikt.
 
Dan zal de levensduur van volgende mitts ook niet te lang zijn vrees ik ?
Dodo Juice Supernatural wash mitt 'Wookie's Fist'
Yeti's Fist.
 
Gebruik mijn Wookie altijd de hele zomer, en is nog als nieuw! Zie mijn collectie hier elders op het forum.
 
Hallo,ff reageren op die washmitt van mothers in lamswol : (oude topic maar ik zit hier nu toch:-b )
Ikzelf heb er ook zo 1tje en heb die nu al zo'n 40 keer gebruikt,ik moet zeggen: ofwel gebruikte jij deze niet juist,of ik heb een nieuw exemplaar dat veel beter is van kwaliteit?? Mijn lamswollen handschoen ziet er nog net zo uit als toen ik ze kreeg!!
Hoe??: Afspoelen met lauw water nadat je ze met de tuinslang al eens hebt proper gemaakt na de poetsbeurt.Vervolgens zacht uitknijpen en 1 dag in open lucht laten drogen.De dag erna binnenstebuiten draaien en weer een dag laten drogen in de buitenlucht(of in de veranda).Gewoon aan het uiteinde van een (propere)borstelsteel en zo kan er ook altijd lucht in de binnenzijde .Eens droog ,
terug goed draaien en opbergen,zorg er wel voor dat je ze niet opsluit in een volledig afgesloten plastic bak!!Je moet ze laten ,,ademen,,.

Welke handschoen heb je nu in gebruik?? wat is die waard??

MVG Danny
 
Grandscenic, momenteel gebruik ik deze https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Super_Thick_Microfiber_Wash_Mitt_X3002_100699
En je kan het geloven of niet, ook de Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt heb ik liggen,, maar die heb ik nog niet 1 maal gebruikt, ik hou deze bij tot de Meguiars
versleten is. Ik heb zo al een ganse verzameling van waxen, polish, etc.... een hobby die me al een klein fortuin heeft gekost...:D