• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na Inizio op zwarte Golf 3 nog niet het gewenste resultaat

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Na een aantal testspots ben ik begonnen met Inizio op mijn motorkap. De glans kwam redelijk terug, maar de swirls zijn nog niet verdwenen.

Overstappen naar Foamed Wool verstandig?
 
Welke pad?

Inizio is bedoeld om krasjes e.d. te verwijderen, een compound dus, daar ga je geen glans mee creeren. Kijk eerst voordat je begint welke krasjes er zijn, kijk na de behandeling of ze verwijderd zijn of verminderd. Daarna afbouwen met Mezzo en Finale, dan krijg je de glans.
 
:schaam Beetje onvolledig.

Inizio op geel. Ik weet dat deze niet bedoeld is om glans te creeren, maar in vergelijking met voor de behandling glom de motorkap toch een stukje beter.
 
Een grove combi geeft ook geen glans; dat lijkt me duidelijk en logisch genoeg. Daar is het ook niet voor bedoeld, wel om krasjes te verwijderen.

Nabewerken met een witte pad met mezzo, en daarna een groene light polishingpad met finale geeft je glans die je van te voren niet had verwacht...
 
Misschien ben ik wat onvolledig.;)

Het gaat mij nu niet om de glans, maar ik merk dat Inizio moeite heeft met de harde VAG lak. Dus ik vraag me af of ik nu al een zwaardere combi moet gebruiken.
 
Inizio en moeite met de harde lak... dat lijkt mij sterk :no Het is er voor ontwikkeld.

Zoals ik in een ander topic ook al had aangegeven:

- Bekijk het oppervlak goed, en bekijk de swirls/krasjes
- Doe een testspot en bekijk wat dit doet met de combo die je gebruikt hebt, zijn de swirls/krasjes minder geworden en/of zijn er nieuwe swirls/krasjes bijgekomen? (het laatste is HEEL belangrijk! en wordt vaak verkeerd gezien als de oude swirls/krasjes)

Je kan dus ook te grof te werk gaan waardoor je dus nieuwe swirls en krasjes maakt. Geel en Inizio vind ik echt zwaar en het zal mij niets verbazen dat de krasjes die je ziet daardoor veroorzaakt worden. Je zou een foamed wool pad kunnen aanschaffen en die gebruiken.
 
Thanks Stimpy,

Bij nadere controle moet ik inderdaad toegeven dat de swirls/krassen verdomd veel weg hebben van de DAP banen.

Ik heb dus weer een testspot gemaakt. Ben begonnen met Inizio op oranje. Hierdoor waren de swirls een stukje minder geworden, maar nog lang niet naar mijn zin. Vervolgens ben ik weer een stapje terug gegaan en heb ik Mezzo op geel gebruikt. En weer een aantal swirls minder, maar nog steeds niet naar mijn zin.

Om het testen af te ronden heb ik wederom Mezzo gebruikt op wit om vervolgens af te ronden met Finale op groen.

Over de glans niets meer dan lof, maar de krasjes zijn nog steeds aanwezig. Uiteraard veel minder dan na Inizio op geel, maar ik ben nog niet tevreden.

Wat zijn nu mijn mogelijkheden? Me erbij neerleggen en black hole gebruiken voelt nog niet echt goed......:confused:
 
Zonder de lak zelf gezien te hebben, lastig te zeggen, het kan zijn dat je een foamed wool pad nodig hebt, voor wat meer "cut". Ook is het lastig te zien wat je techniek is. Je kunt altijd even een afspraak maken bij CC voor advies en wat hands-on uitleg en tips. Een juiste techniek kan ook veel uitmaken.
 
Kan helaas niet naar CC omdat de auto nog geschorst en onverzekerd is. Wilde eerst deze klus klaren voordat hij de weg opgaat. :(
 
Heb inmiddels kleine bestelling bij CC geplaatst waaronder foamed wool pad. Van het weekend maar eens kijken wat dat voor resultaat geeft.

Net nog even de testspot bekeken en hij zit er op het oog zeer goed uit, maar met een zaklamp zijn nog steeds krasjes te zien.
 
je moet JUIST minder grof te werk gaan om een mooi resultaat te krijgen op harde lakken. Grove combi's maken alleen maar ANDERE krasjes erbij....

Beginnersles 1 over harde lakken; gratis Tip van Tinus :grinning:
 
Denk dat je prima bij de Monello's kunt blijven hoor. Ik denk dat Tinus voornamelijk doelt op de gebruikte (zware) combi's. Agressief te werk gaan is niet altijd beter.

Mezzo opzich is niet supergrof, maar de gele pad is wel weer erg grof, die zou ik zelf alleen voor Inizio gebruiken als je echt zware defecten hebt.

Doe anders eens een paar testspots te maken en post daar eens wat foto's van.

Zou zelf dan vakken maken met: Mezzo op wit, Mezzo op oranje, Inizio op oranje en dan ieder vak even goed inspecteren en beoordelen en ons laten zien natuurlijk, dan kijken we even met je mee.

Heb je het how-to filmpje over de Dap gezien, dat vind ik zelf wel een aardige richtlijn qua techniek, alleen beweeg ik de machine meestal iets langzamer.
Maar dat staat in dat topic ook wel aangegeven.

https://forum.Carclean.com/threads/video-how-to-dap500.2526/
 
tinus zei:
je moet JUIST minder grof te werk gaan om een mooi resultaat te krijgen op harde lakken. Grove combi's maken alleen maar ANDERE krasjes erbij....

ik stel dat even ander: niet goed doorgewerkte grove combi's laten sporen achter.
;)
er is niets mis met een sterke compound, die heeft nu eenmaal een harde pad of wol nodig

een testspot dus met een gele pad of wol + inizio maar denk dan niet dat je er bent, je moet voor je conclusies trekt eerst nabewerken met mezzo en oranje/wit.
pas dan weet je voldoende correctie heb gekregen.
 
Ik ben bang dat ik toch te overhaast aan de slag ben gegaan en inderdaad een te grove combi heb gebruikt.

Aangezien ik mijn cabriodak had verblijd met een flinke dosis groene Biotex was het ook weer nodig om de rest van de auto nog een keer goed te wassen. Daarna heb ik de auto weer gekleid. Kwam niet veel meer vanaf, maar liever een keer extra...

Een nieuwe testpost gemaakt, begonnen met Mezzo op oranje, gevolgd door Mezzo op wit en Finale op zwart. De swirls waren verdwenen en de krasjes zo goed als weg

Inmiddels heb ik de Golf bijna klaar (foto's volgen) en ben ik voor 90% tevreden. Hier en daar kom ik nog wat kleine krasjes tegen....
 
Sorry voor de late reactie. Door een laptop crash kon ik niet eerder reageren en heb ik ook nog geen show-off kunnen maken.

Ik heb de Wool pad niet gebruikt. Ik kreeg bij Mezzo op oranje het beste resultaat. Maar wat is die VAG lak hard.
 

Vergelijkbare onderwerpen