• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nabehandeling SSR1 + SSR2

dennism3

Detailing rookie
25 jun 2009
53
0
Beste forumleden,

Ik ben van plan de ssr lijn van poorboysworld aan te gaan schaffen,maar heb nog enkele vragen.

- stel ik behandel een lak die volstaat met een polijstbeurt, met aleen de ssr1 polish.
is het dan noodzakelijk om deze ook nog na te behandelen met een ander middel wat de lak mooi finished,
of doet ssr1 dit al voldoende naar julie mening ???

- graag zou ik van jullie ook willen weten welk middel het beste bevalt hiervoor, ik heb al veel gelezen over menzerna producten maaaaaar
op de een of andere manier geven deze middelen mij het gevoel dat ze meer geschikt zijn voor de harde laksoorten.
misschien is het volkomen onterecht om te denken dat dit product een harde bite op de lak zou hebben maar dit weet ik niet :weetniet :weetniet graag hoor ik jullie mening.

Gr.dennis;)
 
Menzerna levert mooie producten, maar persoonlijk vind ik dat het merk de afgelopen tijd nogal gehyped is. Uiteraard is alles afhankelijk van de lak. Menzerna gaat uiteraard niets doen aan het verkeerd toepassen van de middelen. Zoals Nicknameless zegt: het ligt noit aan de spullen, altijd aan de gebruiker. Met dank aan Patrick. ;)

Vaak is nabewerking van SSR1 op een witte pad nodig. Soms zijn de microswirls nauwelijks zichtbaar, maar met een nog lichtere stap (professional polish of idd Menzerna of andere finishers met een zwarte of licht groene pad) haal je net dat beetje extra.
 
Hoi dennism3

Ik heb zelf een donkerblauwe Alfa Romeo. Alfa lakken zijn niet zo heel erg hard alhoewel je nooit kunt zeggen dat een merk per definitie hard of zachte lak heeft.

Swirls behandel ik met de witte pad en SSR 2.5 waarna ik nabehandel met
een lichtgroene pad en SSR1 en om het helemaal zeker te zijn gebruik ik ook
nog de Professional polish op een zwarte pad (lichgroen zou ook misschien nog kunnen. heren professionals? uw commentaaar graag)

Op de DAP workshop heb ik als belangrijkste geleerd dat je altijd en testspot moet maken en dat finishen met een witte pad eigenlijk een No Go is.
 
In principe finish je nooit met een pad met een cuttingfactor, vandaar de naam polishing pad, wat een witte pad is, de light polishing/finishing pad (de groene) is hiervoor beter geschikt, deze heeft nog een heel lichte cuttingfactor. Het beste is om te finishen met zwart, geen cuttingfactor en een product zoals prof. polish. Je zult zien dat het resultaat dan nét even beter is dan finishen met een witte pad.
 
Ok heren als eerst bedankt voor jullie reacties en mooie TIPS , SUPER !!!:)^ :)^

Dus finishen met witte pad is een te grove combi, hiervoor en voor het aanbrengen van wax ga ik de zwarte LC pad gebruiken.

ik denk dat ik voor de nabewerking dan de Prof.Polish ga kiezen van poorboys

weet iemand trouwens het exacte verschil tussen SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover & SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
de ene noemen ze abrasive SR en de andere Super SR:weetniet ?




Nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties

gr.dennis
 
beide hebben een schurende korrel, waar de SSR 2.5 net iets groffer/zwaarder is als de SSR 2.

ik heb de 1,2 en 3 en zie nut van een tussenmiddel als de 2.5 ook niet echt in....
 
stimpy68 zei:
In principe finish je nooit met een pad met een cuttingfactor, vandaar de naam polishing pad, wat een witte pad is, de light polishing/finishing pad (de groene) is hiervoor beter geschikt, deze heeft nog een heel lichte cuttingfactor. Het beste is om te finishen met zwart, geen cuttingfactor en een product zoals prof. polish. Je zult zien dat het resultaat dan nét even beter is dan finishen met een witte pad.

De volgorde zou er dus als volgt uit moeten zien (keuze voor SSR versie na testspot!)

(Oranje pad met SSR 3, 2.5 en 2 ( alleen bij zware swirls en krassen))

Witte pad met SSR 2.5 ,2 en 1

Groene pad met SSR 1

Zwarte pad met Professional polish.