• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's paste wax blue, hoe lang wachten voor je mag opwrijven?

Een glaze heeft in mijn ogen zeker wel een meerwaarde na het polijsten. Je kunt de lak zelden 100% maken door te polijsten, meestal 80-90%, als je dan de glaze gebruikt zul je nog net 1 of 2 procent mee pakken richting de 100% en je creëert nog iets meer wetlook...en het is een kleine moeite voor de hobbyisten.

Ik vind het detailen van de auto relaxerend dus een stapje extra vind ik zeker niet erg.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Met glaze, zonder glaze.. ik zag het verschil niet.

Anyway, dit is met glaze en waxaddict vitreo;
20160702_134431.jpg
 
@Emi Ja, ik was inderdaad net klaar met polijsten. Swirls heb ik weg gekregen met polijsten. Met de over gebleven zwaardere krasjes deed de glaze eigenlijk niet zoveel.
 
Mocht je die Glaze en Polisher in een willen, ik heb het aangehaalde product (Dodo Lime Prime) toevallig bij de verkoop sectie gezet.
 
Polish is om krassen te verwijderen, een glaze om krasjes op te vullen.

Als je je auto hebt gepolijst heeft het inderdaad geen meerwaarde want er valt normaal niets meer te vullen. Maar wanneer je niet hebt gepolijst is Black Hole een prima alternatief om lichte krasjes, swirls te verbergen totdat het wel past voor een polijstbeurt.

Als je de auto met de hand polijst kan het zeker van meerwaarde zijn..

Een glaze heeft in mijn ogen zeker wel een meerwaarde na het polijsten. Je kunt de lak zelden 100% maken door te polijsten, meestal 80-90%, als je dan de glaze gebruikt zul je nog net 1 of 2 procent mee pakken richting de 100% en je creëert nog iets meer wetlook...en het is een kleine moeite voor de hobbyisten.

Was je lak al strak? Want als je lak al in een goede (zeg 98%) staat is, heeft een glaze minder zichtbaar effect dan wanneer de lak wat meer krasjes heeft en op bijvoorbeeld 80-90% staat.

@Emi Ja, ik was inderdaad net klaar met polijsten. Swirls heb ik weg gekregen met polijsten. Met de over gebleven zwaardere krasjes deed de glaze eigenlijk niet zoveel.

Zoals te zien is je antwoord op deze vraag al meerdere keren naar voren gekomen in je topic.
Een glaze en een polish kan je dus niet in 1 categorie zetten en zijn dus 2 totaal verschillende stappen.
Met polijsten bewerk je dus je lak en haal je echt de deffecten weg.
Met een glaze maskeer je, vul je die defecten op.

Je KAN het dus altijd gebruiken na een polijstbeurt.
Kijk wel goed of je last step product ( wax, sealant, coating) op een glaze gebruikt mag/ kan worden.
Sommige waxen zitten cleaners in waardoor je glaze weer verwijderd word, en dus zonde is van je glaze product.
Bij gebruik van een coating kan een glaze nooit gebruikt worden.

Glaze hoeft niet, maar kan wel net dat beetje extra geven.

Als je voor jezelf goed op een rijtje hebt wat de producten nou eigenlijk doen op je lak kan je daar mooi mee spelen.
Je weet dan precies in welke volgorde je het moet doen, waarom je het zou doen en waar je zelf het prettigst bij voelt.
 
Laatst bewerkt:
Zoals te zien is je antwoord op deze vraag al meerdere keren naar voren gekomen in je topic.
Een glaze en een polish kan je dus niet in 1 categorie zetten en zijn dus 2 totaal verschillende stappen.
Met polijsten bewerk je dus je lak en haal je echt de deffecten weg.
Met een glaze maskeer je, vul je die deffecten op.

Je KAN het dus altijd gebruiken na een polijstbeurt.
Kijk wel goed of je last step product ( wax, sealant, coating) op een glaze gebruikt mag/ kan worden.
Sommige waxen zitten cleaners in waardoor je glaze weer verwijderd word, en dus zonde is van je glaze product.
Bij gebruik van een coating kan een glaze nooit gebruikt worden.

Glaze hoeft niet, maar kan wel net dat beetje extra geven.

Als je voor jezelf goed op een rijtje hebt wat de producten nou eigenlijk doen op je lak kan je daar mooi mee spelen.
Je weet dan precies in welke volgorde je het moet doen, waarom je het zou doen en waar je zelf het prettigst bij voelt.

Ja, dat had ik inderdaad begrepen. Maar wat ik bedoelde is, een polish en een glaze hebben misschien een andere standtijd, dus als je je auto helemaal hebt gereinigd en dan een polish en was hebt gebruikt, kan je de volgende keer misschien gewoon wassen (zonder kleien) en dan een glaze er op, of moet je dan ook sowieso ook een wax gebruiken?
 
Denk dat je het toch nog niet helemaal begrijpt, misschien moet je het stappenplan nogmaals aandachtig doorlezen.

Een glaze doe je nooit over een wax, maar onder een wax. Onder een coating gebruik je helemaal geen glaze.

Een polish heeft geen standtijd en een glaze gebruikt fillers om krasjes op te vullen. Wax je hier niet overheen dan zal je de glaze weer snel weg poetsen.

Een glaze heeft overigens een negatief effect op de standtijd van je wax.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik vind een glaze na polijsten toch altijd nog net wat toevoegen. Laatst even getest op een zwarte. Streepje tape getrokken en de helft in Blackhole gezet. Kleur was toch echt nog iets dieper/natter. Helaas kreeg ik het effect niet lekker op de foto, maar er was weldegelijk verschil te zien. Daarbij is PB glaze zo simpel te verwerken dat het niet echt een straf is om het erop te zetten. Mindere standtijd zie ik als een voordeel... Probeer graag elke maand een andere wax.
 
  • Leuk
Reactions: Emi, Altos en Loxy
Uhm standtijd....
Of je glaze gebruikt of niet is 1 ding maar wie heeft bewijs dat glaze je standtijd verkort? Volgens mij is dit nooit waterdicht bewezen.

Kleien is reinigen van vastzittend vuil doormiddel van frictie.
Polijsten is verwijderen van een heel klein beetje blanke lak waardoor de lak er weer gladder en beter uitziet. Dit heeft dus geen standtijd want je voegt niet iets toe of op maar je verwijderd juist iets.

Glaze is een olie (bij gebrek aan een beter woord) wat je op de lak smeert en kleine swirls verhult. Als je alleen glaze zou doen spoelt dit met de eerste regenbui weg... aftoppen dit spul dus... Glaze hecht zich aan de lak dus heeft geen zin om op wax of sealant te smeren.
 
Een wax kan toch nooit zo goed hechten op een lak waar al oliën (glaze) op zitten dan op een volledig ontvette lak? Minder hechting = minder standtijd.

Of zie ik dat verkeerd?