• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw plan van aanpak !!! ( DEFINITIEVE LIJST) ( en bestelling gedaan)

partyconcepts

Detailing rookie
5 aug 2011
53
0
Hoi Allemaal,

Hier komt de volgende weer met zijn lijstje. Maar hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik ben eruit wat ik denk wat het gaat worden om mijn VW passat en golf (die van mijn vrouw) te detailen!!
Ik heb geprobeerd om een pakket samen te stellen wat ik voor beide auto’s kan gebruiken:

De passat kleur deep black metallic
F:\Documenten Pascal\detailing\passat.JPG

De Golf 3 Kleur wijnrood.
F:\Documenten Pascal\detailing\golf.JPG

ik moet nog even uitzoeken hoe ik de foto's hierbij krijg
Maar hier komt ie:

Wassen en drogen:
2 emmers + gridguard
Maguars Goldclass bodywork & conditoner
Meguars goldclass ultra saf Wheel brush
Meguars watermagnet fiber drying towel
Poorboys World chinelle wash mitt 2 stuks of Meguars thick MF Washmitt 2 stuks ( welke van de 2 of anders tips?)

Klei:
Mothers Clay kit
MF doek ( maar welke? )

Cleanen:
Meguars deep crystel polish
Meguars ultimate polishing cloth
Meguars goldclass hightech applicator pads

Beschermen:

Pre wax:
Meguars Paint cleaner
welke applicator pads?
Welke MF doek?


Wax:
Meguars nNXT generation techwax 2.0 pasta
Meguars goldclass hightech applicator pads
Meguars gold class Supremeshine MF Towel

Bijhouden:
Meguars Ultimate quik detailer
Meguars even coat applicators
Welke MF doek?

Hopelijk kunnen jullie me helpen met deze keuze of misschien heb ik wel totaal de verkeerde keuzes gemaakt!! Ben ik dingen vergeten? Of heb ik dingen dubbel of doe ik dingen dubbel?
Ik wil er best wat voor uitgeven maar ik probeer ook budget technisch te denken en vind prijs kwaliteit heel belangrijk. if you know what I mean !!

Mijn dank is alvast heel groot en bedankt alvast voor jullie reacties.

Groetjes Pascal
 
Wassen en drogen:
2 emmers + gridguard
Meguiars Goldclass bodywork & conditoner
Meguiars goldclass ultra safe Wheel brush
Meguiars thick MF Washmitt 2 stuks

Delirium drying towel : De meguiars watermagnet fiber drying towel is een leuke doek om je ram,en mee te doen maar ik zou hem nooit en te nimmer gebruiken op je lak. Naast het feit dat dat ding nagenoeg geen water opneemt wil hij ook nog wel eens krasjes achterlaten.

Klei:
Mothers Clay kit

Poorboys koraal doek 40x40 of 40x60


Cleanen:
Meguars deep crystel polish
Meguars ultimate polishing cloth
Meguars goldclass hightech applicator pads


Op een VAG auto ga je met de hand 0,0 corrigeren, zeker al niet met de deep crystal polish.
Ik zou mezelf af gaan vragen of het de moete niet loont om een DAP starkerskit aan te schaffen.

Als alternatief voor de deep crystel polish zou ik poorboys prof polish pakken en ipv die uiltimate polishing cloth nog een koraaldoek van 40x40 of 40x60 (zou er zelfs 2 nemen omdat je doek zo vol zit met residu)


Beschermen:

Pre wax:
Meguars Paint cleaner



Dat heb je toch al gedaan met de stap hiervoor ?


Wax:
Meguars nNXT generation techwax 2.0 pasta
Meguars goldclass hightech applicator pads
Meguars gold class Supremeshine MF Towel


Ik zou voor de poorboy's nattys gaan alhoewel er met de NXT wax niks mis is. Voordeel van de poorboy's vindt ik dat deze vele malen beter te verwerken is als je buiten staat.
voor de super shine towels zou ik wederom koraal doeken pakken.

Bijhouden:
Meguars Ultimate quik detailer
Meguars even coat applicators



Quick detailer vervangen voor poorboys spray & wipe. Overigens snap ik niet zo goed wat de applicator hierbij doet ?
Je sprayt (lees nevelt) de spray op en neemt deze daarna af. Wederom voor een koraaldoek kiezen.
 
Ik zou de mothers wheelbrush nemen, die is veel fijner.
Icm. De daytona voor de binnenkant van de velgen
En dat meg's 3 stappenplan, tja dat was ook mijn eerste aankoop maar na dat 1x gebruikt te hebben had ik zo'n last van mn schouder dat ik gelijk een DAP heb gekocht. Meg's 3-step spulletjes daarna nooit meer gebruikt :(
Je kan idd beter voor de poorboys gaan die zijn niet gelijk waardeloos als je ooit de stap naar de DAP gaat maken.
 
Hallo,

ff ter verduidelijking: ga je NIET voor meguiars , dan kan je MEER andere en betere spullen kopen:-"

wassen: poorboy's s&s
kleiset: mothers,doekje zit in de verpakking maar is niet al te groot
cleanen: prof polish poorboy's
glaze: black hole
sealer: exp poorboy's
wax: kan zowat alles zijn,als er maar geen oplosmiddelen inzitten(bvb top coat reflexions van...mothers)

velgenborstel : zeker de ez nemen ,klein of groot of als je plaats genoeg hebt enkel de grote

de voorzijde van de velgen,banden kan je zelfs met een goedkope kwast doen,scheelt weer een aantal euro's

velgen : wheelwax of andere speciaal voor velgen

grittguards zou ik niet nemen,beter een keer meer water verversen , kost geen drol,ook je handschoen NAAST de emmer uitwringen na het "spoelen" en dan pas in de shampoo doen....

pads: die nieuwe naadloze zijn ok,of rode van monello,ook enkele mf-pads nemen

QD+ van poorboy's is ook goed voor na de wasbeurt(boost voor de lak)

washandschoen van megs is ok ,neem wel 1 of beter 2 goedkope mf voor de onderzijde ,kosten ook 2 keer niks

spray & wipe zou ik ook zeker op de lijst zetten

droogdoek: oranje delirium

oppoetsdoeken: zeker 4 stuks nemen: poorboy's mega towel 39 x 39 cm

dat is het zowat denk ik ,succes ermee

Danny
 
Hoi Danny,

Dank je wel voor het meedenken. Ik vind het ook zonde als je best dure spullen koopt en dan later blijkt dat je de helft niet meer gebruikt!
Ik heb me nog niet zo verdiept in het machinaal poetsen maar ik ga zeker voor zitten om dat ook eens door te nemen..


thx

gr
Pascal
 
Hey Juffer,

Dus als ik het goed begrijp kom ik hierop uit volgens jouw advies:
VET gedrukt en in kleur zijn jouw adviesen.

Wassen en drogen:
2 emmers + gridguard
Meguiar's Goldclass bodywork & conditoner
Meguiar's goldclass ultra safe Wheel brush
Delirium drying towel

Klei:
Mothers Clay kit
Poorboys koraal doek 40x40 of 40x60


Cleanen:
poorboys prof polish
Poorboys koraal doek 40x40 of 40x60 2 STUKS

Meguars goldclass hightech applicator pads

Op een VAG auto ga je met de hand 0,0 corrigeren, zeker al niet met de deep crystal polish.
Ik zou mezelf af gaan vragen of het de moete niet loont om een DAP starkerskit aan te schaffen.

Omdat ik bijna geen ervaring heb met machinaal detailen ben ik een beetje bang om direct ermee op mijn passat te beginnen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Vandaar dat mijn idee was om eerst handmatig te cleanen.
M
 
Op zich zou dit wel mijn lijstje zijn idd

Er zijn 2 redenen waarom ik over die DAP begon.

Ten eerste is de lak bikkelhard. Ik durf wel te stellen dat je daar met de hand geen swirls uit gaat halen. Natuurlijk is het wel mogelijk, maar reken dan een half uur voor een stukje van 50 bij 50cm voor 1 enkele stap.
Op een station is dat niet te doen. Heeft het handmatig polijsten dan helemaal geen zin ? Jawel, want met een licht polijstmiddel zoals de prof polish reinig je de lak ook.
Mocht je overigens echt willen gaan corrigeren (swirls verwijderen ed) kies dan niet voor Poorboy's maar voor Monello aangezien de Monello velen malen beter is opgewassen tegen jou lak dan de Poorboys.

De andere reden is dat je nadat je handmatig de golf hebt gedaan je absoluut geen puf meer hebt om aan de passat te beginnen gezien de oppervlaktes.


Wat ook een mooie aanvulling kan zijn is een product als black hole. Mocht je al lichte swirls hebben dan zal dit product ze opvullen. Daarnaast geeft het een enorme mooie diepe glans.
Wel even een applicator pad en een koraaldoek erbij mee bestellen.

De Natty's wax is een universele wax. Eventueel kan je ook voor Natty's blue kiezen, deze is meer gericht op de wat donkere kleuren.
 
Ik begrijp je reden dat als ik met 1 auto klaar ben ..en dan lamme armen en schouders heb..geen zin heb om aan de passat te beginnen ( en dat is ind veel meer oppervlakte dan het golfje!!)
Dus ga ik mee eens orientere op het machinale waxen..en ik ga het lijstje eens optellen.. voor de beurs dan haha
Verder heb ik inderdaad gelezen dat natty's blue voor donkere kleuren is...

Welke pads gebruik je voor black hole??


Maar je zou bijvoorbeeld de DAP Monella starters kit adviseren??

bedankt voor je reactie
 
Voor black hole wordt een zwarte pad gebruikt, althans meestal. Je kan het ook bijvoorbeeld met soft foam applicator aanbrengen.

In ieder geval een pad zonder cuttingfactor.
 
Ik heb me de afgelopen dag goed georienteerd in het forum.
Maar ben dus ook aan het twijfelen of ik dan start met DAPPEN.

Nu heb ik het idee om DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition aan te schaffen.
Heb ik voldoende aan of heb ik nog meer spullen nodig???

De auto zit nogal vol met swirls en ik heb geen zin om half uur over een stukje van 50 bij 50 te zitten aangezien het een passat variant is !!!
 
Ga eerst eens gewoon beginnen met wat je hebt en nu op de lijst hebt staan
Zoek dan een forumlid in de buurt en laat je eens voordoen
Daarna maak je de afweging of je zelf gaat starten of een clinic doet
Het is een pokke eind, maar één keer naar CCHQ is voldoende (tenzij je besmet raakt)

Hans
 
Hoi Hans,

Dank je voor je reactie. Ik heb zoiets dat ik het wel goed wil doen. Maar van voren af aan beginnen en de voor- en nadelen ervaren lijkt me voor het echt te leren wel goed. Zo leer je ook de producten en de verschillen de werkwijze kennen
Maar net zoals velen is het moeilijk een beslissing te nemen.

In ieder geval ben ik er eruit welk producten ik handmatig ga gebruiken ( pooorboys; ook vanwege het budget) en met deze kan ik ook naar machinaal overstappen. Met de de hulp van Juffer, grand scenicman en RogierV12... bedankt voor de tips
En ik ik dat gedaan heb ik weet wat de voordelen en nadelen zijn dan kan ik overstappen naar machinaal en dan ook met de producten voor de VAG lakken.

En een cliniq bij CCHQ volgen voordat ik aan DAPPEN begin is geen slecht idee. Ik had gezien dat er op 1 oktober een clinic was misschien ga ik daar wel heen. ( wel even rijden vanuit limburg maar dat moet je ervoor over hebben)
Wellicht zijn er nog andere mensen uit de buurt hier wat mee willen?????

Dus ik ga mijn lijstje compleet maken ...effe posten voor jullie laatste meningen.....bestellen..... en dan foto's maken en plaatsen..van voor en natuurlijk het resultaat..
 
en hier 2de lijstje.
Meer aan de beurs gedacht.. Wel zonder gridd guards en emmers. en zonder glaze

Hoe is het met dit lijstje???? Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
wat betreft wahmits.

1 voor de lak van MEG en 2 wat goedkopere voor velgen en onderkant.
Of hebben jullei andere tips?

En de verschillende pads voor cleaner (MF) , glaze (zwart) en sealant (rood).
 
Delete: Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack (veeeeels te duur)

Insert: Monello Soft Foam Hand Applicator

Delete: Poorboys World Chenille Wash Mitt

Insert: Bij de Action verkopen ze van die goedkope (+/- 1 euro) dreadlock washmitts. Perfect voor de 'vuile' klussen zoals de velgen.
 
Ziet er al goed uit die lijst,mits je de laatste tips ook doet.

Waarom ben je veranderd van shampoo??

Gewoon een litertje van poorboys s&s en je kan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer dan met dat flesje van megs zou ik zeggen.:-"

Danny