• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw plan van aanpak !!! ( DEFINITIEVE LIJST) ( en bestelling gedaan)

Hoi
Waarom ik veranderd ben van shampoo?
2 forumleden hebben me deze 2 aanbevolen. Maar als alles poorboys word dan wordt het natuurlijk ook de shampoo.

Ik ga een nieuwe lijst maken morgen en daan staat hij er weer.

En naar de action !!! thx voor de tip !!!
 
Ik zou ook voor de Poorboys shampoo gaan. Veel zuiniger en dus naar ratio ook goedkoper.

Poorboys World:
Mengverhouding: 1:375
Inhoud van de fles of emmer: 10 liter
Gebruik 27 ml van het product en vul dit aan met 9973 ml water.
€ 17,99 voor 946ml

Meguiars Gold Class shampoo:
Mengverhouding: 1:133
Inhoud van de fles of emmer: 10 liter
Gebruik 75 ml van het product en vul dit aan met 9925 ml water.
€ 10,99 voor 473ml

Als (zeer goed) alternatief, kun je ook kijken naar de Dodo Juice BtbM shampoo.
Je zou ook kunnen gaan voor de 250ml of de 500ml of verpakking.
Deze is naar verhouding nóg goedkoper.

Mengverhouding: 1:714
Inhoud van de fles of emmer: 10 liter
Gebruik 14 ml van het product en vul dit aan met 9986 ml water.
€ 12,50 (250ml) of € 23,49 (500ml)

De 'hoge' aanschafprijs compenseer je weer door de poorboys washmitts en de meguiars applicatorpads te laten vervallen en vervangen door de alternatieven die ik je al eerder zei in post # 18
 
He nicknameless,
Dank je voor de duidelijke uitleg van de shampoos! Dan zal ik zeker poorboys shampoo.
Misschien stomme vraag maar doe je die met warm water of koud water? Ik zou zeggen warm maar ik heb me al over veel dingen verbaasd in dit goede forum !!!

Ik ga morgen dan Ook de tips van de medeposters meenemen en een nieuwe lijst maken en posten.

vandaag al eens bij de Action geweest en wat washmits en mf doeken gehaald voor de onder kanten ! Dat is echt bij na voor niks daar.!!
Maar de rest van het lijst volgt bij CCCHQ !!!

Tot morge !!
 
Ok zoals gezegd mijn definitieve lijst ter aanschaf!!! Met hulp van jullie !!!! THX
Maar hopelijk zit ik nu redelijk goed???


Wat is het eigenlijk het verschil tussen Poorboys profesional polish en Poorboys profesional polish 2 ????

En men geeft aan dat PB polish niet te krijgen wat is dan een goed alternatief??

Met wassen gebruik je dan heet wat of koud? Ik zou zeggen heet maar het zou me niks verbazen ????

De vragen blijven bij me opkomen !!!
Bedankt alvast
 
Mooie lijst. :ja
Wassen doe ik (behalve in de winter) met gewoon koud water (trouwens de enige reden daarvoor is dat ik anders naar binnen en buiten moet lopen om warm water te halen) Is warm water beter dan koud? Geen idee. :weetniet

Ik zie dat je 7 monello applicator pads besteld, nu heb je er beter teveel dan te weinig en kosten die niet veel maar heb je er zoveel nodig?
Zelfde vraag voor de microfiber variant?
 
Hoi Virus,

Dank je wel voor je reactie en tip over warm en koud wassen.
De pads dacht dat ik voor ieder product een aparte pas gebruik? Erna wel uitwassen natuurlijk..
Maar heb 2 auto's staan. Dus zodoende? Hoe veel zou jij er dan gebruiken?
In principe wilde ik voor alle producten de MF variant nemen.
 
Ik zou er inderdaad 1tje per stap/product voorzien, het hangt dus af van hoeveel producten je gaat gebruiken...als ik het zo bekijk:

- professional polish: 1 applicator
- black hole: 1 applicator
- Ex-p: 1 applicator

Mogelijk heb ik producten die je gaat gebruiken over het hoofd gezien?

Na gebruik de pads inderdaad uitspoelen en je kan de pads voor meerdere wagens gebruiken hoor. (dus je hoeft de pads niet dubbel te kopen voor 2 wagens)

Microfiber pads gebruik ikzelf niet op de lak, soms wel voor interieur.
 
Hallo!!

Deze lijst zier er wel heel goed uit hoor,maar............:)lol )

ik zou die grote doeken niet nemen en gewoon voor extra 39x39 cm gaan(werkt ook 10 keer makkelijker )

misschien heb je zo wel een doekje meer als je dezelfde prijs uikomt .(ff narekenen ja )

wat die padjes betreft: kosten 2 keer niks en gewoon houden zo,beter 2 teveel dan 1 te weinig :ja

Succes met je "lijst"

Danny
 
Yhx Scenic man,

Nu heb ik lopen zoeken in het onder pads in het forum.

Maar kan ik voor ieder product dezelfde pad gebruiken?

Wat ik wel weet.

Zwarte pad zonder cutting factor voor glaze
Rode pad voor sealant of wax?

Maar welke voor Polijsten????


Thz
 
Hallo,

ff in de shop van cc zoeken ,vind je wel denk ik hoor ! volgens mij zijn er ook pads met het handje die een cuttingfactor hebben.

ik heb een dap900 en polijst nooit met de hand , ik zou begot niet weten welke pad ik dus zou moeten nemen :-"

Danny
 
Ik heb effe gezocht:

Deze:
https://www.Carclean.com/product/Monello/White_Polishing_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4WH_100981

of deze denk ik dan

https://www.Carclean.com/product/Monello/Orange_Light_Cutting_CCS_Euro_Foam_Hand_Applicator_78-646X4OR_100980
 
Om antwoord op de vraag te geven: PP1 vs PP2 >>> PP1 is pure chemische cleaner en de PP2 heeft een minikorrel erbij zitten en zodoende wat meer cutting dan de PP1 versie
PP2 heb ik niet, vraag me ook nog steeds af wat daar de echte meerwaarde van is als je al wat polijstmiddelen hebt staan.
De PP1 daarintegen weer wel in bezit en zeer tevreden over, kan als laatste stap na de polijstbeurt gebruikt worden of als pure paincleaner zonder een voorgaande polijstsessie.
Daarbij ook zeer goed te gebruiken op meerdere materialen
 
De bestelling is geplaatst vandaag bij carclean. Dus we gaan beginnen....Bedankt allemaal voor jullie info en tips.
We beginnen handmatig en daarna..............

De foto's en stand van zaken en bevindingen komen in een nieuw topic!!!!

Dit is de lijst die ik nu heb voor mijn beginners collectie..( foto's volgen nog)
Ik was alleen de shampoo vergeten :eyes: te bestellen !!! maar ide komt met de volgende bestelling...

Delirium Orange Drying Towel
Poorboy's Spray and Wipe - 946ml
diverse Microfiber Applicators
Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator

White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
EZ Detail Brush
Poorboy's Professional Polish - 946ml
Poorboy's Spray and Wipe - 946ml
Poorboy's Black Hole Show Glaze
Poorboy's EX-P Pure Sealant
Poorboy's Wheel Sealant
Poorboy's Deluxe Mega Towel
Poorboy's Mega Plush Microfibre
Mothers klei kit.
Meg Washmit


En zoals grote transparante emmers, billige doeken voor de onderkant en velgen had ik al..