• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto, maar wat is dit??

Chicco_Himself

Detailing addict
25 mei 2011
114
65
Sinds 3 dagen heb ik een nieuwe auto (BMW 5-serie Touring uit 2006). Na de auto bekeken te hebben kom ik op het rechterportier het volgende tegen:

lak_bmw2.jpg


En ingezoomd:

inzoom_lak.png


Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn c.q. of ik dit met mijn dap500 weg zou kunnen krijgen? Als ik er overheen ga met mijn vingers voel ik ze in ieder geval niet zitten. Het ziet er uit alsof door de wasstraat is gereden en de vlekken gewoon weg te wrijven zijn (wat dus niet het geval is).
 
Even wassen, Clayen en met finale eroverheen.
Vanaf een foto is dit niet te beoordelen.
 
Dit lijkt mij slecht spuitwerk zo te zien.

Niet goed onvet voordat men begonnen is met spuiten.Dan hecht de lak niet overal even netjes meer en krijg je van die vlekken erin.
 
Idd ff met finale proberen en eventueel mezzo of zelfs inizio. Ik heb dezelfde vlekken op mijn ramen; opgedroogde wax of kalk, igg niet met reinigers eraf te krijgen. Op mijn ramen werkt alleen inizio op oranje pad met de rotary.
Je vorderingen wel hier posten!
 
Denk niet dat dit eerdergenoemde "siliconen" zijn... Die zien er vaak wel anders uit.

Heb 1 keer eerder iets gezien wat hier wel op leek, dat bleek een versgespoten deel te zijn wat te snel zonlicht heeft gezien icm waterdruppels.
Dat waren echter wel allemaal keurige ronde druppels, alleen dan in opgedrooge vorm in de lak getrokken, ze waren lichtjes te voelen.

Aan de foto te zien, zou ik zeggen iets wat in de lak is gebeten, vers gelakt of niet, durf ik zo niet te beoordelen.
Ik zou een klein stukje even proberen met je Dap, maar wel een stuk onbehandeld laten, mocht je het niet geheel wegkrijgen kun je het in ieder geval nog even duidelijk zichtbaar aankaarten bij de verkopende partij.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Kan me voorstellen dat het moeilijk te beoordelen is.
Ik heb nog wat spullen besteld die ik nog nodig had en nu maar hopen dat het vrijdag droog blijft zodat ik in ieder geval kan kijken of ik het weg krijg.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte !
 
Erg vreemd. Sommige vlekken lijken wel ingevreten te zijn.
Zeer benieuwd wat je op hiermee aan kunt.
Veel succes in ieder geval. Heb niets aan bovenstaande toe te voegen.
 
lijkt me inderdaad ook slecht spuitwerk

kijk of je gelijkenis kunt vinden met de plaatjes op deze website: http://www.pluspaint.be/nl/lakstoringen/
 
Ik heb vorige week een nieuwe Skoda Suberb gedaan. Die had nare plekken onder de deuren aan de dorpels. Ze lijken me een beetje hetzelfde. Na een paar keer met een blokje zachte klei gingen deze weg, was waarschijnlijk een sterke was of wax uit de fabriek. Hopelijk zijn het bij deze wagen geen spuitfouten, dan vrees ik dat herspuiten de enige uitweg is.
Eerst met klei proberen evt een paar keer lijkt me geen kwaad te kunnen voor je je DAP bovenhaalt.
Veel succes, erg vette auto een 5 reeks! :heart_eyes:
 
Weird! 8-o
Ik weet niet in hoeverre er ingezoomd is op de foto's maar het lijken echt wel diepe kratertjes te zijn (het lijkt wel of er in de kratertjes zelfs geen blanke lak te zien is)
Als ik zou moeten gokken gebaseerd op de foto's zou ik zeggen dat je dit er met kleien of polijsten niet uit krijgt.......hopelijk sla ik de bal grandioos mis.
 
Ik vind de reacties om de boel 'even' met Finale te behandelen wel grappig. ;)

Het zijn duidelijk kratertjes, maar of dit door het spuiten komt, vraag ik me af. Het lijkt eerder of er iets bijtends van buitenaf op is gekomen.

De lak lijkt dermate aangetast dat polijsten, voor zover ik het nu kan beoordelen, geen zin gaat hebben en dat overspuiten de enige optie zou kunnen worden.
 
Even over een hele andere boeg: Chicco, was dit niet al te zien toen je de auto kocht of was het allemaal weggewerkt met een goedje zodat het niet te zien was ?
Stel namelijk dat het overgespoten moet worden en het was bij de aankoop niet verteld of zichtbaar, dan lijkt het mij weg te zetten onder 'verborgen gebreken' ( oid ),
en vraag me af of dit dan ook niet 'even' met de verkopende partij moet gaan babbelen ( overspuiten kost je nl ook weer wat centjes )
Werkelijk geen idee of je überhaupt dan een voet hebt om op te staan .... kwam als poepen opzetten vandaar dit stukje tekst
 
Tim zei:
Ik vind de reacties om de boel 'even' met Finale te behandelen wel grappig.

Tim, ik weet niet hoe groot jou scherm is maar die van mij op dit moment maar 3 bij 4 cm.
Als jij zegt dat het kraters zijn dan zal dat zo zijn, op mijn toestel lijken het vlekken.

Finale lijkt me dermate veilig dat daar niks mis mee kan gaan, baat het niet dan schaadt het ook zeker niet.
Vandaar mijn advies om het gewoon eerst eens te proberen.
 
voor mij lijkt het er op dat er iets in de lak heeft gevreten. maar als ts aangeeft niks te voelen, misschien zit het in de kleur laag en niet in de blanken lak:weetniet mijn advies is terug gaan naar de verkoper.
 
Dit is gewoon slecht spuitwerk...
Lijken ook schuurkrassen in te zitten volgens wat ik op foto kan zien...

Enige oplossing: herspuiten
 
Ik hoop morgen te kunnen kijken of ik iets weg kan krijgen (en sommigen van jullie hopelijk ongelijk krijgen ;) ).
Rare is gewoon dat, als ik over de lak wrijf, het gewoon glad is en ik op geen enkele manier ook maar iets voel van oneffenheden.
Enige geluk is dat de vlekken alleen duidelijk te zien zijn als je in een bepaalde hoek kijkt (ongeveer op ooghoogte van de vlekken). Kijk je vanuit staande positie dan zie je er eigenlijk niks van.
Ik hou jullie op de hoogte........