• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nieuwe pads "inleren"

collin

Detailing addict
8 nov 2015
60
50
Is/kan/moet je bij de aanschaf van nieuwe scholl concept pads iets doen voordat je ze gaat gebruiken op een rotary machine
 
Man, man, man...wat een niveau weer...:rolleyes:

- pad goed centreren
- vooraf een pufje spray&wipe
- 3 dotjes polijstmiddel
- pad tamponeren (verdelen van het polijstmiddel) op het te behandelen oppervlakte, niet te groot, zo'n 40x40cm
- zenith methode volgen (Google is your friend)
- residu afnemen met doek
- inspecteren of het voldoende is
- pad schoon maken na elk plaatdeel
- bovenstaande herhalen op het pufje na.
- afwerken met D/A
 
tjonge tjonge het niveau............ misschien ook even controleren of er voldoende stroom uit het stop contact komt.............

Nicknameless bedankt voor de info
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
tjonge tjonge het niveau............ misschien ook even controleren of er voldoende stroom uit het stop contact komt.............

Nicknameless bedankt voor de info

Beste kan je dan een emmer van tien liter nemen, onder het stopcontact zetten en timen tot de emmer vol is.

Zodra de emmer vol is timer stoppen, weet je meteen hoeveel liter stroom per minuut er.. Ehh ja..

Die zenith methode is wel mooi, had die term nog nooit gehoord. Toch weer wat geleerd vandaag!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Met polijsten met rotary ligt mijn ervaring op het polijsten van edelmetalen in de industriële sector, op auto's heb ik geen ervaring.
Vandaar ook mijn vraag.