• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk Alto, krijg spuitlans niet los

Jeroen Otten

Detailing rookie
5 sep 2016
2
2
50
goedenavond allemaal,

Ik wil mijn nieuwe auto voor het eerst wassen en wil dus mijn Lancia Foam kit voor het eerst gebruiken. Maar ik krijg mijn spuitlans niet van mijn Nilfisk Alto af. Ik kan wel de lans draaien maar daarna krijg ik hem er niet af. Is hier nog iemand met tips?
 
Je kan 'm ook niet aan het draaiende gedeelte losmaken (bij de handgreep), maar je moet 'm halverwege bij de verdikking loskoppelen (iets naar elkaar drukken en dan draaien.
 
Ik herken het probleem. Als ik de spuitlans wil wisselen en hem loshalen bij de verdikking gaat dit heel moeilijk.
Lijkt erop dat het vacuum zit gezogen. Met veel moeite lukt het uiteindelijk wel om de boel los te krijgen.
Ben benieuwd of er een oplossing is.
 
Het lijkt er op dat jullie willen wisselen terwijl de druk er nog op staat? Dus machine uit, lans een keer indrukken en dan pas gaan wisselen.
 
Nog nooit mee gemaakt?
Ik heb hem altijd eerst uitstaan, dan doe ik de foamlance erop, en dan foam ik de auto in. En daarna haal ik hem er zo weer af, als de machine aanstaat...
 
Nee, ligt niet aan de druk. Je kan hem namelijk in drukken en draaien (uit het inhammetje) maar vervolgens kan je hem er niet uit trekken. Als er druk op staat, zou hij nu eruit schieten.

Althans, dit is wat ik soms heb.

Een beetje friemelen en harder trekken en hij komt los.



Greetz
 
Nee, ligt niet aan de druk. Je kan hem namelijk in drukken en draaien (uit het inhammetje) maar vervolgens kan je hem er niet uit trekken. Als er druk op staat, zou hij nu eruit schieten.

Althans, dit is wat ik soms heb.
Een beetje friemelen en harder trekken en hij komt los.
Greetz
Quantoxx, dit is inderdaad het probleem we hebben met twee man staan trekken en het lukte niet. apparaat stond nog niet uit en ik had ook nog niet gespoten. Het is uiteindelijk gelukt met een schroevendraaier. Maar dit is toch niet de manier. Maar goed het belangrijkste is dat het gelukt is.
 
Quantoxx, dit is inderdaad het probleem we hebben met twee man staan trekken en het lukte niet. apparaat stond nog niet uit en ik had ook nog niet gespoten. Het is uiteindelijk gelukt met een schroevendraaier. Maar dit is toch niet de manier. Maar goed het belangrijkste is dat het gelukt is.

Misschien dat er iets in de lans niet helemaal lekker zit? Die van mij zal het misschien hebben door ouderdom ofso... Ik weet het niet, maar hij doet het de ene keer constant, de andere keer niks aan de hand.


Greetz
 
Hoi Jeroen,

Ik heb inmiddels ook een Nilfisk een C130.(ik herken het probleem niet) Wat misschien handig is wat hierboven ook al genoemd is:
- Water afsluiten
- Druk eraf halen
- uitzetten
- Lance naar elkaar toedrukken en dan draaien.

Wat ik overigens zelf doe is dat ik alle onderdelen van elkaar af haal na gebruik en alles even met een doek afdroog en kijk of alles schoon is en er geen troep is in blijven zitten.
 
Wat ik overigens zelf doe is dat ik alle onderdelen van elkaar af haal na gebruik en alles even met een doek afdroog en kijk of alles schoon is en er geen troep is in blijven zitten.

Zow, dat kan ik zel niet opbrengen, hoor :p Ik trek de ouwe Nilfisk uit mijn schuur, spuit rond als een bezetene en knal 'm meteen weer terug! :D
 
  • Leuk
Reactions: RbL
Zow, dat kan ik zel niet opbrengen, hoor :p Ik trek de ouwe Nilfisk uit mijn schuur, spuit rond als een bezetene en knal 'm meteen weer terug! :D

Nou mijn nieuwe Nilfisk gaat als een rakker te keer. Als die klaar is knijp ik hem weer af en maak ik hem schoon haha. Hij hangt altijd aan de muur in de schuur :rolleyes::D.
 
Hey Jeroen ik heb ook een nilfisk maar heb nog geen probleem met het loskoppelen.
(Ken ik jou niet van de barca fanclub)