• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Oma's Bakkie] Opel Aguila 1.2

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Ruim 10 jaar heeft mijn oma al een Opel Aguila 1.2 in bezit.
Persoonlijk vind ik het een verschrikkelijk model, maar mede door de hoge zit en het goede zicht rondom is oma er maar wat blij mee.
In die 10 jaar is de auto (bijna) altijd met de hand gewassen, maar wel gewoon met de 1 emmer methode, ongeacht hoe smerig hij ook was.

Kortom, één en al swirls, totaal geen glans meer.
Als ik met m'n hand over de lak ga dan hoor je gewoon hoe 'grof' de lak aanvoelt.

Ik wilde er niet aan beginnen, maar afgelopen weekend voor de lol eens de halve motorkap gedaan om te zien welk resultaat er te halen valt.
Dit is echt enorm, en daardoor heb ik bedacht dat ik de komende tijd, stukje voor stukje de hele auto langs ga.

Dit is het model (dus niet de betreffende auto, die foto's volgen!), bouwjaar 2000.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierbij post ik dus deel 1, de motorkap:


Eerst gewassen, en gekleid.
Bijna geen vuil aan de klei, wat me verbaasde.
Eerst een tweetal foto's van een kras (die overigens helemaal weg is, verbazing alom) en de algehele staat.
Daarna afgeplakt om eerst 1 helft te doen:
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


Vervolgens de linkerzijde (van voren gezien) behandeld als volgt:
Stap 1, de krasjes stuk voor stuk met ScratchX 2.0 op geel (Gebruik een DAP900)
Stap 2, Veloce op geel
Stap 3, Veloce op wol, geel bleek niet afdoende voor alle swirls
Stap 4, Mezzo op oranje
Stap 5, Finale op wit
Stap 6, PoorBoys Blackhole op zwart
Stap 7, PoorBoys Natty's Blue met handpad

Hier het verschil:
1k0.jpg

1k0.jpg


De glans is helemaal terug, de rare kras van foto 1 is weg en alle swirls ook verdwenen.
De komende tijd zal ik paneel voor paneel bijlangs gaan en zo de hele auto opfrissen.
Ook volgen er dan foto's van de auto in z'n geheel.

Hier foto's buiten toen de gehele motorkap klaar was.
Nog niet in de wax dat is hierna dus nog gebeurd.
1k0.jpg

1k0.jpg



Bedankt voor het lezen!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Leuk project, zal je oma blij mee zijn zeg. Het stuk dat je gedaan heb ziet er goed uit zeg. Nu de rest nog en de auto is weer in nieuwstaat. De volgende keer appelgebak en chocomel bij oma zeker!?
 
Daar zla je oma wel heel blij mee zijn geweest, ja!

Maar je kunt beter in toekomst niet meer delen afplakken om een verschil weer te geven; je loopt zo de kans dat je een streep (is hoogte verschil in je blanke lak) zult blijven zien. Je hebt namelijk één helft gepolijst (en dus materiaal weggenomen van de blanke lak) en precies op de rand van de tape zal een streep ontstaan.
 
Bedankt voor de tip Wittereus.
Heb wel meteen na de ene helft de tape verwijderd en toen de andere kant gedaan en toen de reeds gedane kant telkens overlapt.
 
Heel verschil op deze Agila. Daar kan je oma niet anders dan blij mee zijn. Wel een hoop werk lijkt me.