Ruim 10 jaar heeft mijn oma al een Opel Aguila 1.2 in bezit.
Persoonlijk vind ik het een verschrikkelijk model, maar mede door de hoge zit en het goede zicht rondom is oma er maar wat blij mee.
In die 10 jaar is de auto (bijna) altijd met de hand gewassen, maar wel gewoon met de 1 emmer methode, ongeacht hoe smerig hij ook was.
Kortom, één en al swirls, totaal geen glans meer.
Als ik met m'n hand over de lak ga dan hoor je gewoon hoe 'grof' de lak aanvoelt.
Ik wilde er niet aan beginnen, maar afgelopen weekend voor de lol eens de halve motorkap gedaan om te zien welk resultaat er te halen valt.
Dit is echt enorm, en daardoor heb ik bedacht dat ik de komende tijd, stukje voor stukje de hele auto langs ga.
Dit is het model (dus niet de betreffende auto, die foto's volgen!), bouwjaar 2000.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Hierbij post ik dus deel 1, de motorkap:
Eerst gewassen, en gekleid.
Bijna geen vuil aan de klei, wat me verbaasde.
Eerst een tweetal foto's van een kras (die overigens helemaal weg is, verbazing alom) en de algehele staat.
Daarna afgeplakt om eerst 1 helft te doen:
Vervolgens de linkerzijde (van voren gezien) behandeld als volgt:
Stap 1, de krasjes stuk voor stuk met ScratchX 2.0 op geel (Gebruik een DAP900)
Stap 2, Veloce op geel
Stap 3, Veloce op wol, geel bleek niet afdoende voor alle swirls
Stap 4, Mezzo op oranje
Stap 5, Finale op wit
Stap 6, PoorBoys Blackhole op zwart
Stap 7, PoorBoys Natty's Blue met handpad
Hier het verschil:
De glans is helemaal terug, de rare kras van foto 1 is weg en alle swirls ook verdwenen.
De komende tijd zal ik paneel voor paneel bijlangs gaan en zo de hele auto opfrissen.
Ook volgen er dan foto's van de auto in z'n geheel.
Hier foto's buiten toen de gehele motorkap klaar was.
Nog niet in de wax dat is hierna dus nog gebeurd.
Bedankt voor het lezen!
Persoonlijk vind ik het een verschrikkelijk model, maar mede door de hoge zit en het goede zicht rondom is oma er maar wat blij mee.
In die 10 jaar is de auto (bijna) altijd met de hand gewassen, maar wel gewoon met de 1 emmer methode, ongeacht hoe smerig hij ook was.
Kortom, één en al swirls, totaal geen glans meer.
Als ik met m'n hand over de lak ga dan hoor je gewoon hoe 'grof' de lak aanvoelt.
Ik wilde er niet aan beginnen, maar afgelopen weekend voor de lol eens de halve motorkap gedaan om te zien welk resultaat er te halen valt.
Dit is echt enorm, en daardoor heb ik bedacht dat ik de komende tijd, stukje voor stukje de hele auto langs ga.
Dit is het model (dus niet de betreffende auto, die foto's volgen!), bouwjaar 2000.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Hierbij post ik dus deel 1, de motorkap:
Eerst gewassen, en gekleid.
Bijna geen vuil aan de klei, wat me verbaasde.
Eerst een tweetal foto's van een kras (die overigens helemaal weg is, verbazing alom) en de algehele staat.
Daarna afgeplakt om eerst 1 helft te doen:
Vervolgens de linkerzijde (van voren gezien) behandeld als volgt:
Stap 1, de krasjes stuk voor stuk met ScratchX 2.0 op geel (Gebruik een DAP900)
Stap 2, Veloce op geel
Stap 3, Veloce op wol, geel bleek niet afdoende voor alle swirls
Stap 4, Mezzo op oranje
Stap 5, Finale op wit
Stap 6, PoorBoys Blackhole op zwart
Stap 7, PoorBoys Natty's Blue met handpad
Hier het verschil:
De glans is helemaal terug, de rare kras van foto 1 is weg en alle swirls ook verdwenen.
De komende tijd zal ik paneel voor paneel bijlangs gaan en zo de hele auto opfrissen.
Ook volgen er dan foto's van de auto in z'n geheel.
Hier foto's buiten toen de gehele motorkap klaar was.
Nog niet in de wax dat is hierna dus nog gebeurd.
Bedankt voor het lezen!