• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ontwikkeling van mijn eigen wax

Hij wou me de kans geven om de "pear drops" geur te proberen, en zien of er nog wat aan de beading/applicatie kon verbeterd worden.
Ik weet nog niet precies wanneer ik deze ga kunnen opbrengen, ben momenteel even druk met architect, bouwfirma en banken :innocent: .
 
Arethusa Trinity:
full.jpg


Ik kon niet wachten om Arethusa v3 te proberen, maar ik had geen tijd om de wagen correct te wassen / voor te bereiden.
Dus gebruikte ik gewoon wat quick detailer en waxte ik over een stukje waar de v1 was opgebracht heen.
Uitspreiden ging opnieuw erg vlot!
De beading leek een tikje minder, maar dat ga ik moeten vergelijken wanneer ik een betere voorbereiding doe.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik vind de eerste kleur het gaafste, maar het gaat natuurlijk om de werking, ben benieuwd wanneer je ultieme versie klaar is en wat de bevindingen zijn @StijnV
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Het zijn allemaal "harde" waxen, maar heb niet de indruk dat deze harder zijn geworden sinds hun aankomst.
De wijzigingen die je ziet zijn vooral te wijten aan het gebruik.
Versie 1 vertoonde al barsten bij het begin, versie 2 niet onmiddellijk maar had deze wel onder de toplaag.
Versie 3 lijkt dit niet te hebben, maar heb daar nog maar een millimeter van gebruikt.
 
Ik kan het ook niet helpen dat jij blijkbaar een trauma hebt overgehouden aan bezoekjes aan je oma @Ferdy
Beading pic, zie mijn profiel foto.
Niets aan gefotoshopped of wat dan ook.
Heb overigens nog 2 andere bespoke blended M&K's.

De ene in een donker geanodiseerd aluminium pot, een andere die origineel in kristal zat en nu in een gepolijste Ibrido Lucidare pot
 
@ivo's haha, zelfs hele goede herinneringen ;).

Dat ziet er zeer goed uit.
Is dit nou een echte "show wax"?.

Is zoiets ook goed te verwerken voor beginners?
 
Verwerking is super easy, beads zijn perfect, standtijd 4-5mnd.
Show wax? Ook wel...
Specs: 40% T1 carnauba, Hydrophobe addition (extra sheeting en hogere beads), komkommer geur, olie-achtig bij aanraking (en dus hemels qua verwerking!).
Heb er nog een: 45% carnauba, Hydrophobe, koperkleurig, vers gemaaid gras geur. Standtijd 5-6mnd.

Maargoed, ik ga stoppen met topic vervuilen.


@StijnV succes met de zoektocht/samenstelling van JOUW ultieme wax! :)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Ferdy
@StijnV Als je hulp nodig hebt met testen, wil ik ook best een test spot maken op mijn auto, dan weet ik meteen of de wax mij ook zou bevallen.

Dan neem ik een klein beetje sample van je over?

Wil namelijk zelf misschien ook een wax van hun proberen.