• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ook maar even voorstellen met mn "nieuwe" boot

Stefan-C5

Detailing chief
7 jul 2010
90
78
apeldoorn
Na van alles en nog wat gereden (en gepoetst ) te hebben 2 weken terug de overstap gemaakt van een Opel Zafira 2.2 naar toch wel iets heel anders ....... Nu ben ik de gelukkige eigenaar van een Chrysler Newyorker 3.5 24v automaat uit 1996 , een benzineslurpende amerikaan van 20 jaar oud , met een lengte van 5,27 genoeg meters om flink wat TLC te geven , alleen nog even wachten op wat beter weer
chrysler.jpg
 
dank je soepergrover , de velgen zijn de orginele velgen waar ie orgineel mee geleverd is , das mn eerste lowbudgetklusje waar ik mee bezig ga , is inmiddels als proef geprobeerd door ondergetekende zelf
12592232_534752863373048_845520798654575098_n.jpg
12573742_534752886706379_729560464759854378_n.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy en StijnV
en dan is het nog geen stationcar ook :p , voor amerikaanse begrippen is ie niet overmatig groot , maar voor nederlandse begrippen is het inderdaad een best slagschip (steekt dan ook regelmatig een stukkie uit met zn neus als ik in een parkeervak sta :) )
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
eerst maar eens ff opmaken wat ik hier nog heb staan aan cc artikelen , ga ik nog wel een eind mee komen :) , alhoewel het natuurlijk wel verleidelijk is ...... eerst de bankrekening maar even laten wennen aan de benzine consumptie :p ( freebees sparen gaat hard LOL )
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
eerst maar eens ff opmaken wat ik hier nog heb staan aan cc artikelen , ga ik nog wel een eind mee komen :) , alhoewel het natuurlijk wel verleidelijk is ...... eerst de bankrekening maar even laten wennen aan de benzine consumptie :p ( freebees sparen gaat hard LOL )


Wel een gave bak hoor! Al zal het schoonhouden van die velgen een hels karwei zijn..

Misschien krijg je ze bij carclean zover dat je freebies kan inwisselen..;)

Ben nou toch wel benieuwd, wat verbruikt ie ongeveer?
 
  • Leuk
Reactions: Stefan-C5
velgen zullen inderdaad wat meer tijd kosten als normaal , dat ben ik met je eens :) , verbruik is gemiddeld (stad en snelweg 60/40 ) 1 op 8 als ik mn voet beheers , ik vind het nog wel meevallen met 1630 kilo , 3,5 liter automaat ..... en ik wist van te voren dat het geen zuinigheidswonder is , dan had ik een Suzuki alto moeten kopen .. :p , maar mij hoor je niet klagen hoor !
 
rij voor mn werk 120.000 per jaar in een bakwagentje , (tikt ook aan met freebees :p ) dus de kilometers die ik prive rijd wil ik in luxe rijden
 
Zo wat een kilometers! Niet alleen in Nederland hoop ik dan toch!

Wel heerlijk zo'n Amerikaan, is de vering zo heerlijk zacht dat ie gewoon bijna in z'n eigen ritme naar z'n bestemming slingert?

Valt qua gewicht en verbruik inderdaad nog best wel mee, maar 20 kg zwaarder dan mijn Nissan, maar wel een meter langer!
 
  • Leuk
Reactions: Stefan-C5
merendeel van de kilometers is inderdaad wel in nederland , af en toe een keer naar duitsland of belgie maar dan heb je het ook wel gehad , is overigens ook geen straf hoor met een iveco new daily 3.0 . Vering van de Chrysler is redelijk zacht , maar niet overmatig en ook het sturen is vergeleken met andere Amerikanen redelijk strak , ik hoor wel eens andere verhalen , maar een bocht kun je met deze op een normale manier nemen .
 
Die iveco is wel een serieuze bus, maar wat je zegt die rijden best lekker! Moet ook wel als je zoveel rijdt! Ik neem aan dat je die niet polijst ;)
 
  • Leuk
Reactions: Stefan-C5
Die iveco is wel een serieuze bus, maar wat je zegt die rijden best lekker! Moet ook wel als je zoveel rijdt! Ik neem aan dat je die niet polijst ;)

dat heb je goed aangenomen :p , die krijgt 1 x per 3 a 4 weken een wasbeurt in een wasbox en daar houd het dan ook mee op , binnenkant doe ik overigens wel netjes elke week met een vochtige doek en de stofzuiger , ik heb de luxe dat mn werkgever (mn neefje) het goed vind dat ik in de auto rook ( terwijl hij dat zelf niet doet )
 
is ook een solide bus , is gekocht als demo dus dingen zoals airco , navi/dvd en achteruitrijcamera zaten er allemaal al op , enige nadeel (vind ik ) is dat de bak van aluminium is , is een grotere klankkast als een polyester bak
 
Welkom "Yorkie" :p
Wat een fantastische, foute wagen! :cool: Ik vrees dat deze op termijn uit de wereld gaan geduwd worden, maar ik vind het schitterend dat jij hem op de baan houdt. Ik vind het een icoon.
Veel succes en (poets)plezier ermee.
Groeten,
Alex