• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een GOEDE banden applicator

damn, die ziet er gehavend uit.
Ook ik heb nog geen problemen ondervonden met de meg's applicator en deze is nu bijna een jaar oud.
 
Heel vreemd!
Ik gebruik ook de Meguiar's applicator in combinatie met Mothers Wax Tire Shine en dit werkt perfect.
Ik spoel het sponsje nooit uit en spray het een beetje in voor de volgende beurt.
Ook breng ik het aan zonder veel druk uit te oefenen.
Moest hij verslijten koop ik mij direct dezelfde:ja
 
Eigenlijk he, schiet me nu pas te binnen dat mijn Meg's Banden applicator, in een grijs verleden toen ik die destijds gekocht had.
Niet veel later, in de container heb gesodemieterd. Dit omdat inderdaad, de schuimrubberen pad, gewoon begon te vernaggelen.
Al was het lang niet zo erg als die van Patrick. Bij mij kwam het destijds zeker door het structuur op de wangen van de banden.

Ik heb een paar andere applicators gehad, en die waren gewoonweg ook versleten door het gebruik. Nu met de huidige, ga ik er wat
spaarzamer mee om, en dit bevalt me nu toch prima.
 
Zelf gebruik ik nu een gewone keukenspons of het Meguiar's ding voor grote bandenwangen.
En voor laag profielbanden gebruik ik een wolfgang finger applicator, dat werkt fijn op die dunne bandjes :ja
 
Bij mij gaat die ook langzaam afbrokkelen.
Ik gebruik hem soms.
Duw niet hard ofzo gewoon met beleid!
Gebruik die bandenzwart van meg.
 
Hier ook een Megs applicator die na een keer of 10 gebruiken eigenlijk de vuilnisbak in kan. Zelfde probleem als hierboven, brokkelt gestaag af..

Ik blijf denk ik maar bij de schuursponsjes. (1x gebruiken dan weggooien, so what, 150 schuursponjes voor de prijs van één Megs applicator zo ongeveer...)
 
ik gebruik de mijne al een jaar of 3, misschien zelfs 4... Maar die is nog goed. Gebruik het in combi met endurance gel, en nu met smartgel. En hij begint ook nu pas een beetje gebruikers sporen achter te laten. Wat mij wel opvalt is dat ik met de applicator met een grijze handvat en box eigenlijk nog nooit problemen heb gezien, maar de nieuwe met een zwart handvat en box wel problemen geven. Heb het bij mij in de zaak ook al een paar keer meegemaakt dat klanten er mee terug kwamen.

Groeten Dennis
 
denniST zei:
Wat mij wel opvalt is dat ik met de applicator met een grijze handvat en box eigenlijk nog nooit problemen heb gezien, maar de nieuwe met een zwart handvat en box wel problemen geven.

+1 :!

Is mij ook opgevallen. Toevallig van de week kwam ik de grijze tegen in de schuur, deze is nog in 'goede' staat.
 
hey,
ik gebruik een....borstel om mee te schilderen,niet te groot natuurlijk,anders kan je niet tot aan het randje van de velg komen,en breng het aan door in de borstelharen te spuiten en vervolgens de banden ermee in te smeren.duurt misschien wat langer,maar zit er nu al meer dan 2 weken op en staan nog lekker zwart(rubber care van mothers,is eigenlijk voor interieur maar ook voor rubber en is echt goed!is een beetje als schilderen,je moet een beetje aanvoelen hoeveel en hoelang je door moet gaan en voordeel is :je komt inalle cijfers en letters!!
groeten gsm.
 
hoi , ikzelf gebruik zo een smal ( 5 cm ) schuimrolletje om mee te schilderen en zo een bakje
werkt heel makkelijk en kost ook bijna niets .:)^
eerst gebruikte ik endurance gel van megs maar dat is wat aan de vettige kant , vandaar dat ik ben overgeschakeld
naar autoglym ( bumper care ) niet vettig en ook mooi zwart
grtz johan
 
AMG zei:
hoi , ikzelf gebruik zo een smal ( 5 cm ) schuimrolletje om mee te schilderen en zo een bakje
werkt heel makkelijk en kost ook bijna niets .:)^
eerst gebruikte ik endurance gel van megs maar dat is wat aan de vettige kant , vandaar dat ik ben overgeschakeld
naar autoglym ( bumper care ) niet vettig en ook mooi zwart
grtz johan

Autoglym bumper care ik leesde onlangs dat de banden snel bruin uitslaan klopt dit bij jou ? ik ga het ook eens proberen heb beiden (meg en autoglym) staan

Ik ben ook opzoek naar een banden pad vervanger momenteel heb ik deze van Meguiar maar is versleten is ongeveer 1 jaar oud .
Heb in mijn winkelmandje opnieuw deze van Meguiar genomen ik zie wel nog of ik het wijzig of niet ...
 
Dominic zei:
Autoglym bumper care ik leesde onlangs dat de banden snel bruin uitslaan klopt dit bij jou ? ik ga het ook eens proberen heb beiden (meg en autoglym) staan

Ik ben ook opzoek naar een banden pad vervanger momenteel heb ik deze van Meguiar maar is versleten is ongeveer 1 jaar oud .
Heb in mijn winkelmandje opnieuwd deze van Meguiar genomen ik zie wel nog of ik het wijzig of niet ...

@dominic , heb van het bruin worden van de banden nog niets ondervonden .
dit is het eerste wat ik er van hoor , maar zal het in het oog houden en als het verkleurd zal ik het laten weten
greetz johan
 
ik gebruik gewoon zo'n spuitbus van turtle wax. Ik moet zeggen dat je dat lang blijft zien en dat het mooi glimt!! als je dat regelamtig bijhoudt ziet het er perfect uit. Ik lig dan niks te klooien met sponsjes of wat dan ook. En 1 zo'n bus kost een tientje.
 
het rare is dat ik nog altijd m'n eerste applicator van Meguiars in gebruik heb...en hij is nog niet versleten...ik gebruik de bandengel van Poorboys.
Blijkbaar zijn er bepaalde merken van bandengel of spray die de applicator "oplossen".
 
McShine zei:
Ik vind het wel vreemd want ik heb mijn Meg bandenapplicator al jaren, die ziet er nog altijd goed uit. Heb onlangs er een nieuwere cadeau gekregen van Carclean.:)^ En de oude aan mijn schoonbroer gegeven, die er nog altijd heel blij mee is.


Update: De nieuwe is inderdaad een stuk slijtagegevoeliger..... Waar de grijze jaren mee is gegaan, is deze nu al op.... Wat een verschil in kwaliteit met de vorige (grijze) zeg! ]-0
 
De nieuwe pad (meguiar) is bij deze ook bijna aan vervanging toe .
Heb er ondertussen al 2 gehad en de 3de zal van een ander merk zijn daar ik er niet tevreden over ben.
Al moet ik wel zeggen de pad van Meg verwerkt goed neemt goed in de hand en je handen worden niet vettig jammer dat ze zo snel versleten zijn ...
 
Hier ook minder goede ervaringen met de Meg's applicator. Wel keurig 2 keer vervangen door Meguiars maar het probleem blijft. Ik gebruik nu een "dashboard polishing" ding van de aktiewinkel van EUR 0,59. Werkt perfect. Ik meen dat het een tip was van Virus :)^