• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra Sport '00

Seaps

Detailing rookie
16 nov 2010
22
0
Update 2-12-'10

Hallo Carclean.com leden,

Ik ben van plan een groot project te starten van drie auto's. De auto's die ik onderhanden wil nemen zijn:

- Mijn eigen auto; Opel Astra Sport 1.6 uit '00, kleur zilver. De auto staat momenteel bij de garage, ik heb vorige week een bocht gemist en toen ben ik met mijn rechter wiel tegen de stoep aan gereden. Nu word de draagarm, band en velg vervangen. De auto heeft al vier maanden geen wasstraat gezien, dus die mag wel eens lekker vertroeteld worden.

Afbeelding339.jpg


Afbeelding333.jpg


- De auto waar ik nu in rijd maar die eigenlijk voor de verkoop is; Hyundai Lantra Wagon 2.0 uit '99, kleur zilver. Deze auto zit vol met swirls en oppervlakkige krasjes.

HyundaiLantra-1.jpg


HyundaiLantra1.jpg


- De auto van mijn vader; Mini Cooper 1.6 uit '02, kleur zwart. De auto heeft een verwaarloosde lak. De lak is op een aantal plekken wat doffer geworden en de lak voelt aan als een stuk schuurpapier.

Dit zijn dus de drie auto's die ik onderhanden wil nemen. De foto's van de Mini Cooper volgen nog.

Nadat ik voldoende informatie heb opgedaan op dit forum heb ik op 22-11-'10 me eerste bestelling gepraatst bij Carclean.com. De eerste bestelling was:

- Mothers Wax California Gold Car Wash 946ml
- Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
- Poorboys World Waffle Weave Drying Towel 60x90cm

En het cadeautje van Carclean.com:

- Cobra Yellow All Purpose Microfiber Towel 40x40cm

Na de snelle levering, top! Zat dit in me pakket:

1ebestelling.jpg


Het begon toch een beetje te kriebelen en ik wou snel meer bestellen. Ik meer informatie gezocht voor de volgende stappen, en ik kwam al gauw uit op de volgende producten:

- Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System
- Mothers Wax California Gold Pre-Wax Cleaner Ultimate Wax System 473ml
- Monello White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Mothers Wax Polishing Cloth 40,6x40,6cm

Dus op 29-11-'10 toch maar weer op het winkelwagentje geklikt en de bovenstaande produchten besteld. Nu was het cadeautje van Carclean.com de 20% korting op de Mothers Wax producten.
Foto volgt.

Update 13-12-'10

Dag luitjes,

Ik ben een tijdje niet meer op het forum wegens enig tijdgebrek.

Maargoed, de producten van de laatste bestelling zijn al een geruime tijd in huis. Hieronder volgen de producten die in me pakket zaten:

nieuw2010.jpg


Ben er weer erg blij mee!

De Hyundai Lantra Wagon is verkocht dus dat word helaas geen detail project meer. Ik heb net ook meteen de foto's van de Opel Astra toegevoegd.

De producten die ik net weer heb besteld zijn:

- Mothers Wax California Gold Sealer & Glaze Ultimate Wax System 473ml
- Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Mothers Wax Polishing Cloth 40,6x40,6cm
- Mothers Wax California Gold Pure Carnauba Wax Paste Ultimate Wax System 340gr
- Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
- Poorboys World Deluxe Mega Towel Geel 39x39cm

Ondanks andere adviezen heb ik toch voor de Mother's Wax gekozen. Omdat dit de eerste keer is dat ik een auto ga detailen wil ik toch liever beginnen met goedkopere producten. Voor het geval dat het detailen me toch niet aanstaat of welke andere reden dan ook.

Update 28-12-'10

Hallo luitjes!

De laatste bestelling is alweer een geruime tijd in huis! Weer een uitstekende snelle levering, top CC!

3ebestelling.jpg


Ik ga zo me laatste bestelling plaatsen, dit word de grootste van allemaal!!
Dit word de bestelling:

- Hi-Tech Foam Applicator 2st.
- Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel 40x40cm 2st.
- Cobra Yellow All Purpose Microfiber Towel 40x40cm
- Dodo Juice Mint Merkin Microfibre Window Cloth
- Lake Country Foam on a Stick
- Meguiars Tyre Dressing Applicator Pad
- Mothers Wax Microfiber Applicator Pad 2st.
- Mothers Wax Plastic Polish
- Mothers Wax Reflections Advanced Tire Care
- Mothers Wax Wheel Brush
- Mothers Wax FX Wheel Cleaner
- Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Liquid
- WheelWax

Ik kan niet wachten totdat ik al deze spullentjes weer in huis heb! En dan maar wachten op een mooie dag dat ik me auto kan detailen!

Groetjes!
 
Seaps: De auto heeft al vier maanden geen wasstraat gezien, dus die mag wel eens lekker vertroeteld worden.

Houden zo, de meeste auto's zien hier alleen een krasstraat als ze er langs rijden of gaan afspuiten bij een afspuitbox. :D
 
Goedennacht aanwezige Forum leden!

Ik wil weer een bestelling gaan plaatsen bij CC maar ik zit in een dilemma!
Moet ik de WheelWax nemen of de Velgenreiniger, wat raden jullie me aan?

Ik ga morgen ook weer een update plaatsen, heb een beetje tijdgebrek..

Groet,

Joey
 
Seaps zei:
Moet ik de WheelWax nemen of de Velgenreiniger
WheelWax is, zoals de naam al zegt, een wax om de velgen te beschermen.

Als eerste de velgen schoonmaken met een velgenreiniger naar keuze.
Vervolgens behandelen indien nodig (kleien, polijsten enz.) en dan in de wheelwax zetten.

Naderhand hoef je ze niet meer schoon te maken met een (agressieve) velgenreiniger, het restant was sop volstaat meer als voldoende.

Seaps zei:
wat raden jullie me aan?
Ik raad ze dus beide aan :grinning: