Resultaat met de 2 emmer methode ^
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Nog geen goede foto's voor het eindresultaat, maar er moet nog eens keer Ollinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 extra over, de auto moet nog even 12 uur minimaal staan, helaas heeft het vrouwtje morgen de auto weer nodig zodat ik de boel eerst weer moet wassen.
Dit is het resultaat met Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Even mijn werkwijze:
Zondag begonnen met mijn nieuwe spulletjes klik eerst de velgen met plastic wieldoppen ingespoten met Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner daarna de auto afgespoten met een HD reiniger, daarna de wielen afspuiten. (week terug had ik mijn wielen al schoongemaakt met Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing, dus de wielen waren niet zo smerig meer, daarna de 2 emmer methode, met de nieuwe was Super Thick Microfiber Wash Mitt en als wasmiddel Super Slick & Suds Concentrated Wash SUPER spul overigens. Daarna met CSF - Delirium Orange Drying Towel de auto droog gemaakt WAT een super ding zeg echte aanrader, gewoon bij je bestelling doen!
Toen was het tijd op de boel te kleien, er kwam niet zo heel veel af, want ik had het 2 maand geleden ook al gedaan, maar gewoon voor de zekerheid. Net toen ik gereed was begon het te regenen 8-()) grrrrr Maargoed ff wachten weer. Gelukkig werd het snel droog de Delirium Orange Drying Towel er weer over heen en hij was weer droog voor zolang het duurt..
Nu de nieuwe DAP900 maar eens gepakt beetje onwennig nog. Ik heb eerst op het dag met de witte pad geprobeerd met Monello Mezzo, hier ging het niet zo goed mee, dus ober gestapt op de Oranje pad en dat ging beter. Ik wist bij voorbaat al dat ik het niet ging redden ivm de regen, dus heb ik de gehele auto om even ervaring op te doen gepolished met de rode pad en Monello Mezzo. Ik was net klaar toen het weer begon te regen, snel een koraal doek erover en de boel weg poetsen (paneel voor paneel uiteraard) echter kwam er al snel meer regen, ka je vertellen dan is het HELL OF A JOB de boel eraf te krijgen want het word vloeibaar.
Het was inmiddels al weer donker dus de boel maar ingepakt. Maandag had mijn vrouw de auto naar het werk genomen, waarna ik dinsdag weer aan de slag ging en de auto opnieuw moest wassen. Zie de bovenste foto resultaat van ongeveer 10 klm rijden!
Nu de auto schoonwassen ben ik paneel voor paneel begonnen met Monello eerst de rode pad daarna met de witte pad en daarna de groene pad met Monello Finale. Nodat ik weer enkele uren verder was. Ook nu weer regen buien tussen door waardoor ik behoorlijk achter raak kwa tijd, maar ik had gewoon zin om de boel mooi te krijgen. Voor deze dag (dinsdag) was het genoeg geweest.
Woensdag (vandaag dus) is mijn vrouw met de fiets naar haar werk gegaan , ik had geen zin om de boel weer te gaan wassen nu de lak helemaal open lag. Maar de auto eerst afgenomen te hebben met Last Touch Spray Detailer was het tijd voor de Black Hole. Tim gaf al aan dat het niet echt van toegevoegde waarde had na de Monello Finale. Maar ik wilde wel eens zien of de lak een extra boost kreeg, maar dat was dus niet zo, de Finale had goed zijn best gedaan:
Maargoed alles in de Back Hole en daarna in Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0 met een rode pad op de DAP, dat ging super lekker op hooguit standje 2 en lekker relaxed de boel in de Sealant gezet. Lekker een uur laten intrekken. Was het nu wel tijd om Mothers Back to Black uit te proberen. Ik had wel het e.e.a afgeplakt maar niet alles als gevolg dat er toch wel het e.e.a wit was uitgeslagen van de polish. Eerst maar een padje gepakt en in gespoten met APC waarna ik de boel makkelijk schoon kreeg. Nadat ik alles afgenomen had met een doek, was het nu echt tijd voor Black to Black. In eerste instantie werd het niets, maar nogmaals de hand pad erover kleurde alles lekker toch bij. Wielen nog een keer gedaan met Poorboys World Bold N Bright (gemakkelijk aan te brengen met de Tyre Dressing Applicator Pad en was ik in een korte tijd gereed.
IK had bij het grote pakket nog een presentje gekregen Dodo Juice - Tyromania Tyre Wax wat ik ook nog even geprobeerd had, maar dat vond ik niet zo makkelijk op te brengen dan PB. Bij PB heb je wel voor meer glans en bij DJ was het erg netje schoon maar nu wat dof van kleur, maar dat is een kwestie van smaak. Maargoed het eindresultaat mag er wezen zie een-na-laatste foto.
Wat moet er nog gebeuren:
Binnen kant is gelukkig niet smerig dus hoef ik niet zo erg lang bezig mee te zijn, ik ga hiervoor PB natural look voor gebruiken.
En de auto moet nog 1 keer in de wax nl met Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax.
Nu liep ik nog tegen een paar puntje aan graag jullie menig:
* Bij het polijsten met Monello Finale werd het na verloop van tijd poeder, ben ik dan te lang door gegaan met de DAP, want mijn hele auto zat er onder na verloop van tijd.
* Hoe kan je het makkelijkste oude wax resten tussen de rubbers verwijderen kan dit met Iron.X? Of kan je dit beter anders doen?
* De trims aan e zijkant van de deuren zat vele oude lagen wax op, tijdens het werken met Back to Black raakte ik enkele malen de carrosserie dat net in de Sealant stond, hoe kan je dit het beste doen?
Zo dat waren mijn vragen voor nu.
Overigens zitten er nog wel enkele krassen op mijn auto die ik er helaas niet uitkreeg, dus zal daarvoor waarschijnlijk een stap zwaarder moeten.
Bedankt voor het lezen.
Groet Edwin
Na:
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Nog geen goede foto's voor het eindresultaat, maar er moet nog eens keer Ollinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 extra over, de auto moet nog even 12 uur minimaal staan, helaas heeft het vrouwtje morgen de auto weer nodig zodat ik de boel eerst weer moet wassen.
Dit is het resultaat met Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Even mijn werkwijze:
Zondag begonnen met mijn nieuwe spulletjes klik eerst de velgen met plastic wieldoppen ingespoten met Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner daarna de auto afgespoten met een HD reiniger, daarna de wielen afspuiten. (week terug had ik mijn wielen al schoongemaakt met Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing, dus de wielen waren niet zo smerig meer, daarna de 2 emmer methode, met de nieuwe was Super Thick Microfiber Wash Mitt en als wasmiddel Super Slick & Suds Concentrated Wash SUPER spul overigens. Daarna met CSF - Delirium Orange Drying Towel de auto droog gemaakt WAT een super ding zeg echte aanrader, gewoon bij je bestelling doen!
Toen was het tijd op de boel te kleien, er kwam niet zo heel veel af, want ik had het 2 maand geleden ook al gedaan, maar gewoon voor de zekerheid. Net toen ik gereed was begon het te regenen 8-()) grrrrr Maargoed ff wachten weer. Gelukkig werd het snel droog de Delirium Orange Drying Towel er weer over heen en hij was weer droog voor zolang het duurt..
Nu de nieuwe DAP900 maar eens gepakt beetje onwennig nog. Ik heb eerst op het dag met de witte pad geprobeerd met Monello Mezzo, hier ging het niet zo goed mee, dus ober gestapt op de Oranje pad en dat ging beter. Ik wist bij voorbaat al dat ik het niet ging redden ivm de regen, dus heb ik de gehele auto om even ervaring op te doen gepolished met de rode pad en Monello Mezzo. Ik was net klaar toen het weer begon te regen, snel een koraal doek erover en de boel weg poetsen (paneel voor paneel uiteraard) echter kwam er al snel meer regen, ka je vertellen dan is het HELL OF A JOB de boel eraf te krijgen want het word vloeibaar.
Het was inmiddels al weer donker dus de boel maar ingepakt. Maandag had mijn vrouw de auto naar het werk genomen, waarna ik dinsdag weer aan de slag ging en de auto opnieuw moest wassen. Zie de bovenste foto resultaat van ongeveer 10 klm rijden!
Nu de auto schoonwassen ben ik paneel voor paneel begonnen met Monello eerst de rode pad daarna met de witte pad en daarna de groene pad met Monello Finale. Nodat ik weer enkele uren verder was. Ook nu weer regen buien tussen door waardoor ik behoorlijk achter raak kwa tijd, maar ik had gewoon zin om de boel mooi te krijgen. Voor deze dag (dinsdag) was het genoeg geweest.
Woensdag (vandaag dus) is mijn vrouw met de fiets naar haar werk gegaan , ik had geen zin om de boel weer te gaan wassen nu de lak helemaal open lag. Maar de auto eerst afgenomen te hebben met Last Touch Spray Detailer was het tijd voor de Black Hole. Tim gaf al aan dat het niet echt van toegevoegde waarde had na de Monello Finale. Maar ik wilde wel eens zien of de lak een extra boost kreeg, maar dat was dus niet zo, de Finale had goed zijn best gedaan:
Maargoed alles in de Back Hole en daarna in Wolfgang - Deep Gloss Paint Sealant 3.0 met een rode pad op de DAP, dat ging super lekker op hooguit standje 2 en lekker relaxed de boel in de Sealant gezet. Lekker een uur laten intrekken. Was het nu wel tijd om Mothers Back to Black uit te proberen. Ik had wel het e.e.a afgeplakt maar niet alles als gevolg dat er toch wel het e.e.a wit was uitgeslagen van de polish. Eerst maar een padje gepakt en in gespoten met APC waarna ik de boel makkelijk schoon kreeg. Nadat ik alles afgenomen had met een doek, was het nu echt tijd voor Black to Black. In eerste instantie werd het niets, maar nogmaals de hand pad erover kleurde alles lekker toch bij. Wielen nog een keer gedaan met Poorboys World Bold N Bright (gemakkelijk aan te brengen met de Tyre Dressing Applicator Pad en was ik in een korte tijd gereed.
IK had bij het grote pakket nog een presentje gekregen Dodo Juice - Tyromania Tyre Wax wat ik ook nog even geprobeerd had, maar dat vond ik niet zo makkelijk op te brengen dan PB. Bij PB heb je wel voor meer glans en bij DJ was het erg netje schoon maar nu wat dof van kleur, maar dat is een kwestie van smaak. Maargoed het eindresultaat mag er wezen zie een-na-laatste foto.
Wat moet er nog gebeuren:
Binnen kant is gelukkig niet smerig dus hoef ik niet zo erg lang bezig mee te zijn, ik ga hiervoor PB natural look voor gebruiken.
En de auto moet nog 1 keer in de wax nl met Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax.
Nu liep ik nog tegen een paar puntje aan graag jullie menig:
* Bij het polijsten met Monello Finale werd het na verloop van tijd poeder, ben ik dan te lang door gegaan met de DAP, want mijn hele auto zat er onder na verloop van tijd.
* Hoe kan je het makkelijkste oude wax resten tussen de rubbers verwijderen kan dit met Iron.X? Of kan je dit beter anders doen?
* De trims aan e zijkant van de deuren zat vele oude lagen wax op, tijdens het werken met Back to Black raakte ik enkele malen de carrosserie dat net in de Sealant stond, hoe kan je dit het beste doen?
Zo dat waren mijn vragen voor nu.
Overigens zitten er nog wel enkele krassen op mijn auto die ik er helaas niet uitkreeg, dus zal daarvoor waarschijnlijk een stap zwaarder moeten.
Bedankt voor het lezen.
Groet Edwin
Laatst bewerkt door een moderator: