• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Open garage meeting MTEC in Baarn - Elke eerste vrijdag van de maand -

Hannes85

Detailing rookie
5 feb 2010
70
0
Allereerst, als dit ook maar enigszins wordt gezien als "concurrent" dan mag het topic dicht. Het is niet mijn bedoeling op wat voor manier dan ook mensen weg te kapen bij CC...

Dan,

gaan er mensen naar de Meguiar's MTEC meeting in Baarn? Lijkt me erg gezellig om wat forummers te ontmoeten.

De locatie is MTEC, Hermesweg 5a, 3741 GP Baarn. Tussen 18:00 en 22:00 is iedereen welkom.

Misschien tot daar!
 
Heb helaas andere plannen.
Los van het feit ik het qua tijd niet zal halen om na het werk vanuit Limburg naar Baarn te rijden..
 
Let wel op dat het de eerste meeting is, die naar mijn mening aan de late kant gecommuniceerd is. Dus ik denk dat er niet heel veel mensen zullen zijn.
 
thanks Tim,

ik kreeg het inderdaad via de mail door. Vorige keer werd het dezelfde dag nog afgeblazen toen ik er al stond :(...

gelukkig woon ik er slechts een metertje of 500 vandaan dus ga sowieso mijn gezicht even laten zien.
 
Je mailadres is gewoon geregistreerd op het het Meg's forum, en via die weg hebben ze een mail aan alle leden gestuurd. Dus dat is logisch. Allen dat van die blog is raar, hoe kunnen ze nu een blog op jouw hyves plaatsen? :no
 
haha ik kreeg hier ook al een mail van binnen omdat ik me op meguiars forum geregistreerd heb! (die overigs totaal nutteloos is geworden na het vinden van dit forum :p )

jammer dat alle meets zo ver weg zijn......
 
Alhoewel het best in de buurt is ben ik niet van plan om te gaan.
Denk dat je er weinig zult opsteken, goed je ziet misschien de leden achter het forum maar voor de rest vindt ik de mensen van Mequiars maar een hoop bla bla hebben.

Als het nou bij CC was geweest dan was het een ander verhaal geweest en had ik er zelfs anderhalf uur voor willen rijden :D
 
Vind dat we niet te negatief over Meg's horen te doen.
( buiten dit topic ben ik afgelopen week al meerdere malen wilde negatieve verhalen tegengekomen en vind een slechte ontwikkeling )
Hebben waanzinnig goede spullen ( owkee, de prijshantering in NL is ruk, maar dat is een heel ander verhaal ).
Forum was 'doodgebloed', hebben daar ook een nieuwe start gemaakt.
Kennis is ongetwijfeld in huis en denk dat 99/100 hier echt nog wel wat kunnen leren van ze.
Vind alleen jammer zo zo plots opgezet is en er een spam-achtig-mail-gebeuren aan vast zit.
Denk dat de PR lui daar wel een steek hebben laten vallen.

Persoonlijk krijg ik af en toe het gevoel dat er sprake is van het schapie-dam-effect.
Heb zelf weinig tot geen ervaring met Meg's middelen, dat is bv ook 1 van de redenen dat ik niet in de discussie stap als het
bijvoorbeeld over M7 / M80 / M83 etc gaat ( je weet wel, die 'old-school' producten ); laat ik wel over aan hen die al jaren aan het
detailen zijn en weten van hoe en wat.
Waar wil ik naar toe: uuuhh, nou gewoon, blijf bij je leest en volg niet zomaar een ander als er wat geroepen wordt

No flame naar wie dan ook persoonlijk: is een algemeen iets wat mij persoonlijk is opgevallen en wat ik uit.
 
Een beetje respect voor je mede-detailer kost je niets mensen...

Als je ALLES al weet dan mag je andere topics vervuilen... dit soort opmerkingen voegen weinig toe.

@mk-us

ik merk dit ook een beetje. Ben zelf een gelukkig gebruiker van Meguiars, DJ en Poorboys waarbij er geen enkel merk voor het andere onder doet.
 
goeiemorgen.

yes, de tweede auto was (ook) een porsche :). Niet echt mijn merk maar op zich wel mooi.

Ze stonden overigens versteld van wat ik wist van detailing :-b. En wat mij op viel was dat ze Dodo Juice niet kennen... :|!

Ow ja, ik heb mijn lak even gemeten toen ik daar was (zelf helaas geen metertje). Daar schrok ik wel van zeg. Ik heb de auto 1 keer gepolijst met oranje\mezzo, kreeg er toen met veel moeite kleine swirls etc. uit. Nu zit mijn lak zo rond de 100 micron. Helaas heb ik voor het polijsten nooit gemeten maar ik kan me niet voorstellen dat het veel hoger was. Is dit normaal en, mocht het in de toekomst nodig zijn, kun je dit nog veilig polijsten? De auto was gloednieuw toen ik haar kocht.
 
Je hoeft niet te schrikken van de 100 micron, dat is normaal. De nieuwere auto's hebben vaak een minder dikke lak. Heb ooit een splinternieuwe Mazda 6 gemeten, waarden van 80 a 90 micron, en met die auto was nooit iets mee gedaan. Daarentegen zijn deze dunnere lakken vaak wel weer kneiterhard. Als je niet weet hoe dik de lak was voordat je ging polijsten, dan zegt de waarde weinig.

Was het nog druk ?