• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Open garage meeting MTEC in Baarn - Elke eerste vrijdag van de maand -

[mod]Graag dit soort reacties hier niet plaatsen. Dit is NIET het anti-Meguiar's topic. Als je problemen hebt dan deze graag met Meguiar's zelf oplossen.[/mod]
 
Heb ff gekeken, en wat krassen laten behandelen:


Deze krassen waren het meest opvallend:

Afbeelding001.jpg



Na wassen, drogen, kleien en Ultimate Compound:

Afbeelding002.jpg



Alleen deze spullen gebruikt:

Afbeelding003.jpg



NXT erop:

Afbeelding004.jpg



Klaar:

Afbeelding005.jpg



Nog een lichtere kras (horizontaal):

Afbeelding007.jpg


Afbeelding008.jpg

Afbeelding009.jpg


De kras van de laatste 2 foto's ging die doen met een gele Meguiars polijstmachine. Resultaat is dat de kras opgevuld lijkt.


Ohja ik vond deze nog in de achterbak :klap

Afbeelding010.jpg
 
Wie smeert die NXT er zo allemachtig dik op? En let op dat Ultimate Compound micromarring kan geven (die NXT 2.0 vervolgens tijdelijk opvult).

En met de Sonax Extreme Wax 1, is helemaal niets mis! Is een uitstekende wax. :ja
 
Tim zei:
Wie smeert die NXT er zo allemachtig dik op? En let op dat Ultimate Compound micromarring kan geven (die NXT 2.0 vervolgens tijdelijk opvult).

En met de Sonax Extreme Wax 1, is helemaal niets mis! Is een uitstekende wax. :ja

Marcel.

Micromarring, zal erop letten en evt. foto's maken.

Sonax, ik zag dat die Nano-techniek heeft en er een hoog aandeel Canauba in zit, dus ik zal eens wat proberen ermee. Ik zag hem alleen niet in jullie assortiment, is misschien meer een beginnersproduct ook.
 
Wij hebben Sonax verkocht, maar vanwege teleurstellende service vanuit Sonax Nederland, hebben we besloten te stoppen met Sonax. Het is geen beginnerswax, maar gewoon een prima mainstream wax.
 
Ja Aficior, het blijft zonde hoor, want de Sonax producten zijn best ok!

Het weer zat trouwens wel super mee zeg! Dat is wel mooi meegenomen.

BlackTwist zei:
Micromarring, zal erop letten en evt. foto's maken.

Meestal is nabehandelen met een finishing polish, zoals bijvoorbeeld Swirl-X voldoende.

Micromarring is alleen in een direct lichtbron (bijvoorbeeld de zon) te zien, maar door het lage deel van de behandeling (onderkant deur) valt micromarring minder goed op.
 
Heb zelf wel positieve ervaringen overgehouden aan het bezoeken van MTEC, heb daar wat basics mogen leren betreft het poetsen van een auto.

Voordeel was dat de clinic maar 10 euro koste, en die was op zich goed opgezet met een duidelijke presentatie etc.
Nadeel vond ik dat het inderdaad alleen over Meguiars gaat en ondanks dat ze aangeven veel getest te hebben staan ze niet open voor andere merken en zullen nooit zeggen van kijk hier eens of probeer dat eens. Ze vissen het alternatief alleen uit eigen kast. logisch aan de ene kant omdat ze de producten kennen en natuurlijk zelf verkopen.

Tot op heden heb ik eigenlijk alleen maar mequiars producten maar dat zal snel aangevuld worden.
Wat ik die dag trouwens echt heb geleerd is heel anders naar schoonmaken van een auto te kijken. Voor vele wellicht logisch en voor mij nu ook, maar dit was mijn eerste ervaring dat je als detailer bij wijze van met een tandenborsteltje de veren onder je stoel poets tot deze glimmen.