• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oranje pad, velcro los geschoten.

S.

Detailing addict
7 mei 2013
44
65
31
Hallo,

Vanmiddag even bezig geweest met mijn nieuwe dap900 en een oranje polijstpad.
Echter schoot mijn pad los van het witte velcro.

Amper tot geen schade gelukkig, maar is dit met alleen oranje aan het handje, of met meerdere kleuren pads?

Ik wil een aantal nieuwe en ook andere kleuren, maar in hoeverre is dit bekend?

ik zie verscheidene berichten langsgaan, maar kan er niet echt een touw aan vastknopen.

Wie kan mij helpen?
 
Dibbuz;332019 zei:
Pad probleem gaan we rigoreus oplossen: we stoppen met die fabrikant. Ze hebben hun best gedaan maar krijgen het niet goed opgelost.


Dibbuz;332036 zei:
De HEX die je gehad hebt komen van dezelfde fabrikant als de huidige en ook daar lieten de velcro's al af en toe los.
Lijkt wel of het steeds erger wordt en na vele pogingen tot verbeteren zien wij er gen heil meer in helaas.

Lak Country waren we in eerste instantie vanaf gestapt (CCS'ers) omdat Lake Country geen enkele moeite wilde doen om de pads te verbeteren want ook hier lieten ze vaker los dan we zouden willen zien.
Dus we gaan liever op zoek naar een fabrikant die sowieso wat dichter bij huis is zodat de leveringen wat sneller zijn en meedenken i.p.v. afschuiven.

Dus is een bekend probleem, even een mailtje of belletje naar Carclean.com
 
99% gebeurt het inderdaad bij de oranje pad. Mail ons even, ook gelijk een foto voor de fabrikant, en we vervangen de pad.
 
Heb zelf ook z,n oranje 4" pad waarbij de velcro los komt.
Lijkt mij dat er te veel spanning op de velcro staat, je ziet dat rond de velcro de pad inscheurt.
En de velcro daar helemaal bij elkaar trekt.
 
Heb ook een pad waar de velcro van loskomt hoewel deze slechts 10 minuten gebruikt is geweest... 3 stipjes secondelijm ertussen gedaan en voorlopig blijft deze weer zitten...waarschijnlijk tot deze weer ergens anders loskomt.
 
Deze zal ook niet langer dan 2x tien minuten gebruikt zijn.
Het is net of de Velcro gekrompen is.
Hij is één keer afgespoeld met een paar druppels dreft, onder een lauwe kraan.
En daarna met de Velcro naar boven op een droogrek gedroogd.
Maar ben binnenkort aan een nieuwe set pads toe, maar weet nou niet wat ik moet gaan kopen.
Wil voor de dapp als rotary pads hebben.
Zouden de pads van festool of 3M van beter kwaliteit zijn?
 
Ligt er aan wat voor pads je zoekt: geheel dichte / gaatjes / geultjes + 3 type pads ( cut / polsih / finish ) of meerdere in een lijn.
Het is ook voor groot gedeelte wat je zelf fijn vind werken. De ene doet bv Kompressors komperessors op de DAP en CCS op een rotary.
De ander weer alleen met 3M of Meg's etcetc ( op 1 of andere manier lees ik hier minder over terwijl het een erg fijne pas is voor zowel DAP als Rotary ):
101525.jpg

Lake Country heeft bv ook weer een een cool wave versie:
Lake-Country-Cool-Wave-Orange-CCS-Light-Cutting-Pad-verschiedene-Groessen.png

en ook een constant pressure versie ( dmv van het zachter blauwe tussenstuk ):
Lake-Country-Constant-Pressure-Hi-Gloss-Orange-CCS-Light-Cutting-Pad-verschiedene-Groessen.png


Kwaliteit beter ja of nee: denk dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, als je normaal met de pads omgaat dat is alleen je persoonlijke voorkeur hetgeen waar het om gaat
 
Dit weekend had ik hetzelfde met een gele Monello cutting pad. Nog geen kwartier gebruikt en na slechts een anderhalf paneel van de auto te hebben gedaan, besloten de pad en velcro elkaar af te stoten.

Heb CC foto's gemaild en ik moet de pad opsturen waarvoor ik een vervangende pad krijg.

Goed geregeld. Helaas dat het dus vaker voorkomt.
 
Zojuist een email terug van Carclean.com.

Ik krijg binnenkort ook gewoon een nieuwe pad.

Ongekend wat een service ze je bieden.


Deze week weer wat bestellen, en dan weer aan de gang.
 
Ik had hetzelfde, met dezelfde pad. Na een half dak ongeveer.

Gemeld bij Carclean en zeeer netjes opgelost. Krijg gewoon een nieuwe over de post.
 
Heel nette service dat er een nieuwe wordt verstuurd. Zijn dit dan pads van dezelfde makeldij? Het risico dat die ook scheuren is vrij aannemelijk dan. De vraag is dan in hoeverre je ermee geholpen bent.
 
Bij mij zijn er meerdere pads op die manier losgegaan.

Na een mailtje naar CC, kreeg ik het antwoord dat ik deze vervangen werden als de nieuwe versie er was. Top service natuurlijk :)^
 
Het lijkt alsof de velcro krimpt door warmte ontwikkeling? Als ik de foto van de oranje pad bekijk... Zelf werk ik nog met de oude css met zwarte velcro pads en het enige wat ik eraan zie is dat ze wat hol trekken.Velcro krimpt dus ook iets door warmte ontwikkeling.

Pads kunnen overigens serieus heet worden in de kern. Iemand die dit tijdens polijsten wel eens checkt?
 
Heb het weleens gechecked ja, puur uit nieuwschierigheid..
Ik werk verder "normaal" maar behalve dat ik 1 wolletje ooit door een echte beginnersfout verpest had, geen enkel probleem en mijn pads of lak worden niet echt noemenswaardig warm.

(Kompressor en een keer gewone)
 
Oei oei oei ik was net van plan om enkele pads te bestellen nu merk ik dat de Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Pad er niet meer zijn ...
 
Het ironische is dat we van fabrikant gewisseld waren, omdat de CCS pads ook deze problemen hadden, maar de nieuwe pads maken het veel te gek.

Nieuwe pads bij andere fabrikant zijn besteld!
 
@tim. Nieuwe pads bij andere fabrikant zijn besteld!

Zijn deze besteld door jullie om te testen, of komen deze meteen in de verkoop?
 
Oh, wat een toeval. Had bij me vorige order een 4" orange monello pad en na 1ste keer kort gebruik zag ik dat deze aan de genoemde zijde gescheurd is. Ik heb eerder in de avond een mail hierover gestuurd naar carclean. Verwacht dat ik eenzelfde soort antwoord krijg.:)

*houdt dit in dat ik er nog 1 van de oude fabrikant heb??