• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Paulus: project droomauto...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
42
Had het na jaren zoeken opgegeven met het zoeken naar een originele RS2. Snap mensen niet, van deze wagen zijn niet veel gebouwd, zeer exclusief en toch deze wagen verkrachten met tupperware en andere rotzooi. Vorig jaar December liep ik tegen een mooie A3 aan, en dacht; een RS2 zit er toch niet meer in. Dus de A3 gekocht, erg blij mee. Tot dat in Januari ik met een collega stond te praten dat zijn oom een nieuwe S4 zou kopen. Ik vroeg aan hem wat voor auto hij nu reed: een snelle Audi 80 Avant. Ik dacht in eerste instantie een S2. Maar hij zou wel s’avonds wel even een foto sturen. Ik was met stomheid geslagen: een RS2 in Sprintblauw, origineel. Ik direct mijn collega gebeld of ik het telefoonnummer mocht hebben van zijn oom. Nummer gekregen en de volgende dag gebeld, het kon niet mooier worden: hij was de eerste eigenaar 80.000km op de teller, dealer onderhouden. Afspraak gemaakt voor bezichtiging. Auto bekeken en ik was helemaal verliefd op de auto, maar er was een probleem: de A3 en mijn vrouw. Na lang overleggen toch groen licht, mijn neef had direct belang bij de A3. Mijn vrouw vond het eerst maar niks zo’n ‘oude’ wagen. Afgelopen zaterdag was de grote dag, kon slecht slapen s’nachts , was net een klein kind die niet kon slapen voor zijn verjaardag. Dikke envelop met geld overhandigd en kreeg de sleutels in ruil voor terug. Wat een geweldige rit terug naar Nederland. Kon het niet laten om even te kijken hoe hard hij wilde: 270 op de teller en 261 op de tomtom. Heb in veel krachtige wagens gereden maar de tussenacceleraties zijn echt explosief. Twee redenen waarom dit mijn droomauto is: het model en de 5 cilinder motor. Het geluid van de Audi 5 cilinder is in mijn optiek het mooiste geluid dat er is. Mooi roffel bij lage toeren en een prachtige huil bij hoge toeren. Mijn vader had destijds een S2 coupe met een S1 uitlaatspruitstuk, je kon hem al horen aankomen twee kilometer buiten het dorp. Dit spruitstuk hebben we nog steeds, deze komt in de RS2.

Het project: (foto’s genomen met telefoon)

rs2-1.jpg


rs2-10.jpg


rs2-2.jpg


rs2-4.jpg


rs2-7.jpg


rs2-12.jpg


rs2-13.jpg


rs2-5.jpg


rs2-11.jpg


rs2-6.jpg


rs2-3.jpg


Plannen:

1- Meters middenconsole geven verkeerde waardes/staan vast (Audi kwaaltje)laten maken door KMS Apeldoorn.
2- Laatste stukje van de sideskirt passagierskant vast zetten.
3- Semperit banden vervangen door Good Year Eagle F1
4- Nieuwe grille, oude zakt door.
5- S1 spruitstuk monteren
6- Remklauwen demonteren en schoonmaken
7- Oettinger of J.D. Engineering chippen
8- Radio vervangen voor originele Audi Gamma of Becker Indianapolis
9- Mischien RVS uitlaatsysteem in originele look

En het belangrijkste: de lak.
Wagen is met de hand gewassen, weinig swirls. Geen krassen (nog) kunnen ontdekken.
Een lelijk plekje op de kap; een soort steenslag veeg, denk aan spotrepair.

Stappen voor de lak en interieur:

1- Wassen met PB SSS
2- Kleien met DJ Gentle Grey Putty
3- Polijsten met Monello (Pads: orange, wit, licht groen, zwart)
4- DJ Lime Prime
5- DJ Supernatural 2.0
6- DJ Red Mist
7- Trims zijn allemaal in kleur, dus geen dressing

Interieur:

1- Stofzuigen
2- PB APC alles schoonmaken
3- Kunstof/vinyl met PB natural look
4- Leder reinigingen met Gliptone cleaner
5- Gliptone voeding
6- Colourlock leder verzegeling
7- Met extractor het tapijt reiningen

Binnenkort ga ik los, maak dan een show off met betere foto’s.
Tips/opmerkingen zijn welkom!
 
gefeliciteerd man! lijkt me echt top om je droom auto eindelijk te hebben!!
hou em heel
 
Erg gaaf zeg om alsnog je dreamcar te kunnen bemachtigen. Mooie plannen ook in het vooruitzicht! Ik ben 2 jaar terug met een maat van me bij JD geweest, daar stond een soortgelijke RS2, zelfde kleur, zelfde specs,.... althans dat dachten we...
OMFG, de Audi ging "even" los op de testbank 8o , wat een brullend geluid, niet normaal meer. Eigenaar in kwestie was zelf ook aardig impressed wat Jeroen met deze setup bereikt had. De exacte vermogenscurve moet ik je onthouden, maar neem van mij aan, dit was in de verste verte niet meer orgineel te noemen 8-()) Briljant stukje Tuning. ja, met een hoofdletter T :ja

Suc6 met je nieuwe aanwinst, houd ons op de hoogte!
 
Bofkont :)_[]

Veel plezier ermee. Nog even en het is echt de jouwe.
De Jaguar staat bij ons voor het keukenraam. Ook elke ochtend opnieuw genieten :heart_eyes:

Hans
 
Prachtding!

Over die afwijkende meters, niet zozeer een audi kwaaltje, de oudere porsches kunnen er ook wat van!
Meters zelf is doorgaans niet veel mis mee (degelijke vdo), afwijkingen kunnen ook heel goed door een massaprobleem komen, mocht de aansluiting van achter de meterklokken naar de massa (chassis) niet helemaal lekker meer zijn, dan kunnen de meters vreemde/wisselende/niet kloppende waardes weergeven.
Massacontacten opsnorren, oogjes mooi oppoetsen en met een nieuw boutje vastzetten kan al helpen!
 
Gefeliciteerd met je wagen! Heb persoonlijk goede ervaringen met JD.!
 
erikvr zei:
Prachtding!

Over die afwijkende meters, niet zozeer een audi kwaaltje, de oudere porsches kunnen er ook wat van!
Meters zelf is doorgaans niet veel mis mee (degelijke vdo), afwijkingen kunnen ook heel goed door een massaprobleem komen, mocht de aansluiting van achter de meterklokken naar de massa (chassis) niet helemaal lekker meer zijn, dan kunnen de meters vreemde/wisselende/niet kloppende waardes weergeven.
Massacontacten opsnorren, oogjes mooi oppoetsen en met een nieuw boutje vastzetten kan al helpen!

Bedankt! Mijn A3 had hetzelfde probeem. Zal het aankomende weekend de massacontacten eens schoonmaken.

Iedereen bedankt voor de complimenten.
 
Heb je verhaal met een dikke glimlach gelezen $$)
Mooi hoe enthousiast je bent....
Gefeliciteerd met je droomauto :)^
Vind het echt een hele mooie wagen en de kleur is ook helemaal top !
 
Kijk, een echte autoliefhebber! :)^ :)^

Daar houd ik nou van, echt super gaaf. Ga dit met veel plezier volgen.

Super gaaf Paulus!!!
 
Thanks! Ben zo blij als een klein kind. Jammer dat mijn vader dit niet meer mee kon maken, die had dit fantastisch gevonden....had het gevoel dat hij zaterdag mee reed.
 
Hele mooi rs2 heb je hoor!

zeldzaam en mooi wees er zuinig op hoor!
 
Da's een hele mooie auto. Gefeliciteerd!


(gaat in een hoekje groen zitten zijn van jaloezie...... ;) )
 
Hoi Paulus,
Gewoon niet normaal! En met slechts zo weinig kilometers. Waanzinnig gewoon.

Fijn om te lezen dat deze wens vervuld is. Houd hem mooi en wens je bijzonder veel plezierige maar vooral schadevrije kilometers toe.

Aficior
 
Bedankt! Mijn wens vervult, nooit gedacht dat dit zou gebeuren.

Commentaar blijft leuk: Velgen duurder dan de auto, Porsche op de remmen hoe sneu ben je dan, collega: volgens mij is je uitlaat lek, hij roffelt zo....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.