• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB Black Hole

Ketoembar

Detailing addict
30 jul 2010
94
65
Ik, als beginnende detailler, vraag me af wat nu het verschil is tussen PB Black Hole en White Diamond. Ik weet dat de black hole voor donkere auto's is en de white diamond voor lichte.

Maar wat gebeurd er als ik black hole op een zilveren of witte auto doe, en andersom.
Dus White diamond op een donker groene of zwarte auto.

En waar ligt de "grens". Wat doe je het beste op bv. een aqua blauwe auto.

Misschien is het een gekke vraag, hoor. Maar ik durf het niet uit te proberen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Ik heb een licht/donkerblauwe Focus en ik gebruik Black Hole. Ik heb meerdere malen gelezen dat het niet zo nauwkeurig werkt..

Een tip die ik je mee kan geven... ZEER goed schudden tijdens gebruik. En je pad op je machine raakt doordrenkt. Verder geen bijzonderheden!

Succes,

Robert
 
Die tip gaf ik ook altijd mee, maar...... stel een zwarte auto en je doet er White Diamond met fillers op .... blijven in de minikrasjes hangen ..... zwarte auto met gekke wit gevulde krasjes
( in hoeverre je kan zien geen idee, zou in elk geval niet de 2 uiterste nemen )
 
Ik heb al heel wat donkere wagens gedetaild (zie show-offs) en behandeld met white diamond....nu heb ik intussen ook black hole....ik zie geen verschil op de lak; enkel de kleur in het busje is bij black-hole blauwig en bij white diamond lichtgrijs. Wat black-hole op een lichte kleur als resultaat geeft, dat weet ik niet. Glanzen doet de lak na één van die twee zeker :cool:
 
Heb 'm gevonden:
tinus zei:
Let op:
op een donkere auto zal de witte whitediamond wittige sporen achterlaten in krasjes/swirls waardoor deze extra opvallen.
op een lichte auto zal de donkere Blackhole donkere sporen achterlaten in krasjes/swirls waardoor deze extra opvallen
Het is maar dat je het weet :grinning:
Komt dus niet helemaal uit de lucht vallen .... dit vraagt om nader onderzoek :)
 
Ik heb daarvoor beschikbaar een donkerblauwe auto en een witte bus, beiden met swirls ;)