• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB blackhole op een zilveren bora?

RaymondWeijts

Detailing rookie
27 jan 2013
24
0
Kan je pb blackhole gebruiken als stap 4 op een zilveren bora? of toch white diamond...

stap pb ex-p sealant of toch pb met carnauba wax als stap 5
 
Als je BH hebt liggen dan die pakken, moet je nog een glaze kopen dan raad ik je aan om de WD te kopen.
Welke PB bedoel je exact?
 
In dat geval raad ik de EXP aan: makkelijk aan te brengen, zeer goede standtijd, sheeting en beading dik in orde.
Geen ervaring met de Liquid Natty, vond de polish with carnauba geen topper.
 
Ik zag pas een keer voorbij komen dat iemand twee laagjes EX-P aanbracht. Heeft dat nut?
Want ik vond de beading van de Yaris van mijn vriendin enigzins tegenvallen, vooral op het dak, moet ik er bij zeggen. Daar lag wel water 'op', maar niet van die mooie grote knikkers. Die waren wel te zien op de motorkap e.d...
 
2 laagjes voegt niets toe aan de werking, gaat er puur om als je plekjes vergeten bent (vaak moeilijk te zien of je overal netjes EX-P heb aangebracht).

Mijn ervaring met de EX-P is ook dat deze geen beading heeft, enkel scheeting. Bij mij blijft dus ook na het afspoelen een mooie deken met water liggen die er langzaam maar zeer zeker af schuift.

Meestal doe ik EX-P aanbrengen (na een uur afnemen) en dan minimaal 24uur wachten en dan een laagje wax (colli 915 of natty's in mijn geval) overheen. De beading is dan om van te smullen!!
 
Ja, bij mij zijn het meer diverse kleine plasjes met water die er op liggen. Je ziet dus wel dat er bescherming op zit, maar niet van die mooie knikkers...

Goed, eerst Black-Hole, dan EX-P aanbrengen 1-1.5uur curen, uitbuffen, 24u wachten en dan laagje wax er over heen...
Is deze volgorde ook mogelijk wanneer je een auto die 24 uur weer buiten neer zet en er gewoon mee rijdt? Of moet je dan nog tussen stappen nemen voor je de wax aanbrengt?
 
in die 24 uur kan je er gewoon mee rijden / buiten laten staan. Voordat je dan de wax aanbrengt even afspoelen/drogen of nalopen met spray and wipe zodat de lak wel mooi schoon is alvorens je begint met aanbrengen.
 
@Tim66: Snap werkelijk niet dat je eerst exp doet en dan deze topt met de colli 915: deze blijft net zolang zitten als de exp en als je toch voor de beading gaat dan net zo goed in 1x de 915 er op zetten.
Daarbij heeft de exp wel degelijk een mooie beading hoor ze zijn alleen veel meer en kleiner aanwezig en niet van die megaknikkers
 
Hoe lang moet je welk product laten intrekken van poorboys. Want dat staat nergens vermeld trouwens. En aangezien i ik bijne alle producten heb aangeschaft van pb :)
 
RaymondWeijts;315983 zei:
Hoe lang moet je welk product laten intrekken van poorboys. Want dat staat nergens vermeld trouwens.

Op de verpakking staat toch echt het volgende:

INSTRUCTIONS; SHAKE BOTTLE WELL
Methods of application:
1) By hand in the SUN or SHADE, pour a small amount on to a cool surface of foam applicator.
Spread and work into one small section at a time
untill you see a shine begin to appear. Let Black Hole
haze and then use a soft cotton or microfiber cloth to, buff out to a brilliant shine.

2) By orbital professional buffers; Apply to a dry
foam pad and prime the pad with a small amount
of product. Apply a small circle around the pad
and spread at a low speed until the area has been
coates. Continue until a shine begins te appear.
Allow Black Hole to haze and then buff.



Het hazen kan 5 minuten, 10 minuten, 15 minuten, half uur duren, afhankelijk aan de omstandigheden (luchtvochtigheid, temperatuur enz.)
 
Ok thanks.. dacht misschien is ee nog een handig overzicht van alle poorboys producten mbt inpoetst tijd etc...

En dan nog makkelijker welke MONELLO kleurenpads je moet gebruiken :p
 
RaymondWeijts;316015 zei:
overzicht van alle poorboys producten mbt inpoetst tijd etc...

Wat Patrick enkele regels hierboven ook al aangaf is dat je er niet zomaar een vaste tijd aan kan hangen.
Bij eigenlijk alles wat je aanbrengt hangt de cure / haze tijd af van hoe warm het is, de luchtvochtigheid ed.


Vergelijk het met autowassen. Als je nu de auto wast dan kan je dat op je gemakje doen aangezien het water niet zo snel verdampt.
Doe je dat met 35 graden dan zul je toch echt aan moeten poten omdat het water onder je Washitt vandaan al verdampt.

Zelfde geldt voor de pads, bij een zachte Renault lak heb je een hele andere combinatie nodig als bij een bikkelharde VAG of BMW lak.
 
mk-us;315971 zei:
@Tim66: Snap werkelijk niet dat je eerst exp doet en dan deze topt met de colli 915: deze blijft net zolang zitten als de exp en als je toch voor de beading gaat dan net zo goed in 1x de 915 er op zetten.
Daarbij heeft de exp wel degelijk een mooie beading hoor ze zijn alleen veel meer en kleiner aanwezig en niet van die megaknikkers

Nou Markus ik zal het je vertellen ,^^ ... Ik heb zo'n 4 maanden gelden de auto voor de winter in de EX-P gezet. Nu heb ik een aantal panelen en het halve dak ook (over de EX-P heen) in de 915 gezet als experiment (ik hou van experimenteren). Wat nu mijn ervaring is, is dat de delen mét 915 weinig beading meer vertonen, maar nog aardige sheeting. De delen zonder 915 hebben daarnaast een mindere sheeting.

Mijn persoonlijke ervaring is dus (nogmaals, ik heb geen doctoraal in waxen ofzo, dus enkel MIJN mening) dat de 915 de EX-P nog wat extra bescherming bied.
 
@Tim66: dat begrijp ik wel daar de 2e/topping-laag ( de 915 ) er af is en je dus nog de bescherming behoud van de onderste laag ( de exp ).
Wat ik er van opmaakte is dat je de knikkers 'mistte' en om die reden vraag ik me dan af waarom dan gewoon niet 2 lagen 915 plaatsen.
Als het puur experimenteren is dan zou je in jouw geval kunnen stellen dat 2e dus wel degelijk nut hebben

@RaymondWeijts: kijk is in m'n onderschrift .... Pads & Middel - Overzicht >>> ff klikkerdeklik er op doen ;)