• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PB clay wel of niet geschikt zonder polijsten?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Toen ik mijn Poorboys World clay aanschafte werd deze meen ik als redelijk zacht voor de lak gezien. Ik zie echter vaker posts waarin de zachte megs clay vooral wordt aangeraden aan mensen die erna niet willen polijsten.

Ik heb voor de PB wel de megs clay uit de consumenten lijn gebruikt maar kreeg daar maar lastig teerspetters e.d. mee weg. Maar de eigenlijke vraag: is de PB clay gschikt als je erna niet wil polijsten?
 
Hangt een beetje af van de lak. De PB klei zou wel eens marring kunnen achterlaten bij een zachte lak, zelf ook meegemaakt bij een kap die later was overgespoten. Is een beetje moeilijk te beoordelen.

Heb je niet een procuct voor teer, zodat je eerst deze behandeld en daarna gewoon met de megs klei aan de gang gaat?