• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

picasso's 2e 207

picasso

Detailing rookie
29 okt 2010
753
0
Zoals gezegd hier een kort verslag wat ik de laatste dagen aan de 207 van mijn zoon heb gedaan .
Dag 1 auto goed afgespoeld en daarna gewassen met Mothers wax california gold car wash , natuurlijk met het 2 emmer systeem . Daarna gedroogd met de Delerium Orange Drying Towel . Ik weet het normaal eerst de velgen wassen , maar dat was voorlopig niet belangerijk . Dat was job voor de volgende dag . Dan alle lak defecten op foto vast gelegd .
IMG_0013-2.jpg

IMG_0014-1.jpg

IMG_0023.jpg

En moet zeggen krassen genoeg . Maar goed was een uitdaging , en tevens kon ik hier laten zien wat ik al geleerd heb .
Dus beginnen kleien op de motorkap en voorste zij panelen met de Mothers claykit , kwam wel vuil af maar niet om te zeggen zo veel . Dan het polijsten , daar er zoveel krassen op stonden ben ik direkt begonnen met UC op geel en dit verwijderde toch veel krassen (want alles heb ik helaas niet weg gekregen) daarna met mezzo op wit en dan finale op zwart . Dan afgewerkt met Black Hole en als laatste afgewerkt met Mothers wax reflectors advanced car wax . En was toch een mooi resultaat voor mij , En bij deze beslist dat ik de wagen dus volledig op deze manier zou verder doen .

Dag 2
De velgen gewassen nu ja de wieldeksels (velgen komen er nog op) en met een goedkope velgenreiniger en daarna met een gewoon sopje , dit volstond al dus dat was ook al goed . Dan de motorruimte aangepakt , die was ook smerig .
Heb me er maar aan gewaagd om er met de tuinslang over te gaan , en dan met de apc van Poorboys 1:10 alles ingewreven met een ronde verfborstel , terug afgespoeld , afgedroogd , en alles ingesmeerd met een goedkope trimrestorer . Dit zag er ook weer goed uit voor mijn eerste keer .
Motorruimte voor
IMG_0028.jpg

Motorruimte na
IMG_0037-1.jpg



Dan de wagen lichtjes gewassen , afgedroogd .
En beginnen kleien aan de passagierskant , alles afgeplakt en polijsten maar , terug op de zelfde manier als dag 1 , met uitzondering dat ik toch even mijn Rotary heb gebruikt om een lastige kras weg te krijgen . En moet zeggen ook dit viel me weer mee .
lange kras voor
IMG_0002-8.jpg

Lange kras na
IMG_0003-9.jpg

Dag 3
Auto gewassen , afgedroogd en kleien van het dak en bestuurderskant , het dak daar kwam wel veel vuil af .
Klei was goed vuil (helaas geen goede foto)
IMG_0014-2.jpg

Alles weer afgeplakt , en zelfde wijze verder als de dagen daar voor . Dan auto afgespoeld gedroogd en alle trims zwart gemaakt , enkel die op het dak voelen zo ruw aan en blijven grijs . Denk dat ik daar nog wel een paar keer over kan gaan .
Alles bij elkaar vind ik het goed is mee gevallen , alleen die Rotary had ik wel wat schrik voor . Maar gelukkig geen schade gemaakt . Foto’s nemen dat zal ik toch ook nog eens moeten leren denk ik .
De Mothers wax reflectors advanced car wax aan het curen
IMG_0017-3.jpg

IMG_0019-2.jpg

En nog een totaalplaatje
IMG_0032-1.jpg

en nog 1tje na het polijsten
IMG_0027.jpg
 
Ziet er weer super uit, Picasso :)^ :)^
Daar heeft je zoon een nette auto mee. Wel een fijne lak om te detailen, niet te hard in ieder geval:ja
Ben benieuwd wat voor velgen eronder komen! (heb zelf ook een 207)
 
Knap werk geleverd picasso! De wagen staat er prachtig bij.
Ook de voor/na foto's van de motorruimte zijn indrukwekkend! :)^

freddyevo2 zei:
Wel een fijne lak om te detailen, niet te hard in ieder geval:ja
Voor een niet te harde lak is geel+UC wel een nogal stevige combinatie. Ik zou persoonlijk eerder voor een testspot met wit/oranje gegaan zijn vooraleer geel te nemen. Maar de ene lak is de andere niet en tenslotte is het het resultaat wat telt. :ja
 
Thanks mannen .
@ freddyevo2 zullen waarschijnlijk de zelfde worden als Nicknameless .

@ Virus ik weet het , had eigenlijk een testspot moeten doen , maar door die vele krassen dacht ik van direkt er met de UC en gele pad op te gaan .
En vele krassen verdwenen , en ben dan maar zo door gegaan . :schaam
Nu nog het interieur doen en dan ben ik klaar . ;)
 
Thanks mannen , ik begin bijna te blozen :schaam :-b .

@ Aficior ik had toch mijn twijfels dat ik dit goed ging krijgen .
@ Paulus denk het wel dat het de zelfde kleur is , zit een groene schijn in .

O ja en toen ik bezig was stopte er een oude man met een Golf , en die vroeg of ik zijn auto ook eens wilde doen .
Dus weeral een klus erbij . :D
 
hey picasso,
ziet er beeldig uit die peugeot:-b
ik zie een heel deel dingen terug die in mijn kelder nu ook staan!!
(heb zelf al wel het 1 en ander van mothers en ben er best tevreden van!!)
heb nu ff wat meer tijd om eens wat te smurfen door de show-off en het is toch best leuk om nog een reactie te krijgen ivm al dat werk dat je gedaan hebt!!
groeten danny
 
He Danny bedankt , enne ik vind die Mothers spullen ook niet slecht .
O ja en nog bedankt voor de tip . ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen