• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsen in de Zon

superdave

Detailing addict
2 mei 2010
40
52
Poetsen in de Zon.
Het wordt vandaag een mooie dag, is poetsen in de zon gewoon mogelijk?
Ik gebruik Monello producten, Black Hole en Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
 
met de monello's KAN het wel, maar niet ideaal, BH kan prima (niet te lang curen!) en de collinite durf ik niet te zeggen eigenlijk...
 
Monello in de zon zou ik niet doen. Gaat erg snel gummen/stoffen. Black hole kan weel wel Collinite liver ook niet. Droogt gewoon te snel en je lak is te warm.

gr bb
 
Volgens mij zijn de producten van Poorboys World een van de weinige, zo niet de enige, die je zowel in de zon als in de schaduw kunt gebruiken ;)
 
Dat klopt Quincy! PB mag in de volle zon gebruikt worden. Ben blij dat ik een grote garage heb voor twee auto's. Ik detail altijd onder kunstlicht en lekker koel. En de garage staat op het oosten en heb altijd schaduw van het huis als ik de auto's buiten was.
 
Ik heb de keuze gelukkig, maar op ee dag als vndaag gebruik ik liever de SSR-serie. Tegen de échte zon kan geen Sungun of Brinkmann op.:D
 
niet de 845 gebruiken, die is echt ZWAAR beroerd in dit weer!
ik heb net me broertjes megane gewassen en gewaxt, collinite heel dun, op een IETS vochtige concorso pad..
heeeeel dun gesmeerd, maar.. niet af te beitelen.. echt niet doen

nattys was de redden vandaag!
 
Mijn mening over poetsen in de zon is: Niet doen. Poorboys World geeft aan dat het kan en op zich gaat het wel, maar ideaal is het niet. Het product droogt te snel. Ik poets zelf nooit in de zon, ook niet met Poorboys producten.
 
LB zei:
Mijn mening over poetsen in de zon is: Niet doen. Poorboys World geeft aan dat het kan en op zich gaat het wel, maar ideaal is het niet. Het product droogt te snel. Ik poets zelf nooit in de zon, ook niet met Poorboys producten.

Inderdaad. Bij voorkeur niet doen. Belangrijk is niet alleen de zon, maar vooral ook de temperatuur van de lak. Soms gaat het wel, maar het is verre van ideaal. Voordeel met Poorboys producten is dat je wel meer kan doen, maar ook die hebben hun grenzen.
 
Naargeestig land hebben we toch: eindelijk mooi weer .... kan je niet detailen omdat de zon schijnt en te warm is; kijk je dag verder .... bakken uit de hemel :D
 
Overigens nog een reden om niet in de volle zon aan de slag te gaan:
Zelfs al zijn de producten die je gebruikt opgewassen tegen een felle zon, vaak is de gebruiker van die producten dat niet.
Ofwel: het werkt zelf ook niet echt lekker in snoeiheet weer. Je zweet je helemaal kwijt.
 
Het gaat niet om de zon, maar om de temperatuur van de lak.
Een ochtendzonnetje is lang niet zo sterk als de zon om 1 uur 's middags.
Zelfde met een lentezon of zomerzon.
Ook wordt een witte kleur minder warm dan een zwarte.

Zoals gezegd, in de volle zon wil je niet eens poetsen.