• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten van een Honda Accord

HondaAccordCU2

Detailing trainee
20 feb 2016
15
45
25
Hallo forumgebruikers,

Ik heb hier thuis een Honda Accord staan van 2010 in het zwart.
De lak is helaas niet in al te glimmende staat en heeft dan ook vele kleine krasjes en swirls daarom lijkt hij behoorlijk dof.

Ik heb van de week al het één in ander in huis gehaald, namenlijk:
-Scholl Concepts S20 Black (one step compound)
-Scholl Concepts S40
-AutoGlym Car Glass Polish
-Blauwe Pad Scholl 1x
-Paarse Pad Scholl 2x
-Zwarte waffle Pad Scholl 1x
-PBW Liquid Natty's Blue
-PBW Black Hole
-DAP900 plus (wordt verwacht)

Maar omdat de lak van deze Honda's behoorlijk zacht zijn zou ik graag van jullie willen weten of de Paarse Pad in combinatie met de Scholl S20 ook te grof wordt voor deze lak.
Ik zou eventueel de Oranje Pads kunnen aanschaffen.
Iemand die hier verdere ervaring heeft als mij zou je me kunnen helpen?, ben tenslotte een beginner op het gebied van polijsten.

Ik plaats hierbij een linkje van Dropbox waarin foto's staan van de lak van mijn Accordm, tevens staat er een foto bij van toen hij een aantal jaren terug is gepolijst bij een professioneel auto-reinigings bedrijf, ik zou hem nu dus graag zelf weer in die staat maken.

https://www.dropbox.com/sh/kbxvgyv106j9jtb/AAC2ESCL16Xhf636Q-omd7Upa?dl=0

Met vriendelijke groet,
Ruben Cramer
=0
 
Valt van afstand en van te voren echt helemaal niets over te zeggen. Het enige waarmee je de juiste combi voor de lak kunt vinden is via een testspot.
 
  • Leuk
Reactions: HondaAccordCU2
IK doe Japanse wagens steeds met een oranje pad. Zowel pads van Meguair's als van Monello. Heb onlangs ook een Accord van 2010 gedaan met een mooi eindresultaat.
 
@quido ,Ruben bedoeld denk ik de oranje pads van Scholl.
@HondaAccordCU2 , eerst ff testspotten met een lichtere combinatie zoals Scholl S30/Oranje pad om t kijken of dat genoeg is om swirls weg te polijsten. Evt diepere krasjes dan aanpakken met S20 combinatie. Je weet het pas als je naast de auto staat...
 
@Ric325i, Klopt die pads bedoel ik.
Ik heb dus op jou advies ook de oranje pads van Scholl 2 stuks mee besteld samen met de Scholl S30+.
Die gaan we zeker testen, heb ook gelijk de DAP900 plus mee besteld samen met nog een aantal spullen zoals afplaktape en een aantal extra mf doeken van Monello.
En in m'n andere topic had je me ook geadviseerd om die clay set te bestellen dus die zit er ook bij.
Volgende week heb ik n weekje vrij dus dan gaan we er mee aan de slag!
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Groeten.
 

Vergelijkbare onderwerpen