• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstpads voor op de polijstmachine

Rafihno

Detailing rookie
18 jun 2012
170
0
Geachte Carclean leden,

Elke keer komt Carclean met nieuwe producten van het merk Monello zo ook
de polijstpads. Nou heb ik 2 vragen,

1 : Welke polijstpads vinden jullie beter of fijner?
Monello Professional 5,5 inch Pads of SmartPads CCS 5,5 inch.

2: Welke drie kleuren/combinaties pads heb ik dan nodig voor de polijstmiddelen: Finale,Mezzo en Inizio?

Alvast hartelijk dank voor de moeite.
 
1) geen ervaring met beiden dus daar kan ik niet over oordelen...

2) Dat hangt geheel af van een heleboel factoren... Harde lak, zachte lak, veel correctie nodig, weinig correctie nodig. Wil je ook een glaze kunnen aanbrengen en bijvoorbeeld een sealent, wax enz. Denk dat als je van de 5,5" pads uit gaat je met geel oranje en wit best een aardige set hebt, ware het niet dat je dan dus niet machinaal een wax/sealent/glaze kan aanbrengen aangezien de witte pad nog steeds een cuttingfactor heeft. Je zal je vraag dus iets specifieker moeten maken met wat je precies wilt kunnen doen.
 
Ik heb de ccs pads tot heden gebruikt. Dit weekend ga ik de proffessional pads gebruiken. Ik laat het je weten.
 
Vandaag met de prof pads gewerkt, mijn conclusie: Beter dan CCS.
Die putjes in de ccs pads nemen overbodig polijst residu op, en als je bijvoorbeeld het stuk op je motorkap tussen je ruitensproeier en je voorruit doet dan spat je de heel voorruit onder. Daar had ik met de prof. pads geen last van.
Er was laatst nog een mooie aanbieding van die pads op cc. Scheelde je geloof ik bijna 100 euro.
 
Ok bedank, ik denk dat ik dan de Professional pads ga aanschaffen.

Maar alleen weet ik nog niet welke drie Professional pads? Ik hoopte dat jullie mij daarmee opweg konden helpen

De pads worden gebruikt voor verschillende auto's (ivm hardheid van de lak) ik moet maar drie pads hebben

Dus niet voor nog een sealant of een wax alleen maar voor Monello Inizio Monello Mezzo en Monello Finale

Welke drie Professional Pads heb ik voor deze drie polijstmiddelen nodig?

Ik vraag dit aan julle omdat het overzichtje van welk polijstmiddel met welke pads nog niet aangepast is voor de
Professional pads

Ik hoop dat julle mij met de laatste vraag dus nog kunnen helpen,

Alvast hartelijk bedankt!
 
Met een oranje, witte en zwarte kom je al een heel eind. Je kan er allerlei combinaties mee doen:

Oranje - Inizio
Oranje - Mezzo
Wit - Inizio
Wit - Mezzo
Zwart - Finale
Zwart - voor waxen en/of sealants

Je hoeft niet altijd meteen naar een zeer grove combinatie te grijpen, 2x een hit oranje met mezzo kan soms ook al voldoende zijn, net als bijvoorbeeld wit met Inizio.
Soms kan een te grove combinatie alleen maar voor meer nabewerking zorgen.

Met een testspot kun je bepalen welke combinatie goed is. Zelf start ik meestal met een witte pad + Mezzo. Aan de hand hiervan kan ik opschalen naar een grovere combinatie of juist een minder grove.
 
http://www.monello.nl/producten/Polijstpads/6__Professional_Pads

Hier heb je nog een overzichtje.
 
Ok, bij de link staan niet de 5,5 inch erbij maar nou heb ik een vraagje , welke standen gebruiken jullie bij

Inizio (4/5?)
Mezzo (4/5?)
En finale (2/3?)
 
Weinig mis mee zo hoor, Inizio 5/6 zou ik wel doen.
Finale 2/3 maar meestal gewoon op 3-3,5, op heel gevoelige lakken doe ik op de laatste banen afbouwen naar stand 2 met zo goed als geen gewicht op de machine.
 
Heb destijds 2 overzichtjes gemaakt waar je hopelijk wat aan hebt:

PADceteraNieuw.jpg


PolishChartTotaal.jpg
 
Dit bovenstaande overzicht werkt prachtig voor de ccs pads. Maar kloppen niet meer met de kleuren van de prof. pads. Uitkijken daarmee dus.
 
Thanx Marcus, het eerste deel van je overzicht kende ik al (prima aanvulling trouwens nu er verschillende kleurtjes in omloop komen) deel twee had ik nog niet gezien.
 
Gaarne wel even kijken of de nieuwe pad kleuren in het lijstje klopt.
Het 2e deel kwam ik ergens tegen en leek me interessant iets om enigzins weer te geven het verschil in gebruik van de combinaties ism lakhardheid.
Echt spannend is het niet, maar zo is de theorie weer een beetje in beeld gebracht
 
Ik heb nog geen tijd/zin gehad om te kijken of hij exact klopt. Maar top dat je het even in elkaar gezet hebt, als je voor de eerste paar keer met de nieuwe pads aan het werk bent is het erg fijn om zoiets er naast te houden.
 
Ik kan mijn vriendin misschien een keer lief aankijken, maar qua resultaat denk ik niet dat ze erg veel verschil maken. Het was voor mij echt meer gebruiksgemak.