• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 9N

Drime

Detailing rookie
18 mrt 2011
2
0
Goedemiddag,
Ik ben onlangs begonnen met het autodetailen (jaar geleden) en wil nu graag een stapje verder gaan. Ik poets de auto volledig met de hand op dit moment.
Reeds in mijn bezit voor de lak zijn PB Black Hole en Natty's blue paste. Ik wil nu graag gaan beginnen met het kleien van de auto en zit te denken aan
de starters kit van Mothers. Maar wat na die stap, ik kom er niet uit of ik dan beter een SSR1 kan aanschaffen of de PB polish, wat raden jullie aan?
En een vraag over de SSR1 dit "schuurt" natuurlijk de lak, kan je dit vaak gebruiken voor dat je lak compleet verdwenen is (lak is nog wel erg goed)?
En wat voor hand pad zou ik dan moeten gebruiken?
Ik poets me auto nu 2x in het jaar volledig en tussendoor gewoon wassen natuurlijk.
Het is allemaal voor een zwart (black pearl) VW Polo uit 2005.

Auto:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Close up van de lak:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Je hebt je velg verkeerd gemonteerd, er staat LA op en dus niet LV ;)

Edit: nu even serieus.. er vanuitgaande dat je niet alle waskrasjes wil verwijderen (lukt je nooit met de hand) dan zou ik inderdaad wel gewoon klei kopen en ook de Proffesional Polish van PB, dat is een heerlijk middel, eventueel nagaan met Black Hole en dan toppen met een wax naar keuze :ja
 
Quincy zei:
Je hebt je velg verkeerd gemonteerd, er staat LA op en dus niet LV ;)
Haha, dat klopt goed gezien! Ik heb de velgen pas sinds kort, dit was dus ff proberen. Ik ben bezig om ze op te knappen. De auto staat nu nog op winterbanden kon ff geen andere foto vinden ;)
 
Drime zei:
een vraag over de SSR1 dit "schuurt" natuurlijk de lak, kan je dit vaak gebruiken voor dat je lak compleet verdwenen is

Om handmatig met SSR1 je lak compleet te laten verdwijnen zou je echt onafgebroken (een jaartje ofzo ;) ) heel hard moeten boenen op dezelfde plaats....;) maw not going to happen! :no

Maar ff serieus: SSR1 kan je bv gebruiken met een witte polishing handpad. Dit een erg fijne finishing polish dus je zal waarschijnlijk enkel heel fijne swirls kunnen verwijderen hiermee. (en om door je lak heen te gaan hoef je helemaal niet te vrezen)