• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pontiac Trans Sport... We rollen hem zwart!

dakje zou je zelf nog wel kunnen doen denk ik.

Folie is niet zo duur als je een beetje zoekt op internet. Prima idee lijkt me
 
Ik denk nu alle storingen wel uit het blok te hebben. Hij start nu meteen en rijdt als een zonnetje... Dus het is het waard om toch eens echt te gaan poetsen!

Ik heb in ieder geval alvast de kinderen blij gemaakt door een setje 2dehands dvd-schermpjes in te bouwen.

192516_221222681343737_260776499_o.jpg


266875_221222501343755_252785092_o.jpg
 
Het dak zal ik gaan proberen met een wrap-folie. Kost zo'n 30 Euro, dus daar kun je niet voor tobben. Enkel ben ik nog op zoek naar een goede tutorial hoe je zoiets op zo'n oude lak doet.. Ik denk dat als ik het heel fijn opschuur totdat het dak weer mooi strak is de folie er meteen op kan (dak is dan wel enigzins rus natuurlijk), of moet de ondergrond ook echt glad zijn?

Zal voor de volgende update zijn denk ik :)
 
matramurena;308447 zei:
Enkel ben ik nog op zoek naar een goede tutorial hoe je zoiets op zo'n oude lak doet.. Ik denk dat als ik het heel fijn opschuur totdat het dak weer mooi strak is de folie er meteen op kan (dak is dan wel enigzins rus natuurlijk), of moet de ondergrond ook echt glad zijn?

Waag er eens een mailtje aan Lexusfreak aan, volgens mij weet die er wel het één en ander vanaf :ja
 
@Jeroen:

Heb ik al over nagedacht :) Ben nu op zoek naar de "captain chairs" die ook in de wagen passen. Dan kunnen twee kids op de tweede zitrij in grotere stoelen en de derde daar achter met een schermpje in een stoel van de tweede rij... Maar voordat die het leuk vind heb ik nog even. ;)

@BP, zal binnenkort eens wat sturen inderdaad, kan ik weer een punt afstrepen van de lijst. :) Maar er is nog genoeg te doen......
 
matramurena;308447 zei:
Het dak zal ik gaan proberen met een wrap-folie. Kost zo'n 30 Euro, dus daar kun je niet voor tobben. Enkel ben ik nog op zoek naar een goede tutorial hoe je zoiets op zo'n oude lak doet.. Ik denk dat als ik het heel fijn opschuur totdat het dak weer mooi strak is de folie er meteen op kan (dak is dan wel enigzins rus natuurlijk), of moet de ondergrond ook echt glad zijn?

Zal voor de volgende update zijn denk ik :)

De bedrijven die ik gezien heb polijsten het dak, en na verwijdering van het polijstmiddel is het tijd om te plakken..
Echter is het afhankelijk van de folie of deze nat of droog geplakt kan worden
 
Plasti dip werkt niet, dat is zo lelijk en krijg je moeilijk schoon. Been there, done that....
Ik zou het lekker wrappen, maar zorg er wel voor dat de ondergrond goed glad is! Anders krijg je het er nooit mooi op.

Schuur die plekken waar de lak los is gekomen totdat alle losse rommel eraf is. Je zou er dan nog een blanke lak op kunnen spuiten, maar het is glad genoeg en je kunt er gewoon direct op wrappen:)^
 
Bedankt voor de tips! Zal als het droog is eens gaan schuren. Gelukkig is het polyester dus roesten zal het niet direct als ik te ver ga.....
 
matramurena;308447 zei:
Het dak zal ik gaan proberen met een wrap-folie. Kost zo'n 30 Euro
Is maar een ideetje :
Is een 2-componenten verf geen optie om je dak terug in een aanvaardbare staat te krijgen ?
Misschien kan je zo'n verf wel wetsanden en polijsten zoals de toplaag van je lak ? :weetniet
(heb er geen ervaring mee , maar misschien heeft iemand anders hier op het forum dat wel....)
 
grandscenicman;308514 zei:
Is maar een ideetje :
Is een 2-componenten verf geen optie om je dak terug in een aanvaardbare staat te krijgen ?
Misschien kan je zo'n verf wel wetsanden en polijsten zoals de toplaag van je lak ? :weetniet
(heb er geen ervaring mee , maar misschien heeft iemand anders hier op het forum dat wel....)

De blanke lak laag bedoel je? Die kun je wetsanden etc.
Moet je compleet glad schuren het dak, aangezien het een ami auto is een seal primer spuiten om reactie van de lakken tegen te gaan, primen, laklagen aanbrengen en als laatste blanke lak.
 
Mijn schoonvader heeft laatst het westfalia camperdak van zijn VW T2 met een roller in een 2k lak gezet die ook voor de onderkant van boten wordt gebruikt. Dat ziet er enorm strak uit en je ziet er niets van dat het met een roller is gedaan. Maar om dat mooi uit te kunnen laten vloeien moet het wel lekker warm zijn. Als je er binnenkort wat aan wil doen zou ik dus gewoon lekker schuren en meteen wrappen:-b