• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Professional Polish: Less is more?

osieke

Detailing rookie
19 dec 2009
23
0
Hallo allemaal,

Heb net een stevig pakketje besteld (en alweer ontvangen dankzij de razendsnelle service) op basis van het handmatig stappenplan met o.a. Poorboy's Professional Polish en een Lite and Light Test Tube van Dodo Juice.

I.v.m. het gebruik van zowat alle producten lees ik: less is more...zo weinig mogelijk gebruiken om zo makkelijk mogelijk uit te poetsen en een goed resultaat te krijgen.

Voor Lime Prime Lite lees ik in een aantal threads dat je met 1 druppel product de motorkap kunt bewerken. I.v.m. de wax...ook maar even door de pot halen en je kan een heel eind.

Geldt dit ook voor de Polish van Poorboy's? Gebruik je een gelijkaardige hoeveelheid als bij LPL?

Ik stel de vraag liever op voorhand dan achteraf met een stevig geboterde auto te zitten. :-b

Alvast bedankt!

Groetjes,
Joris
 
Van Professional Polish moet je iets meer product aanbrengen dan met Lime Prime heb ik gemerkt uit eigen ervaring.
 
Probeer met zo weinig mogelijk ( en nu niet droge pad gaan gebruiken HAHA ), is hoop gevoelsmatig maar over algemeen is het minder dan je zo denken ( met elk middel ) dus dat klopt.

Wat je 'moet' doen is de eerste keer een dotje meer om de pad wat meer mee te geven, als je daarna weer nodig hebt .... minder
( moet zien als verzadigen van een spons, als je de eerste keer onder water houd, totaal uitknijpt dan zie je dat de volgende slurp veel minder is om de spons vol te krijgen ( blijft immers altijd wat achter )

En NEEEN, we gebruiken geen spons tijdens het detailen ( voor ik een bijl in mijn rug krijg van iemand :D )

Zelf geen LPL ( of opgedane kennis alhier wat mij binnenschiet ) dus kan / wil je daarin geen antwoord geven als vergelijking
 
Thanks voor de tips...volgende heb ik een weekje verlof en hoop ik een en ander te kunnen proberen. ;)
 
Less is more geldt trouwens vooral voor de waxen, niet voor de polishes......
 
Ben het niet helemaal met je eens: voor je het weet komen de vragen over waarom alles onder de spetters zit :(
Je mag best een extra druppel polijstmiddel gebruiken ( 3 ipv 4 toefjes ), maar over de gehele pad een laag polijstmiddel ]d~^
Begrijp wel wat jij bedoelt, maar is echt niet lekker werken met teveel product ( wat dan ook ); niet alleen zonde van je geld, je gebruikt het merendeel dan niet eens
( OF zit in de totaal verzadigde pad, OF overal waar je het eigenlijk niet wilt hebben )
Wat betreft de wax, dat is omdat je anders mag gaan beitelen om alles er weer af te bikken :D
 
Hi,

Bij deze geef ik graag mee dat ik vandaag de motorkap van de witte Subaru Justy van m'n ouders eens onder handen heb genomen en dat alles naar behoren is verlopen. (voor een eerste keer dan toch)

Ik heb me eraan proberen te houden om niet te veel product te gebruiken en ben meer dan te spreken over het resultaat...zowel de Pro Polish als de LPL en de DJ was lieten zich aangenaam aanbrengen en afnemen. Het kleien met de Mothers kit was aanvankelijk wel een wat vreemde ervaring en de klei leek zo nu en dan ook wat te blijven hangen (stug).

Grtz,
Joris
 
Met de klei is over algemeen kwestie van even bij sprayen met glijmiddel wat je gebruikt