• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys ten opzichte van Meguiar´s

AJs autobody

Detailing rookie
30 apr 2009
109
0
Ik was wel benieuwd hoe andere mensen denken over het verschil tussen Meguiar´s en Poorboys. We hebben hier bijna alle poetsproducten van beide merken uitgetest op auto's en de resultaten waren wel interessant. We hebben zelf altijd met Meguiar´s gewerkt met veel tevredenheid maar dachten om poorboys eens een kans te geven.

Op deze Ferrari 360 hebben we dan voor het eerst met poorboys gewerkt en ik moet zeggen dat de verwerking van de black hole en daarna de EX bijzonder fijn is, geen witte vlekken op rubbers en kunststof, geen swirls en het ruikt nog heerlijk ook. Maar ondanks dat het eindresultaat zeer mooi was zijn we er toch van overtuigd dat de Meguiar´s carnauba wax een wat nattere glans geeft, die echte wetlook.

Met de bandenpoets scoort in onze ogen Meguiar´s ook zeker beter maar persoonlijk denk ik dat dat een kwestie van smaak is want niet iedereen houdt van echt glimmende banden. Poorboys geeft was minder glans maar maakt de banden wel mooi zwart weer. We hebben nog niet kunnen testen wat nou langer blijft zitten.

Interieur hebben we de leather stuff van Poorboys voor gebruikt dit is echt een fantastisch product, in het begin lijkt het alsof het niet veel doet maar geef het even wat tijd, de originele leer-glans en geur komt compleet terug ook op de drogere slijtageplekken was veel verbetering.

Verder ook nog de all purpose cleaner van Poorboys geprobeerd en met een verhouding van 2:1 kregen we echt alle vet en olie aanslag op het motorblok weg als sneeuw voor de zon, het ruikt ook heerlijk en het is biologisch afbreekbaar dus dat is ook altijd mooi meegenomen.

Nog even wat fotos uiteraard, ik hoor graag meningen van andere mensen die ook beide merken vergeleken hebben!

2d8l1yr.jpg


mtl5bm.jpg


dcbvwg.jpg


bvpxh.jpg


10ooe2p.jpg


140inl.jpg


34ecoef.jpg


2as0go.jpg


m7e6ax.jpg
 
Ik heb ook ervaringen met beide, aantal jaren niets anders dan Meguiar´s gebruikt, en later poorboy´s world. Meguiar´s is absoluut niet slecht, maar ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat de prijs/kwaliteit van Poorboy´s beter is. De SSR lijn van poorboy´s vind ik veelzijdiger dan de pro polijstmiddelen van Meg´s. Al blijft het so1o systeem van Meg´s toch wel 1 van mijn favorieten. Het assortiment van de detailerlijn producten zoals APC is bij Meg´s groter dan van poorboy´s, maar daarentegen heeft poorboy´s kleinere verpakkingen, wat voor de hobbydetailer weer makkelijker is.

De leather stuff van Poorboy´s is inderdaad top! :ja

Je zou eens de Natty´s paste wax kunnen gebruiken, deze geeft ook schitterende (letterlijk ;) ) resultaten. Voor wat betreft de bandengel, probeer daar eens de Wolfand Black Diamond tiregel eens, deze geeft een mooie zwarte afwerking die zeker niet overdreven glans geeft en heel natuurlijk lijkt.

De Ferrari ziet er in ieder geval weer schitterend uit! :)^
 
Ziet er goed uit idd! In het begin ook veel Meguiar's gebruikt maar de laatste tijd steeds meer PB in huis gehaald, de prijs/kwaliteit verhouding van een aantal producten is gewoon beter.
 
Meguiars ben ik sterk aan het afbouwen. Te duur, ridicule prijsverhogingen en een arrogantie bij de importeur van heb ik jou daar. De drukte op hun eigen forum spreekt boekdelen.

Vergeet niet dat het flesje dat in Amerika bij Wallmart $3,95 kost hier voor € 13,75 (oude prijs) verkocht moet worden.

Prijs/kwaliteitsverhoudig van PB is gewoon vele malen beter.
 
Dat het in de US goedkoper is, heeft meerdere redenen, 1 daarvan is dat de concurrentie daar een stuk heftiger is. Wij in de rest van de wereld betalen min of meer de lage prijzen in de US :confused: In europa komt nu ook steeds meer concurrentie, maar in plaats van de prijzen te verlagen, hebben ze de prijzen verhoogt... vreemd :weetniet Ach, in de prijzen hier zit ook een hoop reclame kosten verwerkt.
 
Ooit begonnen met Meguiar's

Maar ivm. het gebruiksgemak van poorboy's world, is dit toch mijn merkje geworden :grinning:

(en heb nog maar 1 half flesje meg's tyre gel. En 1 bijna halve gallon wheel brightner) :confused:

@ Adrie, je avatar doet het niet meer :D
 
Dat ziet er inderdaad uit als een fijne werkplek, alleen niet als je op de knieën moet.

Wat ik zie aan de aankopen hier op het forum en de adviezen van veel verschillende mensen is dat iedereen toch meer naar poorboys en dodo trekt dan naar meguiars.

Volgens mij is iedereen hier ook wel met dingen van meguiars begonnen om daarna over te stappen.
Ik heb zelf ook nog dingen van meguiars die ik eerst op maak maar, zijn ze op dan probeer ik een ander merk.
 
Het is onze spuitcabine daar ga je normaal niet door de knieen, ik heb de ferrari daar gepoetst vanwege de overvloed aan TL-verlichting dan zie je alles net wat beter. Thanks voor de props.

Ik moet zeggen dat we ook wel overtuigd zijn door Poorboys, goede resultaten, makkelijk te verwerken, goede prijzen en het ruikt ook nog eens lekker. Al blijf ik er persoonlijk wel bij dat de Mequiar`s een net wat nattere hogere glans geeft op autos als je klaar bent, wat meer show zeg maar.
 
Wil je op deze kleur nog meer glans, dan kan je eens proberen om de Lime Prime van Dodo Juice te proberen. In bepaalde gevallen is deze net iets dieper. Je betaalt er dan ook natuurlijk extra voor.
 
We hebben de black hole met een wolpad gedaan en daarna de EX met een waffelfoampad, ik wou even stevig poetsen met de black hole het gaf verder geen problemen of niks.
 
De black hole is een glaze, heeft totaal geen cuttingfactor, is slechts voor het voeden van de lak niet voor lakcorrectie, deze zou ik toch echt aanbrengen met een zwarte, rode of blauwe pad en niet met een wolpad 8o Het heeft totaal geen toegevoegde waarde om een wolpad te gebruiken, sterker nog de kans op hologrammen is zeer aanwezig!
Het feit dat je niets ziet, kan te maken hebben met het feit dat blackhole fillers bevat die de hologrammen maskeren, als deze fillers verdwijnen komen de hologrammen weer terug.
 
^ eens met Adrie.

Ik zou de lak wel eens van dichtbij willen bekijken met een brinkmannetje erop of in de volle zon.

Ik heb ook sterk mn twijfels over het niet aanwezig zijn van hologrammen.
 
Hologrammen ga je niet altijd zien met TL licht, een puntlichtbron zoals een sterke halogeen of xenon lamp werkt daarbij beter.
 
Ok goede tip, ik dacht dat er enige vorm van cuttingfactor in de black hole zat. Zoals al eerder gezegd de wagen zag er prachtig uit zonder enige hologramvorming zowel binnen als buiten
 
Dat is het gevaar bij producten met fillers... ze zijn niet te zien :weetniet Blackhole is een pure glaze en bevat geen polish.
 
Idd een mooie werkplek.

Gebruik je altijd pneumatisch gereedschap of is het gewoon omdat je nu in de spuithal zat ?