• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

producten verdelen in spray flesjes (monello)

Daniello

Detailing rookie
21 feb 2016
15
15
30
Ik had bij mijn bestellen 3 spray/meng flesjes van monello mee bestelt om mijn born slippy clay lube/non ferro en eventueel APC of iets anders nog in te bewaren.

Ik heb mijn mijn clay lube een verhoudingvan 1:10 aan gehouden.
voor de non ferro 1:1 en op het moment van het mengen dacht ik maak ik nu een goede fout? ik dacht bij me zelf kan ik de non ferro wel verdunnen omdat ik las dat de iron X niet verdunt mocht worden en dat sommige velgenreigers de spray koppen aantasten.

Verder had ik nog een 250ml flesje van monello staan hier in heb ik mijn natural look dressing in gedaan vondt ik wat makkelijker dan zon dikke fles van 1L.
 
voor de non ferro 1:1 en op het moment van het mengen dacht ik maak ik nu een goede fout?

De reden dat de velgenreinigers c.q. ijzerverwijderaars zoals Non-Ferro en Ferrous Dueller beter niet verdunt kunnen worden is omdat, om even bij deze 2 producten te blijven als voorbeeld, deze producten dikker zijn en dus beter blijven hangen/plakken en ondertussen dus langer kunnen inwerken. Dunnere varianten zoals in mijn ervaring de Wolfs, die zijn bijna zo dun als water en lopen snel van de velg af.


Greetz