• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project 2 : Mercedes Vito

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.010
193
45
Na mijn eerste project te hebben afgerond staat er nu een wat grotere uitdaging te wachten :

CIMG0268Medium.jpg


CIMG0262Medium.jpg



Op het eerste oog staat deze bedrijfswagen uit '06 er nog netjes bij maar door werkomgeving (bouwplaatsen) heeft ze toch wel de nodige gebruikers sporen opgelopen 8o
Met de vele steenslag op de motorkap kan ik denk ik weinig doen, maar de vele swirls die er te zien zijn wil ik wel gaan aanpakken.
Gekke is dat de auto nog nooit een wasstraat heeft gezien en iedere week / 2 weken met de hand en tuinslang gewassen is.
Wellicht heeft dat iets te maken met de ontzettend harde lak ?


CIMG0241Medium.jpg


CIMG0245Medium.jpg


CIMG0246Medium.jpg


CIMG0248Medium.jpg


CIMG0249Medium.jpg


CIMG0250Medium.jpg


CIMG0251Medium.jpg


CIMG0252Medium.jpg


CIMG0253Medium.jpg


CIMG0255Medium.jpg


CIMG0256Medium.jpg


CIMG0258Medium.jpg


CIMG0259Medium.jpg


Grootste uitdaging is voor mij toch wel het verminderen van de vele swirls.
Wat ik eerst wil doen is de gehele auto clayen.
Daarna wil ik eigenlijk eerst eens kijken wat ik met een SSR2.5 en een witte pad kan bereiken.
Hopelijk haal ik daar de meeste Swirls er mee uit. :confused:

Daarna de gehele auto doen met de SSR1 en een witte pad.
Hierna wil ik de Black hole gaan toepassen.

Zijn jullie het daarmee eens of welke stappen / pads zouden jullie hiervoor gaan gebruiken ?

Gr. Arjan
 
Deze auto is van ons zelf eigendom (eigen bedrijf) dus er is echt wel voorzichtig mee omgesprongen.

Punt is echter dat vaderlief enkele keren (door tijdsgebrek van mij) in zijn enthousiasme de auto heeft gewassen met een gewone emmer en spons die hij ergens in de schuur vindt terwijl er een washmit en 2 speciale emmers klaar staan ]-0

CIMG0263Medium.jpg


Inmiddels snapt hij wel dat eerst al die blubber eraf moet voordat je er met een spons of washmit overheen gaat :-"

Gr. Arjan
 
Even een schopje omhoog omdat ik nog niet echt antwoord heb gehad op mn vragen,

Welke pads ga ik hiervoor gebruiken en heb ik aan SSR1 genoeg of moet ik ook SSR2 / 2.5 aanschaffen hiervoor ?

Gr. Arjan
 
Het heeft even op zich laten wachten maar vorige week toch tijd gehad om deze klus af te ronden.

Eerst maar eens begonnen om de gehele auto te clayen met de PB's clay en PB's S&W.
Vervolgens per deel de auto op onderstaande manier behandeld :
- 2x SSR2.5 met oranje pad
- 1x SSR2 met witte pad
- 1x SSR1 met witte pad
- 1x Prof Polish met witte pad
- 1x Black hole
- 2 laagjes Collinite 845 erover heen gezet

Wieldoppen heb ik ook geclayed, vervolgens met SSR1 en een (oude) witte pad behandeld en ze vervolgens met een laagje NXT tech 2 wax behandeld.

Eindresultaat :
P1030025Small.jpg


P1030026Small.jpg


P1030027Small.jpg


P1030028Small.jpg


P1030032Small.jpg

Helaas heeft het zaterdag nogal hard geregend en heb ik nog geen tijd gehad om echte detail foto's te maken, die zullen zsm nog volgen.


Als laatste heb ik de stoelen en het plafond gereinigd met de Alutech Extractor icm de Mequiars APC+ (1:20)
P1020997Small.jpg


P1020998Small.jpg


P1020999Small.jpg


P1030002Small.jpg


P1030003Small.jpg


P1030007Small.jpg


P1030010Small.jpg


P1020990Small.jpg


Helaas zitten er nog 2 verfvlekken in de bestuurdersstoel die zelfs de extractor er niet meer uitkrijgt.
Wel zijn ze een 75% minder zichtbaar geworden, en dat is ook wel wat waard ;)


Als laatste het gehele interieur nagelopen met de Easy brush, Cyberclean en de Natural look :

P1030019Small.jpg


P1030020Small.jpg


P1030021Small.jpg


P1030022Small.jpg


P1030023Small.jpg


P1030024Small.jpg



Gr. Arjan
 
Heb je nu geen last van vlekken/vegen in de hemelbekleding door de extractor? Hier heb ik altijd last van. Hoe secuur ik het ook doe, de hemel wordt nooit supernetjes
 
Hoeveel uur er precies in is ga zitten weet ik niet.
We zijn 4 avonden (+ steeds een deel van de middag) met de buitenkant bezig geweest. Daarbij hebben we steeds een gedeelte (zijkant, achterkant, voorkant) compet gedaan, van clayen tot de Collinite
Daarna zijn we op vrijdag meteen begonnen toen we rond 11.30 terugkwamen van Carclean (om de extractor op te halen:grinning: ) met de binnenkant en zijn we tot een uur of 7 bezig geweest met de bus en onze Astra.

Ik zeg wel steeds 'we', maar Arjan heeft duidelijk het meest gedan:cool:
Hij heeft het meeste machinale werk gedaan, ik heb het meeste geclayed;)
Ook heeft hij mij machinaal leren poetsen door mij de moterkap te laten doen:party:

Het was heel leuk en gezellig om te doen, vooral het samen bezig zijn:heart_eyes: , maar tegen vrijdagavond had ik het toch wel helemaal gehad, Arjan niet...die heeft zaterdag nog 'even' de auto van een vriend een snelle behandeling gegegeven (klaarmaken voor de fotoshoot van de dag erna)
 
Dat is weer een nette mercedes :)^

Jullie zijn lekker bezig, waar er steeds angst was om "grover" te gaan dan witte pad en SSR1 gaan jullie nu toch al lekker tekeer met SSR 2.5 en oranjepad :ja

Keep it up
 
Afgelopen week wat tijd over gehad en de Vito weer eens onder handen genomen.

Bus is eerst geoamd met bilthamer foam en daarna nog een keer gewassen met Mequiars NXT shampoo.
Daarna is de bus compleet geclayed met Dodo Born to be Slippery.

Na het clayen vervolgens gepolijst met Monello Mezzo op een oranje pad, gevolgd door een licht groene pad.
Hierna de Monello Finale icm een licht groen pad en zwarte pad gebruikt op de DAP 900.

Na het polijsten de Vito eerst voorzien van een laagje Wolfgang DGPS3 met een gele pad op de DAP500.

Nu een week later vandaag de auto gewassen met Dodo Sour Power.
De auto afgedroogd met de miracle dryer en helemaal voorzien van een laagje Collinite 845 aangezien dit tot dusver de enige wax is die langer als 2 weken wil blijven zitten op deze MB lak.

Heb niet echt duidelijk foto's aangezien het weer niet echt meer wil meewerken en met 1 hand een foto maken en de brinkmann bedienen lukt ook al niet echt :-b
Zodra komende week het zonnetje zich even laat zien zal ik proberen om wat mooiere foto's te schieten :cool:

P1100102blancoSmall.jpg


P1100107Small.jpg


P1100110Small.jpg


P1100111Small.jpg


P1100100Small.jpg


P1100096Small.jpg


P1100109Small.jpg


P1100117Small.jpg



Gr. Arjan
 
Wist ik het maar :weetniet

Als basis deed ik altijd het volgende :
- Wassen
- afdrogen
- clayen
- afnemen
- polijsten (SSR / Monello)
- afnemen


Tot op heden heb ik de volgende waxen geprobeerd :
- Autoglym SRP
- Mequiars Tech2 (vloeibaar)
- Dodo Juice Light Fantastic
- Dodo Juice ainforest Rub
- Swissvax Spyker
- wolfgang DSGP

Als deze waxen (en de sealant) blijven max 2, hooguit 3 weken zitten.
Auto wordt 1x per week gewassen met 2 emmer systeem en dodo juice shampoo.

Alleen de Collinite 845 wil langer blijven zitten, deze blijft met gemak een maand of 3 zitten.
 
Aangezien ik op de overige auto's dit probleem niet heb denk ik niet dat het daarin zit.
Ook niet omdat ik meerdere soorten polijstmiddelen heb gebruikt.

Waneer ik Monello polijstmiddel gebruik neem ik die altijd af met Spruzzo.
Ik merkte nu na een week al dat de onderste helft van de deuren al beduidend minder beading gaven dan bijv het dak en de bovenste delen.

Opzich maakt het mij ook niet zoveel uit welke wax erop zit, de Collinite doet zijn werk prima dus dan wordt het die :rules
 
die ziet er weeral picobello uit:)^

.Ivm met het niet lang uithouden van de wax, toch wel een opmerking; het is normaal dat je beading niet meer zo goed lijkt op een vuil oppervlak. Na het wassen zou deze toch terug zichtbaar moeten worden.
Ik heb dit zelf ook al verschillende keren gemerkt (vooral op vertikale vlakken die erg vuil worden zoals de onderzijde van de deuren)
Zelfs bij collinite lijkt dit zo. Na het wassen is echter de beading weer volledig terug.
 
@ corsawim,
hij zegt dat de bus 1x per week gewassen word!

rondje IPA is wel het proberen waard denk ik.
want op je andere auto's heb je niet het zelfde probleem als bij deze!