• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Toyota Corolla E12. Update; full detail 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klein detail inderdaad, maar het neusje oogt zo een stukje sportiever!!
Leuke update!:)^

p.s. nu zal je onderschrift ook aangepast moeten worden he.. :D
 
Vandaag ook het logo op de kofferklep behandeld met zwarte Plastidip.

Het chromen logo.
2d757fbe.jpg


Het logo verwijderd. Een erg cleane look zo'n schone kont....
1fe26ffb.jpg


... maar helaas zit het logo met dubbelzijdig tape vast en zitten er 2 gaatjes in het plaatwerk en zit er een bobbel in het plaatwerk.
Bij het demonteren van het logo is hier en daar een beetje lak meegekomen, die zie je niet meer als het logo weer terug geplaatst is.
dee96604.jpg


Het logo 5 laagjes Plastidip gegeven en weer gemonteerd nadat het logo is voorzien van nieuw automotive dubbelzijdig tape.
b6af958b.jpg


4746173d.jpg


b86b7f57.jpg
 
Mooi gelukt. Maar het demonteren van het logo was niet echt nodig geweest. Heb verschillende filmpjes gezien waarbij ze ruim erom heen afplakken en dan spuiten en dan later erom heen loshalen en langs achter het logo voorzichtig los snijden, zo ga ik het ook doen.
 
De reden om het met PlastiDip te spuiten is omdat je het altijd weer ongedaan kunt maken, of zijn er nog meer voordelen? Want vind zwart wel veel beter staan :)^
 
En de voorlip ook behandeld.

4b7dbeab.jpg


Close-up
4de81e76.jpg


De gehele neus ingepakt met afplakfolie.
72c22f6d.jpg


Toen ik klaar was en de folie weg wilde halen, bleek er wat plastidip op de folie vast te zitten aan de voorlip, hierdoor trok ik de Plastidip los van de voorlip. Het hele rechtergedeelte verwijderd en opnieuw behandeld.
b989a5ff.jpg


Klaar.
765b5182.jpg


Close-up
66518bae.jpg


9559bf53.jpg


Het is helaas niet weg, alleen valt het nu wat minder op.
 
Netjes ook achter.

Vooronder heb je ook meerdere lagen gegeven?
 
Ziet er weer mooi zwart uit had je niet alleen eerst moeten plamuren/schuren en dan pas gaan spuiten?
 
Ziet er wel netjes uit. Was het te schuren geweest met korrel 2000 oid? Daarna dippen?
 
Druk bezig geweest Patrick, maar mooie resultaten bereikt.
Vooral de logo's vind ik prachtig geworden en staan inderdaad vele malen mooier op deze kleur.
Complimenten.
 
Vandaag wat interieurdelen geplastidipt.

Zo was het eerst, een beetje grijs achtige tint.
014fb9c6.jpg


Toen de pook, middenconsole en bedieningsunit van de airco/kachel gedemonteerd.
176b7215.jpg


Nadat ik de delen goed had ontvet met Meguiars Super Degreaser, IPA en Eraser, was het tijd voor een eerste laagje. De eerste laag goed laten drogen in de zon.
8b126f2d.jpg


Vervolgens elk half uur een nieuw laagje gespoten tot er in totaal 5 laagjes op zitten.
Nadat alles goed gedroogd was en alles weer gemonteerd, werd het tijd om alles weer in de auto terug te plaatsen.

Het resultaat.
d30aaa45.jpg


b8f96b7e.jpg


d89cd635.jpg


804c5214.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.