• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD battle

Het is maar net wat voor doel je voor ogen hebt met een spray na een wasbeurt en wat vergelijk je met elkaar?
Cure en Reload (silica sealent dus op basis van Sio2 ) zijn aardig vergelijkbaar qua eigenschappen maar als het goed is bevatten ze geen polymeren en andere sealents wel.
Gyeon Ceramic detailer is ook een Silica sealent al zal het percentage Sio2 lager zijn als bij Cure / reload gok ik ,Carpro Elixer is dan waarschijnlijk best vergelijkbaar qua eigenschappen.

BSD is een quick detailer + polymeren dus dit is eigenlijk een spray sealent imo waarbij Dodo juice Red Mist (bevat ook polymeren) aardig vergelijkbaar is qua eigenschappen.


Poorboys is nog best duidelijk over wat hun sprays bevatten:
Pb Spray&Wipe = quick detailer zonder toevoegingen
PB Spray&gloss =quick detailer + glanstoevoegingen (polymeren?)
PB QD+ = quick detailer + wax en polymeren
PB QW = quick detailer + Wax

Nanolex final finish en Koch chemie fse bevatten allebei toevoegingen tegen kalkvlekken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
@Fuut-Fuut die redenering kan ik zeker volgen.

Maar als je ziet dat de prijs voor die 2 spray sealants vergelijkt, deze zijn het dubbele van de producten die ik heb gebruikt in deze test, dan mag het resultaat uiteraard ook wel naar behoren zijn. Ik zelf zou bv. niet na iedere wasbeurt een reload of cure gaan gebuiken maar dan wel eerder een QD, wat niet wegneemt dat het wel zou kunnen natuurlijk.
Ik gebruik Reload/Cure eerder met koele weersomstandigheden of bv als voorbereiding op een paar weken slecht weer omdat je wat meer aandacht moet hebben voor het goed verdelen van product en het afnemen want ze kunnen licht streperig zijn na aanbrengen .

Bij zonnigere omstandigheden gebruik ik liever Gyeon ceramic detailer omdat dit net wat vergevingsgezinder verwerkt.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@AndyVR
Klopt wat je zegt maar ik kijk zelf niet zo naar het koste plaatje omdat ik 1 auto per week was en het hobby is. Dan zijn 1 of 2 euro meer kosten niet zo belangrijk In mij gedachte maar gebruik je het op grote schaal of commercieel dan wordt het een heel ander verhaal natuurlijk. Maar een goedkoper product kan misschien ook wel mijn doelen halen tussen de wasbeurten door dus zeker de moeite waard om te proberen en dan is jou test zeker nuttig in het maken van een keuze en daarnaast altijd leuk om te lezen/zien natuurlijk.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik gebruik Reload/Cure eerder met koele weersomstandigheden of bv als voorbereiding op een paar weken slecht weer omdat je wat meer aandacht moet hebben voor het goed verdelen van product en het afnemen want ze kunnen licht streperig zijn na aanbrengen .

Bij zonnigere omstandigheden gebruik ik liever Gyeon ceramic detailer omdat dit net wat vergevingsgezinder verwerkt.

Thnx voor de tip zal hem eens bestellen en proberen.
 
Interessante test inderdaad! Ik ben het qua verwerken met @Ric325i eens, of je nu een QD of een QD met toevoegingen, of een sealant pakt na de wasbeurt, het is 1 handeling lijkt me.
Zelf heb ik een fles Gyeon Cure die ik 1:1 - 1:2 verdund heb, deze gebruik ik regelmatig als drooghulp. Bevalt mij erg goed, geen strepen en toch iets van een kleine beetje extra bescherming na een wasbeurt. Nu staan onze auto's in een coating of een ceramische wax, dus wat het aan standtijd doet is niet zo relevant, maar toch vind ik het makkelijker drogen met een drooghulp.
Werkwijze is wel, sheeten met open tuinslang na het wassen, auto naar binnen rijden, daar verder drogen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Als drooghulp vind ik PB spray&wipe erg fijn omdat ik persoonlijk geen waterafstotende middelen in mijn droogdoek wil.
Daarnaast staat mijn auto’s tegenwoordig in een coating en wil ik dat onderhouden met QD sprays die een beetje in het verlengde liggen daarvan (liefst zonder polymeren bv).
@Wouter_BMW ik heb pas een flesje Gyeon Cure 50/50 vermengd met Gyeon QD en dan krijg je dus ook een spray welke iets minder kritisch is qua gebruik terwijl ie toch net wat bescherming toe kan voegen.
 
Update 2.

Vandaag de wagen voor de 2de keer gewassen, alle detailersprays zitten nu een 3-4 weken op de auto.

Ik moet helaas meedelen dat ze alle 3 er (zo goed als) niet meer zijn... Ligt het aan de nieuwe foam die ik gebruikt heb of is de limiet van de 3 producten zowat bereikt, ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Wat ik wel kan zeggen is dat de Gyeon spray opvallend sneller sheette dan de overige 2, alle 3 gaven nog een gelijkaardige "beading", als je het zo nog kan noemen.
-> voor mij mag dit product van Gyeon blijven, deze duwt Elixir van zijn plaats wat mij betreft.
 

Bijlagen

  • IMG_20210814_121249.jpg
    IMG_20210814_121249.jpg
    323,6 KB · Weergaven: 55
  • IMG_20210814_121237.jpg
    IMG_20210814_121237.jpg
    329,3 KB · Weergaven: 53
  • IMG_20210814_121234.jpg
    IMG_20210814_121234.jpg
    265,8 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt: