• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Race Glaze Clearmist Detailer & Colour Enhancer

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.508
198
44
brandimageaspx.gif

Tijdje geleden al getest maar nog geen tijd gehad om de review te maken.

De theorie:
Race Glaze Clearmist Detailer - Carnauba Wax Spray - 250ml
Clearmist Detailer

Clearmist Detailer is een detailing spray voor tussen de wax beurten door. Laat geen residuen achter.

Op basis van echte Carnauba wax.

Gemakkelijk in het gebruik; just spray en wipe off.

Nu de praktijk!

Het is een klein handzaam flesje met pompverstuiver. Ik heb hem gebruikt i.c.m. met een Even Coat Applicator van Meguiar's en de DetailTowel van Carrand.

De spray:
IMG_31891024x768.jpg


Gesprayed op de ECA:
IMG_31901024x768.jpg


Verspreiden gaat zeer gemakkelijk en lekker dun:
IMG_31911024x768.jpg

IMG_31921024x768.jpg

IMG_31961024x768.jpg

IMG_31941024x768.jpg


Even een paar minuten laten zitten en toen afgeveegd zonder enige moeite:
IMG_31951024x768.jpg


Daarna was de lak zeer glad en had weer de "just waxed" look.
Uiteraard komt de vraag hoe verhoudt deze zich tot bijvoorbeeld Poorboy's QD+.

De Race Glaze Clearmist Detailer is natuurlijk wat duurder dan Poorboy's, dat hoort ook bij het imago van dat merk.
Wat mij opviel is dat door het gebruik van de pompverstuiver ik veel zuiniger bezig was dan de QD+ sprayer dus ik denk dat uiteindelijk het verschil in prijs niet zo heel spannend is.
Wel vind ik de geur van QD+ veel lekkerder, dat is uiteraard persoonlijk. Qua duurzaamheid en glans/gladheid zijn de QD+ en de Clearmist Detailer helemaal aan elkaar gewaagd.
Heb je geen QD+ en neem je een Race Glaze wax dan maakt de Clearmist het uiteraard wel compleet. Het is niet zo dat als je QD+ al hebt dat Clearmist meer toevoegd.

Tot nu toe bevalt de Clearmist prima! :)^
----
Race Glaze Colour Enhance Rubber Dressing - Plastic & Tyre protectant - 250ml
De theorie:

Colour Enhance is te gebruiken voor banden, rubbers en alle kunststoffen delen. Geeft een diep non-sticky natuurlijke glans op banden en trims.

Hij blijft langer zitten dan water gebaseerde producten.

Praktijk:

De Colour Enhancer is een geleiachtig groen goedje die een vreemd geurtje heeft, niet vies kan het alleen nergens plaatsen :D
Voordeel van gelei is dat je beter kan doseren, en mocht het flesje omvallen dan loopt er niks uit.
Nadeel is het laatste restje er lastig uit krijgt. Gezien de stevige prijs is dit wel een nadeel.

Resultaat is ronduit goed te noemen:
IMG_31981024x768.jpg

IMG_31971024x768.jpg


Het product doet wat het zegt en blijft inderdaad langer zitten dan waterbased dressings maar dat is ook niet zo gek natuurlijk.
Oppervlak voelt hetzelfde aan als Trim Restorer en ook met de duurzaamheid ontlopen ze elkaar niet veel.

Het flesje is 12,99 voor 250ml en het is een leuk product om eens te proberen als je door je fles Trim Restorer heen bent.

Tot nu toe heeft Race Glaze mij zeker niet teleurgesteld. Wat ik wel vind is dat er meer aandacht mag worden besteedt aan de verpakkingen.
Voor de prijzen die RG rekent mag je wat luxere verpakkingen/labels verwachten. De 42 en 55 waxen zitten bv wel weer in mooie potten dus ze kunnen het wel ;)
Nu de rest nog :)^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie review, hoe doet die Race Glaze COlour Enhancer het op rubbers rond de ramen bijvoorbeeld?
Want voor rubbers heb ik nog steeds geen super product gevonden. En als je wat moest morsen op het lakwerk is het dan makkelijk te verwijderen of een b$tch zoals bij black wow?
 
Niet getest op lakwerk, ga ik nog doen. Goeie! Op mijn rubbers werkte het helaas niet. Tot nu toe werkt daar helaas nog helemaal niks op. Heb alles geprobeerd van Trim Detailer tot Swissvax.
 
rodders zei:
Mooie review, hoe doet die Race Glaze COlour Enhancer het op rubbers rond de ramen bijvoorbeeld?
Want voor rubbers heb ik nog steeds geen super product gevonden. En als je wat moest morsen op het lakwerk is het dan makkelijk te verwijderen of een b$tch zoals bij black wow?

Op het lak is het vrij simpel te verwijderen. Voor de rubbers is het moeilijk te zeggen. De ene wil het wel de andere niet. Puur een kwestie van uitproberen.

@Dennis, mooi en duidelijke review.
 
Dibbuz zei:
Uiteraard komt de vraag hoe verhoudt deze zich tot bijvoorbeeld Poorboy's QD+.

Ik heb beide, voor mijn gevoel zit er weinig verschil in het resultaat, na gebruik voelt en ziet de lak er weer super uit.
De Race Glaze vond ik makkelijker in gebruik en ook iets zuiniger.

Verder mooie en uitgebreide revieuw
 
tsunami69 zei:
Ik heb beide, voor mijn gevoel zit er weinig verschil in het resultaat, na gebruik voelt en ziet de lak er weer super uit.
De Race Glaze vond ik makkelijker in gebruik en ook iets zuiniger.

Verder mooie en uitgebreide revieuw
Precies mijn ervaring alleen ik vind d QD+ net zo makkelijk werken als de RG i.c.m. een ECA.