• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Diamond White Hard Wax

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Enige tijd geleden op zoek gegaan naar een wax om mijn EXP mee af te toppen en dan bij deze uitgekomen.

https://www.Carclean.com/product/Dodo_...DJDW250_101052

De meeste zullen ook wel van mening zijn dat de waxen van Dodo van zeer hoge kwaliteit zijn maar ik wou het toch nog even hier neerschrijven voor mensen die twijfelen ;)

De hardwax komt in een 250ml potje met typisch dodo design en ruikt ook zeer lekker. Het leuke aan een hardwax is dat je er heel weinig van nodig hebt om een auto een volledig laagje te geven. Less is more :)

Het opbrengen van de wax gaat zeer eenvoudig, ik heb dit met de hand gedaan met een microvezel pad (deze nam wel wat wax op) en mooi in een rechte beweging gewerkt zonder al te veel druk te zetten en hierna ongeveer 15 minuten laten hazen.

De wax van je auto af buffen is een genot, het was voor mij mijn laatste stap van wat ik wou detailen die dag en ik kreeg hier echt een soort voldoening uit. Gewoon rustig uitbuffen met een plushe microvezel doek en af en toe eens kijken naar de mooie wet look.

2r7pxnd.jpg


Standtijd is ongeveer 2 - 3 maanden en mijn wagen staat dagelijks buiten en word ook dagelijks mee gereden.

Hoop dat er hier iemand iets aan heeft :) heb er nog een filmpje bijgevoegd van het beading effect

greets

 

Bijlagen

  • conv_1399.jpg
    conv_1399.jpg
    292,9 KB · Weergaven: 97
Leuk om hier een test van te zien, wellich ook leuk om een duurtest van te maken?
Ik heb zelf 2 pannel potjes van dodo gekocht. diamond white en light fantastic.
(ook voor over de exp)

wat is eigenlijk het nut van een hard wax aftoppen met een soft wax?
 
Dacht dat je op die manier 1 laag sealant hebt die wat langer stand houdt en dan 1 laag carnauba voor een diepere wetlook sealants geven niet per se minder glans maar een andere soort 'a crisp look' op zijn Engels :) duurtest zou ik wel willen doen maar ik breng bijna altijd een nieuwe waxlaag aan als ik de auto was.. :d
 
Lol maar aftoppen doe je toch enkel met een wax over een sealant wat het voordeel is van een soft wax eerst dan een hard wax.. geen flauw idee 2 lagen wax? :D