• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Nanolex - Ultra Glass Sealant kit

Waarschijnlijk komend weekend weer regen, dus kans op het maken van een update filmpje zit er in! Beading bij het wassen is nog absurd strak!
 
ik gebruik gewoon de s&w voor mijn voorruit en heb ook een mooi pareleffect vanaf 75km/uur:-"

als je je voorruit regelmatig proper maakt(elke 2-3 dagen) heb je volgens mij geen van die spullen nodig :weetniet
 
grandscenicman zei:
ik gebruik gewoon de s&w voor mijn voorruit ... als je je voorruit regelmatig proper maakt(elke 2-3 dagen)
Nou begrijp ik waarom je zoveel S&W gebruikt....

Enne, bij mij en bij SkybuMp vliegt de regen al weg bij +/- 50 km/uur :-" Zeer handig voor ritjes in de stad waar je niet harder kan/mag.
 
hmm, mijn Provision is ook bijna op en ik wilde deze nanolex al 'saven' op mijn verlanglijstje... niet dus.
 
Zo weer even tijd voor een update, ik heb de Polo helaas niet meer kunnen gebruiken om te duurtesten. Sinds eind januari wel een Clio om te testen :). De ruit van de Clio is direct bij aflevering door mij in de Nanolex gezet. Dat heb ik op de zelfde wijze behandeld zoals in de eerste post staat beschreven.

Deze auto maakt ~3500KM per maand. Na bijna 5 maanden en 16000KM verder zit de Nanolex Ultra sealant er nog perfect op. Afrol snelheid is goed bruikbaar vanaf zo'n 50KM/u. Afgelopen week kwam het met bakken uit de hemel zetten, dus even de GSM er bij voor een crappy cam film. Hier reed ik op de snelweg met zo'n 100~110KM/u.


Tot nu toe dus eigenlijk geen spannende dingen....of juist wel? De ruit met dode vliegenlijkjes en bloedsappen is serieus easy om schoon te maken. Even met de HD er over en je mit dan is 99,99921% schoon, niet boenen.

Duurzaamheid blijf ik dus nog actief volgen en hopelijk binnenkort met wat regen en een goede camera bij de hand:ja . Vragen?
 
Twee dagen geleden besteld in UK. Ben erg benieuwd nadat ik het heb opgebracht. De prijs die door Slybump is genoemd echter heb ik niet kunnen evenaren... :auw
 
Ik maak binnenkort een filmpje ervan! In november heb ik op de meeting de wagen onderhanden genomen met de CarPro pads. Toen heb ik de ruiten ook behandeld met de nanolex glass polish, alleen had ik geen tijd meer om de sealant aan te brengen:confused: . Sinds die tijd gaat mijn voorruit dus door het leven met een ge-glas polishde Nanolex laag.

Hierdoor had ik verwacht dat het effect dramatisch minder geworden zou zijn maar boven verwachting werkt het nog meer dan prima. Zodra ik weer de kans heb om een filmpje te maken in de regen dan kunnen jullie het zelf beoordelen :-b

Edit: KM stand staat nu op 36000KM.
 
Van de week wat filmpjes kunnen maken in de regen. De Nanolex Ultra sealant heb ik op 20-jan-2012 aangebracht, we zijn nu 16 maanden en 37.000KM verder. De wagen is om de twee weken gewassen met verschillende shampoo's.

Conclusie:
Over het algemeen gebruik ik vrij weinig mijn wissers, voornamelijk in de stad of zeer fijne miezer. Naarmate de Ultra sealant ouder werd moest ik de wissers wel vaker gebruiken. De ruit blijft ook merkbaar schoner zeker na het gebruik van de wisser.

In de winter heb ik de ramen ontdooit met de-icer van Autoglym, dit heeft de Ultra laag wel iets aangetast. In november tijdens de meeting (in Kampen) heb ik de ruit gereinigd met Nanolex Glass polish, met de bedoeling om een nieuw laagje Ultra sealant aan te brengen. Helaas had ik toen te weinig tijd om dit te kunnen doen. Tot slot heb ik tijdens de reguliere wasbeurten de ruiten schoon gemaakt met diverse glass cleaners en een dodo of monello glass towel.

Ik kan niets anders zeggen dan dat het een prima product is en doet wat het zegt. Wanneer je het goed blijft onderhouden en niet te veel mishandeld (de-icers/glass polish/constant wissen) kan het misschien nog langer mee gaan. Zelf vind ik het prettig om ongeveer om het halfjaar een nieuwe laag aan te brengen. Gewoon omdat het kan, voor het maximale roll-off effect.

De filmpjes:
Een filmpje van de Ultra sealant op de snelweg met 100~110KM/u. Je ziet dat het roll-off effect niet heel snel meer is, maar nog prima aanwezig.


Een filmpje dat laat zien dat er geen strepen/waas/smeer aanwezig is bij het gebruik van de ruitenwissers.


Volgende week komt er weer een verse laag Ultra sealant op de voorruit :heart_eyes:
 
Ik moet overigens zeggen dat ik een soortgelijk resultaat heb met de Dodo SN Glass Sealant, echter is die standtijd iets korter bij mij.
(8mnd, 32000km)
 
Toch behoorlijk goed na 16 maanden. Dit product ga ik overwegen aan te schaffen als het er is,al ben ik wat terughoudend als het om nano gaat.
 
Vorig jaar heb ik deze topic gezien. En dan op het eerst komende besteling van carclean dit Nanolex ultra glass sealant mee besteld. Vorig week aangebracht, volgens deze instructies. Ik zou proberen filmen, en moest dat lukken, ik zou dan hier posten.