• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Supa Snow Foam

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Vandaag weer voor het eerst sinds lange tijd de auto kunnen wassen, het was nodig ook, met al dat zout.

Het was meteen mijn eerste ervaring met foamen.

De foam die ik gebruikte was de SSF oftwel Supa Snow Foam van Autobrite

Heb hier 100ML van verbruikt voor deze beurt.
In de Carcleanshop heet ie Super in plaats van Supa, op de verpakking staat echter Supa, dus laat ik dat maar aanhouden voor deze review.

De lans die ik gebruikte was de HD Foam lans voor KEW/Alto

Ik laat vooral de plaatjes voor zich spreken in dit geval zeggen die meer dan 1000 woorden.

Enkele ervoor-foto's:

IMG_2533.jpg

IMG_2535.jpg

IMG_2536.jpg


Nadat ik op een proefplek in de tuin de sprayer juist had ingesteld was hij controleerbaar te gebruiken. Als je dit niet doet foam je je eigen huis en dat van de buren mee...:D

Op de onderstaande plaatjes kun je duidelijk zien dat ik ,nadat ik het dak gedaan had, met het spatbord voor was begonnen.

IMG_2537.jpg

IMG_2538.jpg

IMG_2539.jpg

IMG_2541.jpg


Even wachten...

IMG_2544.jpg


Na enkele minuten :
IMG_2545.jpg

IMG_2546.jpg

IMG_2547.jpg


En dan afspuiten. Gezien ik de reinigende kracht van de foam zelf wou vastleggen gebeurde dit zonder druk, dus gewoon met de tuinslang.

IMG_2549.jpg

IMG_2550.jpg

IMG_2551.jpg

IMG_2552.jpg

IMG_2553.jpg

IMG_2554.jpg



Het ergste vuil is er duidelijk vanaf gespoeld, nu durf ik met een gerust hart een washmitt over de auto te halen.

Het eindresultaat haalde ik met 20ml Dodo's BTBM:heart_eyes: , een washmitt, 2-emmer-methode en de Daytona wheelbrush.

IMG_2559.jpg

IMG_2562.jpg

IMG_2560.jpg


Deze auto is nog niet voorzien van een volledige detailbeurt, zo lang hebben we hem nog niet. Zolang de temperaturen niet boven de 10 graden uitkomen, zal het er ook niet van komen. Wel ga ik vanavond een laagje Natty's Blue nog aanbrengen (Moet de cabrio maar even naar buiten) , om de auto toch enige vorm van bescherming te geven.

Mijn eerste review, dus als er adviezen zijn hoor ik het graag...
 
Mooi en duidelijk in beeld gebracht. Met een goede voorbereiding.
Man die was wel even echt vuil :ja

Ik heb de foamlans vandaag ook voor het eerst gebruikt.
Zonder vooraf in te stellen, inderdaad auto en ik en de muur ......
En toen de auto van de buurman ook maar gedaan. ;)
Mooi speelgoed en nog veel te proberen

Hans
 
Hier ook vandaag eerste foam ervaring. Zijn natuurlijk een hoop 'group-buyers' die deze vorstvrije dag hebben afgewacht. Ook ik heb 100ml SSF gedaan en er een toefje Meg's Gold Class bij (had ik ergens op het forum gelezen). Verder de knop helemaal op - en ik moet zeggen ik had een wat dikkere laag dan TS. Bleef ook mooi 'hangen'. Ik had alleen wel een wat smalle straal. Is die wat breder te maken? Het zal wel met die twee plaatjes aan het eind vd sproeier te maken hebben, maar ik kan geen verstel mogelijkheid vinden.

Overigens daarna met de HD afgespoeld, en vooral de velgen zijn dan al zga schoon. Top.

En.... het is natuurlijk BIG FUN met die foamhap!!
 
Voorste buitenste stuk (zwart om de plaatjes heen) kan je gewoon draaien.
Dan draaien de plaatjes mee (breed / smal)
Beetje met de knop bovenop spelen en met de mengverhouding en temperatuur
Geeft allemaal andere reacties, kan je nog maanden versteld staan :party:

Hans
 
Ik kon het vandaag ook niet laten om de SSF te gebruiken. Ik heb een vrij sterke oplossing (ca. 1:5) gemaakt, met een scheutje
oude Halfords shampoo erbij om die eens op te krijgen. :roll

Schuimen doet het prima, maar niet overdreven dik. De stelknop stond helemaal op '-' en ik heb gewoon heel de inhoud
van de literfles leeggewerkt. Ik had best wel wat over kunnen houden, maar ik had er zeker niet nog een auto mee kunnen doen.

Qua reiniging merkte ik wel dat sommige vuilplekken al helemaal weg waren, maar op sommige plekken lijkt er een
grijzige vuillaag achter te blijven. In eerste instantie wat teleurstellend, maar toen ik vervolgens deze plekken met de washmit
waste, werd de mitt niet overdreven vuil.
Het lijkt eigenlijk wel alsof de SSF het aanwezige vuil ook duidelijker 'zichtbaar' maakt. Geen idee hoe ik het beter kan omschrijven.

Lekker pret gehad met de foam lance, alleen is het geklooiewapper met de HD (klaarzetten, rondsjouwen) wat minder.
Verbaasde blikken van buren en voorbijgangers zijn onbetaalbaar :grinning:
 
Die grijzige vuillaag had ik ook nog, check het Seat-logo achterop maar. Maar dit is inderdaad een flinterdun laagje. De washmitt vertoonde geen enkele keer een zwarte streep....:)^
 
Hee McShine, dat is de eerste keer dat ik deze velgen "in het wild" tegenkom. Volgens mij hebben wij dezelfde velgen.
Overigens neem jij het advies "neem tijdens het inwerken even een kopje koffie" wel letterlijk.
 
Het zijn DEZENT V DARK-velgen. Zo aan je avatar te zien zijn het idd dezelfde. :)

Tja , kopje koffie was vooral om mijn handen op te warmen, niet zozeer omdat ik dorst had....
 
Ik ben blij dat er steeds meer onafhankelijke reviews komen die bevestigen dat foamen daadwerkelijk werkt en zinvol is!

:cool: