• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: ValetPro Achilles Prep

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.001
193
47
Den Haag
ValetPro Achilles Prep 500 ml


Vandaag dit produkt eens gebruikt.

Het is een prewax en/of paintcleaner, bedoeld als een na laatste stap vóór het aanbrengen van de wax.
Hiervoor heb ik gekozen om dit produkt aan te brengen met een zwarte lake country pad op de DAP standje 2

Het 1ste probleem waar je tegenaan loopt: de dosering.
De gebruiksaanwijzing zegt dat er 3 of 4 druppels ter grootte van een erwt moet aangebracht worden op een pad.

Hierin slaan ze de plank al volledig mis, er zit geen fliptop dop op waardoor je een grote opening hebt.
Enig voordeel van dit produkt is dat deze een redelijke dikke viscositeit heeft. Het vloeit niet makkelijk uit de fles waardoor je enigzins gedoseerd het produkt kan aanbrengen.

Ik heb het als volgt gedaan:
de fles zo schuin houden dat er steeds een beetje nét op de rand zit. De pad met de hand draaien en langs de fles halen.
Kleine tip, plaats een fliptop dopje erop.

Het opbrengen van het produkt is een peuleschil, vooral met de DAP.
Het afnemen is echter een pain in the ass 8o

Je moet het produkt direct afnemen net als bij de Meguiars DC Stap 1 en 2. Laat je het maar even curen, dan wens ik je succes :-"


+
- redelijk goedkoop
- easy on
-

-

- die geur :-&
- not easy off. Echt een bitch als je deze laat curen
- dosering is helemaal ruk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nette review.:)^ Ik denk toch dat pre-wax cleaners zoals dodo, wolfgang, pinnacle de betere zijn.:ja
 
Zou je ook kunnen vertellen hoe het resultaat is na het aanbrengen van dit pre-wax product en hoe dit zich verhoudt tov. producten van de concurrentie (dodo / wolfgang / zymol)?
 
Uh tja, hoe zal ik het formuleren .... nou gewoon zoals mij bij opgekomen is: vind dit eerlijk gezegd een niet de beste review van Patrick :( ( sorry, niet als persoonlijke aanval bedoelt, uitleg staat hieronder beschreven )

Waarom: ik mis namelijk het doel waarvoor het bedoelt is: doet dit prduct waarvoor het gebruikt dient te worden: prewax cq paintcleaner >>> doet dit product goed zijn werk of niet ?
Maakt het te bewerken oppervlak goed schoon of laat ie daarin een steekje vallen.

Valt het in de categorie:
1 - leuk geprobeerd maar koop liever wat anders
2 - voor dit geld heb je geen miskoop, maar haalt niet de trede zoals een hierboven aangehaalde merken
3 - toppie spul, ( zeker gezien de prijsklasse )

Ben wel positief over het doseerverhaal, bij aansschaf een doseerdopje bij de bestelling plaatsen geen overbodige luxe ( of wellicht dat CC de prijs iets hoger maakt en er een doseerdop bij doet ( voor hen die wellicht deze review hebben gemist oid ))

Klein vraagje nog: is het toch meer een DAP-product of is het alsnog vrij goed te gebruiken met de hand ( ivm de dikte en het cureer-minpuntje )
 
@ mk-us,

Je hebt gelijk, het is een niet volwaardige 'nicknameless review' zoals je gewend bent :schaam

Ik wil niet teveel verklappen met foto's.
Maar de after pics van de auto (later in het show off gedeelte) beloven veel goeds ;)
 
Thanks voor de review Patrick, heb zitten kijken in de CC shop. Maar ik denk dat het em niet gaat worden..
 
ik zou er meer over willen weten..
volgens mij zitten er ook fillers e.d. in.

ik heb een keer een filmpje gezien, iemand die het met zijn rotary gebruiktte,

deze review zegt mij weinig m b t het product (alleen de verwerking ervan)

edit: gevonden:
 
Spijtig dat er geen mooie doseer dop op zit. Denk dat ik het zelf toch maar bij de lime prime (lite) ga houden.
Toch wel een mooie review:cool:
 
Vorige week in Budel heb ik dit product geprobeerd voor het eerst, ook met de zwarte pad.
In verwerking inderdaad HEEL makkelijk! Voorzichtig een blobje op de pad doen, want doseren is niet te doen anders ;) Zoals je al zegt, grote misser.

De fijne swirls werden een heel stuk minder op mijn (harde) lak. Dus eerste gedachte die ik had: "die BARST van de fillers!". Toen even naar Dibbuz gelopen die jouw ipa meegenomen heeft, maar ik kreeg de swirls niet meer tevoorschijn. Heel benieuwd wat jouw ervaringen zijn, maar ondanks dat de ipa geen verschil bracht, vermoed ik nog steeds dat het flink wat fillers bevat.

Curen heb ik het de tijd niet voor gegeven :) stukje paneel behandeld en gelijk uitgewreven. Voor mij voorlopig een goede aanwinst!
 
Sla ik de plank nu mis of ben ik nu al die tijd in de maling genomen: een paintcleaner die fillers bevat zou toch het zelfde zijn als je auto wassen met zand >>> die wilt toch juist het tegenovergestelde behalen?
Ik bedoel, je wilt toch dat de lak gereinigd wordt en dat de fillers dan juist er uit gehaald worden of ....

Bij een glansversterker kan ik het mij volledig voorstellen.
SRP is in mijn ogen ook zo'n raar verhaal, polish met fillers, hmmm verkeerde naam of ....
 
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar de ervaring van anderen ;)
Ik als leek kan het vrij moeilijk beoordelen, heb niet zoveel ervaring met dit soort producten, maar vond het gewoon erg sterk dat hij zoveel correctie kon uitvoeren op een zwarte pad, op mijn lak die voorheen redelijk grof geschut nodig had.

Het kan zo zijn dat ik natuurlijk de gouden combo heb gevonden om te finishen, in het promofilmpje van ValetPro zelf is ook reuzeveel correctie te zien op de fijne marring, maar dat is van de fabrikant dus neem ik met een korreltje zout ;)
 
Even het etiket er bij gepakt, en blijkbaar is het geen 'pure' paintcleaner maar meer een AIO met de nadruk op cleanen.

Achilles Prep was designed to quickly prepare paint work for waxing or sealing just like a paint cleanz. Mild abrasives remove light marring from the paint surface while polymer fillers clean, remove or reduce deeper imperfections in the paint work. Cleaners will also remove contaminates like tar and light tree sap from paint surface while enhancing the gloss finish. Can be used either by hand or with an orbital, rotary polisher. The polymer agents seals the paint work given a semi permanent finish. Perfect for applying long life waxes or sealants like Valet PRO's Artemis wax seal or Orion's shield.

Aardig staaltje vakmanschap trouwens, ik haalde 2 spelfouten en 3 grammaticafouten uit dit stukje etiket 8-o