• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: waterontharder

Een graad of 50 dus, aangezien de hete kraan tussen de 60 en 65 graden behoort te zijn volgens mij.
 
Ik kan me voorstellen dat de hars wellicht vloeibaar gaat worden bij 65 graden of in ider geval te zacht.
 
Als je met warm water aan de slag gaat. Denk dan goed om de slang.
Die el cheapo slang van gardena barst dan een keer uit elkaar door de warmte.
Deze wordt dan hard en knapt. Pas daar meer op dan.

foto005.jpg


Heb hem nu zelf ook hangen. Beugeltje kon wat sterker.
Maar het werkt verder super. En het was even speuren naar een gardena koppeling
met Amerikaanse schroefdraad. Erg grof graad.
 
Ik heb net de auto gewassen en het viel me ook op dat er snel kalkresten ontstaan, nu verwonderd me dat niks met 12.6DH volgens de Aquacell site :0

Toch maar eens aan een ontharder denken voor in het huis... :confused:
 
Kun je de ontharders die bij Carclean verkocht worden ook gebruiken voor bijvoorbeeld wasmachines, of is het dan verstandiger om naar andere alternatieven uit te kijken?

Misschien ivm capaciteit oid?
 
Erik zei:
Maar het werkt verder super. En het was even speuren naar een gardena koppeling
met Amerikaanse schroefdraad. Erg grof graad.

Je kan dus niet een standaard gardena koppeling gebruiken of begrijp ik je verkeerd? Waar vind je dat dan?
 
Dennis Blomaard zei:
Kun je de ontharders die bij Carclean verkocht worden ook gebruiken voor bijvoorbeeld wasmachines, of is het dan verstandiger om naar andere alternatieven uit te kijken?

Misschien ivm capaciteit oid?

Dan moet je even naar een Aquacell gaan kijken. Anders regenereer je je een ongeluk :)
 
Tim zei:
Het gaat wel, maar je moet eenmalig even stevig draaien, dan is hij waterdicht. Maar het draait wat zwaar :-D

Dat heb ik geprobeerd Tim, maar lekt als een mandje hoor.

Erik zei:
Beugeltje kon wat sterker.

En het was even speuren naar een gardena koppeling
met Amerikaanse schroefdraad. Erg grof graad.

Beugel kan veel sterker, daar ga ik deze week een betere van maken van RVS, zodra klaar dan laat ik wel een foto zien.

Waar heb je nu dan de versie met de amerikaanse draad gevonden en heb je het artikelnummer daarvan?

@Tim, is er bij de fabrikant niet de koppeling te krijgen van de ingaande kant met binnendraad ipv buitendraad, daar hebben jullie wel een gardena verloop voor!
 
We hebben hier thuis een grote emmer met allemaal koppelingen voor gardena en gk koppelingen.
Die bronzen snelkoppeling. En daar zat deze toevallig tussen.

Dus vermoedelijke zijn ze wel te krijgen. Alleen niemand weet waar.
 
na gebruik hoeft 'ie niet leeg hoor.
Om de 3 keer autowassen haal ik het filter eruit, en laat hem een nachtje in een zoutbadje liggen om te regenereren.