• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Wolfgang Auto Bathe

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.748
98
37
Weer maar eens een auto shampoo testen, waarom nog eentje, hoor ik jullie vragen. Gewoon omdat het leuk is, deze keer is de Wolfgang Auto Bathe aan de beurt. Deze zit zelf nog niet in mijn collectie maar heb een busje mogen lenen om het eens te proberen.

Verpakt zoals de meeste producten van Wolfgang, in een zwarte fles, mooi etiket erop, meer moet dat niet zijn. Dit is de verpakking van 473ml er bestaat ook een verpakking van 3780ml.


Het product:Op een emmer van 15 liter heb je 3 à 5 dopjes nodig. Ik begin steeds met de emmer half vol te doen met water, shampoo erbij, en dan verder afvullen.
Ik heb nu gemerkt dat 2 dopjes meer als genoeg is voor een gewone emmer, je krijgt daarvan een mooie en vaste schuimkraag op je emmer, dit schuim blijft zelfs staan tot na het wassen van de wagen.
De geur van het product is moeilijk te omschrijven maar heeft iets weg van kauwgom.

De Auto Bathe is in mijn ogen sterk te vergelijken met de Dodo juice Born To Be mild, alleen vind ik die laatste nog iets gladder, hiermee bedoel ik dat deze je washmitt nog wat extra doet glijden over het lakwerk. Deze shampoo zorgt ervoor dat je wagen ontdaan is van alle vuil en een mooie finish heeft, al zal hij daar niets extra aan toevoegen.

Een belangrijk ander aspect van een autoshampoo is natuurlijk hoe goed hij de lak proper maakt. Nu dat doet de Auto Bathe goed, het aangekoekte vuil/vliegen/road film gingen vlot van de wagen zonder echt te moeten schrobben maar met respect voor de wax. Of je er mee kan foamen weet ik niet want ik heb geen foamgun, die test zal voor iemand anders zijn.


Eindconclusie:
Een top shampoo die te vergelijken is met de Dodo Juice Born To Be Mild, en daar zijn de meeste al razend enthousiast over.
Al blijft de born to be mild mijn favoriet, maar die is dan ook weer iets duurder.

prijs 473ml: € 17,99
prijs 3780ml: € 53,99
Een leuke shampoo als je opzoek bent naar iets meer dan het normale en eens iets anders wil dan Dodo Juice


Bedankt voor het lezen, en hopelijk heb je wat gehad aan deze review

Groeten Rodders,


PS: heb er geen foto's van aangezien ik niet denk dat dit echt nut heeft, mocht hier toch animo voor zijn dan hoor ik het graag!
PS2: een speciale bedankt aan Bartr123 voor het beschikbaar stellen van zijn Auto Bathe
PS3: was nog even vergeten te melden dat Dennis dit product ook heeft, dus het moet wel goed zijn :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info! Heb de Wolfgang Auto Bath zelf ook, ga hem morgen proberen op een slecht onderhouden Suzuki Jimny die ik een volledige detail ga geven:)^
 
Goede review :)^

Deze staat ook op het verlanglijstje, nu weet ik het zeker: kopen!
Pff, al die lovende reviews zijn niet goed voor mij portemonnee...
 
Foei Jan, Dennis zijn naam misbruiken:D
bedankt voor deze review.
leuke shampoo voor in de toekomst als mijn huidige shampoo's wat leger raken.


PS. zal wel een foutje zijn maar als de 3780ml fles maar €17,99 kost schaf ik hem toch snel aan.
 
Heb gisteren ook nog even getest of je met autobathe kunt foamen :D
Hoeveelheid shampoo in mijn liter reservoir was 1 cm ongeveer:eek:)

Kijk hier het resultaat ;)
CrystalNoirrev004.jpg

Na ongeveer 5 minuten
En een motorkap waar geen bescherming what so ever op zit 8-())
CrystalNoirrev006.jpg



En de foam opzich.
CrystalNoirrev005.jpg
 
Euhh hoe raad je dat :D
Nee klopt idd had hem al eens getest en vandaar gelijk maar de grote versie... nu de bandenprut nog :)