• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Zymöl Autowash

Een review kan er al gauw anders uit zien als je het product goed gebruikt. Dit is in deze review niet goed gedaan. Dat vind ik echt jammer.

De Autowash is een zeer goed product als je hem goed weet te gebruiken.

@Dennis, als de Cleanerwax je goed bevalt dan zal de Autowash je ook goed bevallen.
 
Gerbrand, misschien handig als je er even bij verteld wat dan wel de juiste manier van gebruiken is? ;) Blijkbaar staat dat niet op de fles.
 
Je moet plusminus 1-2 dopjes op 10 liter water gebruiken. Het water mag niet warm zijn, maar koud tot lauw. Als het goed is schuimt hij niet en verwijderd alle vuil. Dit komt omdat hij super geconcentreerd is. Na deel voor deel te hebben gewassen kun je het beste direct gaan spoelen, is niet noodzakelijk.

Daarna afnemen met een chamois of een towel. (dit weet iedereen)

Patrick heeft te veel product gebruikt wat echt overbodig is. Dit komt helaas veel voor dat men te veel product gebruikt. Zymöl staat er om bekend dat er echt minimaal product nodig is voor een optimaal resultaat. Als ik zijn fles bekijk dan heb ik inmiddels wel al een aantal auto's gewassen.
 
Gerbrand zei:
Een review kan er al gauw anders uit zien als je het product goed gebruikt. Dit is in deze review niet goed gedaan. Dat vind ik echt jammer.

De Autowash is een zeer goed product als je hem goed weet te gebruiken.

Normaal zou ik zeggen dat het nooit aan de spullen ligt, maar deze keer kan ik dus niets anders concluderen dat het dus wél aan de spullen ligt.


Gerbrand zei:
Patrick heeft te veel product gebruikt wat echt overbodig is. Dit komt helaas veel voor dat men te veel product gebruikt. Zymöl staat er om bekend dat er echt minimaal product nodig is voor een optimaal resultaat. Als ik zijn fles bekijk dan heb ik inmiddels wel al een aantal auto's gewassen.

Deze fles afgelopen zaterdag gekocht, dus bij de review gloedjenieuw...

Dus die vlieger gaat niet op...

Ik heb helemaal niets te veel gebruikt of verkeerd gedaan.
Heb letterlijk gedaan wat er op gebruiksaanwijzing stond...en dat zullen anderen waarschijnlijk ook doen.

Ik en vele andere detailers weten dat overdosering slecht is voor de waxlaag ongeacht welke shampoo er wordt gebruikt.

Maar een n00b zal dus gewoon de gebruiksaanwijzing volgen, met alle gevolgen van dien...
 
Gerbrand zei:
De informatie op de fles klopt inderdaad niet. Dit komt omdat deze flessen zeker 6 jaar oud zijn:|

Dat is geen reden, maar goed. Heb hetzelfde met Meg's NXT gehad, altijd gebruiksaanwijzing gevolgd, krijg ik op een dag te horen dat ik 2-3 keer teveel gebruik, gewoon omdat de gebruiksaanwijzing verkeerd is. Dan heb ik mijn bedenkingen bij de klantvriendelijkheid van deze megabedrijven. Enfin, da's iets waar ik gevoelig aan ben, een gebruiksaanwijzing moet gewoon kloppen.
 
Ik ben ook van mening dat een gebruiksaanwijzing moet kloppen. Deze flessen zijn helaas voor mijn tijd. Dit kan ik niet veranderen, de reviews die er uit voortvloeien komen dan niet tot zijn recht.

Patrick, jammer dat dit jouw moet overkomen.
 
Dus conclusie....die flessen worden uit de rekken gehaald, en patrick krijgt een nieuwe met de juiste gebruiksaanwijzing....:roll ;) :party:
 
Patrick.. doe nog is een review maar dan met de juiste hoeveelheid.. die Gerbrand nu wel aangeeft. Dan kun je het product echt goed testen waarvoor het bedoeld is.. ongeacht dat de fles nu een verkeerde gebruiksaanwijzing heeft!

:)^
 
-Vanquish- zei:
Heb hetzelfde met Meg's NXT gehad, altijd gebruiksaanwijzing gevolgd, krijg ik op een dag te horen dat ik 2-3 keer teveel gebruik, gewoon omdat de gebruiksaanwijzing verkeerd is.
Toevallig heb ik gisteren de gebruiksaanwijzing voor de NXT doorgelezen. Ik had bij aankoop het advies gekregen een dopje per emmer (10 liter) te gebruiken en dat heb ik ook altijd gedaan. Op de nederlandstalige pagina in de handleiding staat echter dat je 4 dopjes per 4 liter moet gebruiken (veel!). Bij de engelse beschrijving (zelfde boekje) staat echter 2 dopjes (ook nog best veel). Anders dus!
Dan vraag ik me af of dit een algemeen euvel is bij veel merken (verkeerde beschrijving). Ik wil best weleens wat experimenteren met doseringen, maar het liefst doe ik het gelijk goed. Kan me een waxlaag schelen... (en een fles shampoo)
 
Veel hangt ook af van de hardheid ven het water. Bij hard water 60ml NXT en zacht de helft.
 
SkyBuMp zei:
Patrick.. doe nog is een review maar dan met de juiste hoeveelheid.. die Gerbrand nu wel aangeeft. Dan kun je het product echt goed testen waarvoor het bedoeld is.. ongeacht dat de fles nu een verkeerde gebruiksaanwijzing heeft!

:)^

Gaat z.s.m. gebeuren. :)^
 
Nice!!.. en dan maar hopen dat je de Fuzion niet voor niets hebt aangebracht ;)..

Ik geloof dat als je de juiste mix gebruikt best zo is dat deze shampoo de wax niet stript.. ben benieuwd! Cleaning ability is er in elk geval genoeg :grinning: