• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten polijsten dap

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Mag je autoruiten en kunststof onderdelen zoals lichten ook polijsten met de DAP? Maar dan niet met een diamondite kit...

Dus gewoon DAP met polierproducten voor de lak.

Bedankt!
 
Glas is zo knetterhard dat je het simpelweg niet gaan redden met een dapje en wat polijstmiddel
Kunststof zoals bumpers etc kan je wel aanpakken op de reguliere wijze
 
Koplampen en achterlichten kan gewoon hoor, let bij koplampen wel op, wanneer hier nog een UV-werende laag overheen zit, KAN je hier doorheen gaan...!

voorbeeldje van achterlicht voor en na:

DSC01766.jpg


DSC01769.jpg


Ruiten kan gewoon, maar krasjes zul je er niet mee weghalen... Vervuiling en kalkvlekken wel :)^
 
Het haalt weinig tot niets uit met een DAP en polijstmiddelen op een (auto)ruit.

Deze is knetterhard vergeleken met autolak.

De enige optie om een ruit krasvrij te maken, is door het te laten doen door een glasgarage waar ze met diamant de ruiten polijsten.

Stimpy68, Bartr123, Dibbuz, Rodders hebben ervaring met glas polijsten
 
en op voorlichten?
die uv werende laag welk nut heeft die? vergeling tegen te gaan?
en is dit op te vangen door er maandelijks 915 op te smeren?
en hoe snel vergelen koplampen zonder deze laag?
men wagen is van 2002 en zoek er geen 5jaar mee rond te rijden....

en die uv werende laag ziet eruit alsof er een blanke laklaag op je koplampen zit?
 
Je beantwoord je eigen vragen ;)

Alleen het colli smeren zal niet helpen tegen de verwering volgens mij...
Enige wat ZOU KUNNEN helpen misschien, WG Plastic Surface Sealant... :weetniet
 
ivo's zei:
Je beantwoord je eigen vragen ;)

Alleen het colli smeren zal niet helpen tegen de verwering volgens mij...
Enige wat ZOU KUNNEN helpen misschien, WG Plastic Surface Sealant... :weetniet

Voor de duidelijkheid ik heb dit topic opgestart en ik beantwoord niet mijn eigen vragen :p
 
ivo's zei:
Koplampen en achterlichten kan gewoon hoor, let bij koplampen wel op, wanneer hier nog een UV-werende laag overheen zit, KAN je hier doorheen gaan...!

voorbeeldje van achterlicht voor en na:

DSC01766.jpg


DSC01769.jpg


Ruiten kan gewoon, maar krasjes zul je er niet mee weghalen... Vervuiling en kalkvlekken wel :)^


Ok bedankt! Ik dacht laat ik eerst maar eens raad vragen voor ik ermee begin.

Die lichten zien er netjes uit! Ga ik ook eens proberen.

Groeten
 
Er zijn dus geen concrete oplossingen of pads/polijstmiddelen om je ruiten te polijsten?
Mijn moeder heeft deze winter de nog geen jaar oude Opel Corsa met een cheap ass krabbertje schoon
willen krabben en heeft hierbij de ruiten verschrikkelijk bekrast :sob: En nu ik de DAP500 in huis heb vroeg ik
me af of ik hier iets mee kan...
 
sj0ertum zei:
Er zijn dus geen concrete oplossingen of pads/polijstmiddelen om je ruiten te polijsten?
Mijn moeder heeft deze winter de nog geen jaar oude Opel Corsa met een cheap ass krabbertje schoon
willen krabben en heeft hierbij de ruiten verschrikkelijk bekrast :sob: En nu ik de DAP500 in huis heb vroeg ik
me af of ik hier iets mee kan...


Ik heb net mijn voorruit gedaan met DAP500 en ultimate cut compound van megs. Met schitterend resultaat, zeker de moeite waard want de ruit oogt weer zuiver.
Steenslag of diepe krassen krijg je er naar mijn idee niet uit wat ook normaal is aangezien een autoruit stukken harder is dan autolak.

Ik ga mij eens de Diamondite kit bestellen hiermee zou je wel krasjes kunnen verwijderen samen met de bijhorende pad die je kan bestellen.