• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeiervloeistof concentraat.

Jis zei:
Helaas zie ik ze in de shop er niet bij staan. Ook op andere Nederlandse sites heb ik het nog niet kunnen vinden. Wel jammer want door het wissen en sproeien wordt het rain-x effect meestal minder, maar als er dan rain-x in de vloeistof zit wordt het gelijk weer geboost. :)^

Ben nu al bang voor het prijskaartje. Ik zag ergens dat dit $30 per gallon kost.
 
36$ voor 2 gallon(ebay) maar blijft prijzig als je ook koplampsproeiers hebt, gaat het best wel hard namelijk;)
En dan nog de verzendkosten.


Edit: nog even gespeurd, ben al 2 sites tegengekomen waar een gallon de-icer tussen de 2 en 4$ kost, dus dat valt reuze mee.
 
Vertel vertel verteeeeeeeeeeeeeeeeeeel :)

Maar goed, wordt het ijsvrij maken niet mede gedaan door de aanwezige alcohol?
Owkee zit weer wat rain-X ( of van mij part merk-X ) doorheen, blijft het niet zo dat je per definitie de sigaar bent met dit soort middelen?
 
Ik heb al meerdere winters nanolex sealant op de ruiten gehad. Daarbij altijd een de-icers (autoglym) gebruikt, de werking van nanolex was na de winter nog meer dan bruikbaar. Misschien eens tijd om de move te maken naar iets duurzamers dan rain-x? :ja
 
RogierV12 zei:
Rain-x gebruik ik zoiezo niet meer, de provision is veeeeeel beter.
Is de nanolex nog een stapje hoger?
Yepz, blijft gewoon veel langer zitten!

Vorig jaar verkocht CC trouwens ruitensproeiervloeistof van valma in concentraat vorm, dat ging tot -60! Als het goed is zit dat nog steeds bij mij in het resevoir, gebruik de sproeiers namelijk niet :-b
 
Aangezien ik zo'n 50.000 liter ruitenvloeistof per jaar verkoop kan ik hier wel een beetje over mee praten.

De ruiten worden ontdaan van ijs door dat het Ethanol bevat.
In de winter word er meer ethanol aan toegevoegd..
Bier bevriesd in de koelkast, Vodka niet.!:grinning:

Goedkopen ruitenvloeistof bevat bepaalde toevoegingen die de dure ruitenwissers aan tasten waardoor ze snel naar de klote zijn.
Dit doen ze als vervanging van de ethanol die kost namelijk €€€
Daarom is het verstandiger om bv Valma etc te kopen dan die goed kopen rommel van de bouwmarkt of aldi.

Het is geen fabeltje, maar net zoals bij olie... de additieve maken het verschil.
We geven wel bakken met geld aan poets art uit en kraken valma af, maar geven het liefst zo min mogelijk uit aan de ruitenvloeistof!:roll

:)^
 
ruitenwissers worden toch 1 a 2 maal per jaar vervangen. Vloeistof of niet , strepen doen ze mij toch altijd veel te snel weer. Die koplampsproeiers icm veel snelweg km-ters laten mij toch voor voor een goedkope variant kiezen. Uiteindelijk ben ik dan toch voordeliger uit met een gelijk resultaat.
 
wellicht dat het aantal km en persoonlijke standaard daar een rol in spelen?

mag ik vragen wel merk wissers je er dan op heb zitten?
 
Ruitewissers van mn truck zitter er al zeker 600.000km op, vervangen gebeurt heel zelden of ze moeten scheuren ofzo door vastvriezen.
 
IPA willen we toch ook niet op onze rubber hebben?
Er zitten soort gelijke bestand delen in, het ontvet enorm...Methanol.(goedkopen versies, aangezien ethanol duurder is)

Mij maakt het niet uit, maar als het op de lak komt tast het de wax laag aan waar we zo lang aan werken.
Dan kan je je voorstellen dat goedkopen uitvoeringen bepaalde bestanddelen hebben die agressiever zijn.
Turtel is ook de stukke goedkoper als Meg's... zit ook 1000x meer kwaliteit verschil in.

[mod]ook indirect commerciele links zijn niet toegestaan[/mod]
 
Naar mijn mening is de Autoglym de beste (maar wel duur), wij gebruiken hier niet anders in ieder geval:

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Quick_Clear_Screenwash_concentraat_1_16_500ml_10588_100131

ShowProdImgLarge.ashx?id=100131&f=d.jpg


Veilig en helder zicht, soepelere ruitenwisserwerking, vorstbestendig. Veel automobilisten zijn het erover eens dat niet elke ruitensproeiervloeistof hetzelfde resultaat geeft.

Wie heeft nog nooit de ervaring gehad van een sterk besmeurde voorruit door straatvuil of insecten die maar niet willen verdwijnen, hoe vaak u ook probeert ze weg te sproeien? Helaas zijn sommige ruitensproeiervloeistoffen niet veel meer dan gekleurd water! Autoglym vindt dat een betrouwbare, werkzame ruitensproeiervloeistof essentieel is voor de rijveiligheid.

Deze 4-seizoenen Quick Clear Screenwash levert een aantal belangrijke voordelen op. Het voorkomt vegen door insectenresten, verwijdert vervuiling snel en door de hoge concentratie is het economisch in gebruik.

Goed voor 8 liter! Gebruik dit product het hele jaar door, zelfs onder alle winterse (tot -45°C) omstandigheden, voor veilig rijden met een smetteloos zicht.

Let op! Mengverhouding voor de wintermaanden is 1:4, 1:2 of 1:1!
 
Jis zei:
Helaas zie ik ze in de shop er niet bij staan. Ook op andere Nederlandse sites heb ik het nog niet kunnen vinden. Wel jammer want door het wissen en sproeien wordt het rain-x effect meestal minder, maar als er dan rain-x in de vloeistof zit wordt het gelijk weer geboost. :)^

Qua volume / gewicht / transportkosten is het voor ons niet haalbaar om dit tegen normale prijzen aan te bieden. Bovendien, sproeien en je Rain-X laag aanvullen? Niet mijn wens. Het komt ook op je lak terecht immers!

Hetzelfde geldt voor grotere kannen antivries, veel te zwaar om te versturen. Daarom gebruiken wij alleen concentraat of kleinere verpakkingen.

Wij verkopen sowieso bijna geen antivries. 95% van de mensen neemt een (goedkoop) kannetje mee van het tankstation (en gooien daarmee onbewust de grootste rommel in hun reservoir).
 
Inderdaad beviel de AG Screenwash bij mij ook het best, maar niet goedkoop.
 
https://www.Carclean.com/product/Valma/Ruitensproeiervloeistof_Antivries_concentraat_1000ml_WC03_102120

Valma Ruitensproeiervloeistof Antivries concentraat, tot nu toe gaat dat ook perfect. Ik moet er bij zeggen dat ik de vloeistof eigenlijk niet gebruik alleen om bevriezing te voorkomen van de tank :-b
 
Tim zei:
Qua volume / gewicht / transportkosten is het voor ons niet haalbaar om dit tegen normale prijzen aan te bieden. Bovendien, sproeien en je Rain-X laag aanvullen? Niet mijn wens. Het komt ook op je lak terecht immers!

Hetzelfde geldt voor grotere kannen antivries, veel te zwaar om te versturen. Daarom gebruiken wij alleen concentraat of kleinere verpakkingen.

Wij verkopen sowieso bijna geen antivries. 95% van de mensen neemt een (goedkoop) kannetje mee van het tankstation (en gooien daarmee onbewust de grootste rommel in hun reservoir).
En waaraan zou moeten blijken dat het de grootste rommel is? Zolang er geen aantasting aan de lak is, de ruit schoon wordt en je tankje niet bevriest werkt het toch prima. Duurdere middelen gebruiken kan altijd alleen moet het dan ook wel genoeg baat opleveren. Na de winter zal er toch een nieuwe laag wax aangebracht moeten worden welke bij de duurdere middelen ook niet onaangetast zal blijven.