• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeiervloeistof concentraat.

Zelf heb ik de Kroon-Oil ruitenwisservloeistof in het reservoir zitten.

690465.jpg


€ 4,50 euro voor een litertje mag je bepaald geen goedkope rommel noemen ...

:roll
 
WouterP zei:
En waaraan zou moeten blijken dat het de grootste rommel is? Zolang er geen aantasting aan de lak is, de ruit schoon wordt en je tankje niet bevriest werkt het toch prima. Duurdere middelen gebruiken kan altijd alleen moet het dan ook wel genoeg baat opleveren. Na de winter zal er toch een nieuwe laag wax aangebracht moeten worden welke bij de duurdere middelen ook niet onaangetast zal blijven.

Er zitten prima producten tussen, maar ik bedoel ermee te zeggen dat ze een kannetje van 5 liter kopen en geen idee hebben wat ze in hun reservoir kiepen en daarmee onbewust rommel erin kunnen gooien.
 
nicknameless zei:
Zelf heb ik de Kroon-Oil ruitenwisservloeistof in het reservoir zitten.

€ 4,50 euro voor een litertje mag je bepaald geen goedkope rommel noemen ...
Inderdaad, maar 5 liter voor € 5,- ben ik ook al tegengekomen en niet van een gerenommeerd merk als Kroon. ;)

En dat is wat ik bedoel, mensen kopen 5 liter voor € 5,- en totaal onbewust dat het de grootste rommel kan zijn en gaan het gebruiken, want anti-vries is toch anti-vries. Net zoals autoshampoo toch autoshampoo is en velgenreiniger... juist velgenreiniger.
 
Ik verkoop veel kant en klaar voor weinig maar meestal de geconcentreerde ruitenspr van kroon

Wat gebruik ik zelf ?

Autoglym. :-" .
 
Zoals ik al eerder had gezegd...

nicknameless zei:
Ik gebruik gewoon .......... geen ruitenvloeistof :grinning:

Het reservoir zit wel vol, maar alleen ter voorkoming van een bekeuring á 90 euro :-"

De ruiten zijn s'morgens zo erg beslagen, dat ik de ramen eerst schoonmaak met een huishoud ruitenwissertje die ik standaard in de auto heb liggen.


Ik gebruik de vloeistof niet eens, puur en alleen om te voorkomen dat de waxlaag gestript wordt.

Straks komt er een laag C-quartz over de Rolla. Tim, kun jij enigzins zeggen of deze laag ruitenwisservloeistof proof is?
 
Heb bij mij de Reload op de ramen zitten van zowel de Astra als de Megane en dat werkt echt top !
In de Astra heb ik ook de Kroon-oil screenwash zitten, in de Megane iets wat de dealer erin heeft gegooid maar de Reload is op beide wagens nog steeds op de ramen aanwezig !
 
ik heb die van de lidl er in zitten verdunt 1:1 tot -20 ,ik maak mijn eerlijk gezegt niet zo druk over een evt wax laagje of iets anders.

belangrijker vindt ik persoonlijk goed zicht en gezien worden in de winter.
 
Ik heb wel eens bij auto's gezien dat de vloeistof zich in de lak gevreten had. Je zag echt druipers lopen van de sproeiknoppen naar onderen. (Peugeot 207)

Maar ja, of dat dure of goedkope was , dat weet ik niet.

Ik heb ook het idee dat de extra vorstbestendige aggressiever is. Bij mij gaat slechts een milde antivries erin (-15).

Je gaat hem namelijk pas echt nodig hebben wanneer het dooit.:rules
 
M'n voorruit wordt anders aardig wit door al het zout, dus voor de langere ritten ontkom je er niet aan. Onderweg stoppen om de ruit schoon te maken is mij te koud.
 
Iedere keer naar Oostenrijk loop ik te vloeken over de ruitensproeier vloeistof had de voor laatste keer er voor min 25 in zitten en nog slecht zicht.
Nu heb ik s&w mee en doe ik het raam bij elke tank beurt/koffie even snel de ramen.:heart_eyes: Dus voor mij geen rommel meer.

Vraag voor de heren die nooit hun ruitensproeier vloeistof gebruiken, gaan die ook over de Duitse winter wegen? Dan ben ik wel benieuwd hoe gij dat doet:weetniet
 
Het is dat ik het gratis bij mijn dealer krijg (servicepas). Zij hebben die kannen van de Valma van 4 liter. Maar bij de Action hebben ze ruitenwisservloeistof voor €2,69 voor 5 liter...
 
Is er eigenlijk een makkelijke manier om je oude ruitensproeiervloeistof eruit te halen (om er daarna wat beters in te doen)?
 
Wat ik doe is het slangetje naar de sproeikoppen loshalen en in een fles steken, ruitensproeipomp laten pompen en je hebt de vloeistof weer terug.
 
Tim zei:
Er zitten prima producten tussen, maar ik bedoel ermee te zeggen dat ze een kannetje van 5 liter kopen en geen idee hebben wat ze in hun reservoir kiepen en daarmee onbewust rommel erin kunnen gooien.

Juist, dat is wat ik ook bedoelde.. 4,95 voor een liter concentraat is heel andere koek als €5 voor 4 of 5 liter..
Nogmaals het is iedereen eigen keus,. de ene vind Pb wax fijn de andere Meg's.
Maar dat er wel degelijk kwaliteit verschil tussen zit is duidelijk.

Als je reservoir na de winter blauw is, dan kan je wel raden dat er een bak kleursof aan toegevoegd zit ipv de blauwe kleur te hebben van de glycol.
 
Tim zei:
Naar mijn mening is de Autoglym de beste (maar wel duur), wij gebruiken hier niet anders in ieder geval:

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Quick_Clear_Screenwash_concentraat_1_16_500ml_10588_100131

ShowProdImgLarge.ashx?id=100131&f=d.jpg

3. COMPOSITION / INFORMATION ON INGREDIENTS

METHANOL 1-10%
ETHANOL 50-70%
AMMONIUM LAURYL ETHER SULPHATE 1-10%
BUTOXYPROPAN-2-OL 1-10%
GLYCERINE 1-10%
 
mijn eerste lading ruitensproeiervloeistof zit er nog steeds in. Nu 7 maand en 25000km in het bezit van de wagen en gebruik dit goedje liever niet.
Op tijd de ruiten reinigen doet wonderen ;)

Ik heb altijd een sprayflesje water, streak free glass cleaner van Chemical Guys en een flesje Basics of Bling Detailing Spray van Dodo Juice in de wagen liggen.
 
Als er wederom een strenge vorst komt zal alles bevriezen in je auto. Zowel de sproeivloeisof als de flesjes.
 
Had de tip gekregen van meguiars om dit altijd bij te hebben. :/
En als het vriest, dit kan normaal gezien toch geen probleem geven denk ik
 
Het lijkt mij ook niet erg handig, daarom heb ik de spray and wipe die ik standaard in de auto heb liggen er ook maar uitgehaald.
Maar als het wel kan hoor ik het graag :weetniet .