• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeiervloeistof concentraat.

Agree.
Ik gebruik altijd de goedkoopste zooi die er is, en meng die zoals voorgeschreven met water. Merkte bij mijn vorige auto (rood, oud, slecht overgespoten) dat dit op het dak en op de motorkap na verloop van tijd wel vale plekken veroorzaakte (rood werd langzaam aan roze). Maar in die twee jaar tijd niets gehad wat met een simpel poetsproduct en een mf doek weer verholpen kon worden.
 
Wittereus;312618 zei:
Wat doe jij dan als er pekel en andere zooi op je ruit komt?

Vreemd of niet, maar ik heb nagenoeg geen last van pekel en andere zooi op m'n (voor)ruit(en), kwestie van goed bijhouden of ... ? :weetniet
En anders zorg ik ervoor dat ze gewoon goed schoon zijn.

Vanmiddag stond de auto in de zon, de sneeuw smolt hierdoor waardoor ik met een ramentrekkertje de ramen schoon heb gemaakt met het druppelende smeltwater.
 
Toen ik gisteravond naar huis reed kwam er wel veel vieze grijze zooi op mijn voorruit, dus mijn halve reservoir is er doorheen gegaan. Zonder te sproeien was echt niet te doen qua zicht!
 
@nicknameless of je komt de woonwijk niet uit. Anders haal je het echt niet zonder te sproeien. En alleen wissen maakt het alleen maar erger...
 
Sproeien doe ik niet of ik probeer het tot een minimum te beperken.

Voor mij is het woon-/werkverkeer (heen en terug) nog geen 13 km, waarvan 7 kilometer snelweg.

En ik woon in een nieuwbouwwijk. ;)
 
Heel bijzondere omgeving waarbij er geen opspattend water is dan. Als de combinatie strooizout/water op een voorruit komt kan ik er niet meer doorheen kijken. Mijn ruit is ook schoon als ik weg rijd ( einde van de straat dan ), ik heb daar zelfs 2 wissers voor met een motor aangedreven. Maar met een beetje nat weer zie ik binnen 1 a 2 km helemaal niks meer voor mijn auto zonder te gaan sproeien en wissen.
 
Ik denk dat we ook alles wel in z'n context moeten plaatsen.
In de stad hier kan ik ook rijden zonder te moeten sproeien, meestal spat het water niet zo hoog op bij 50km/u en mits wat afstand lukt het wel.
Maar die 140km snelweg die ik elke dag doe, nou daar red je het niet zonder sproeien deze tijd van het jaar...
 
helemaal eens met Koen....
De eerste paar km's die ik maak per dag is ook geen probleem, maar zo gauw ik N-wegen of snelwegen oprijd is t NOGAL wat anders...
 
Vergeet ook niet dat als je af-fabriek xenon hebt dat de sproeiinstallatie ervoor zorgt dat je koplampen zuiver blijven/worden. Dus ook gewoon in de stad blijven sproeien....

Ik merk de afgelopen dagen erg vaak dat de wagen met aftermarket xenon voor nogal wat strooilicht zorgen omdat hun koplampen onder de smurrie zitten. Erg hinderlijk voor je medeweggebruiker!
 
Ik vind het ook slecht dat hier verteld wordt dat sproeien slecht voor je lak is en dergelijke.


Gewoon sproeien dus mensen en niet zeiken. Beter zicht is belangrijker dan wax of krasjes in je glas.

En die paar krasjes van het afvegen van je dak kan je er in april weer uithalen. Niks vervelender dan bakken met sneeuw die er pas op de snelweg afgaan. Iedereen kan in ieder geval het grootste gedeelte eraf vegen. Als je 1 cm overhoudt tot de lak gebeurt er echt niks met je lak...
 
Daarom maak ik elke dag mijn koplampies schoon ;)
(hella lenskoplampen met xenon pitten in mn MK4 TDI)
 
Om eerlijk te zijn gebruik ik nooit de sproeierfunctie. De ruiten blijven meestal perfect schoon door de sealant die er op zit. Even wissen tijdens de regen of sneeuw (vocht) en klaar ruit weer shiney!

Regelmatig wassen van de auto (wat we volgens mij allemaal wel doen hier?) doet echt wonderen.

Meestal test ik de sproeiers grondig in de wasbox voordat ik een aan een full detail begin, dan weet ik zeker de leidingen niet verstoppen.
 
@McShine, Ivo's: klopt, een wereld van verschil nadat ik er even een doekje over haalde. Had ineens weer een lichtbeeld ipv een lichtbol. Voortaan voor elk ritje even een doekje erover.
 
SkyBuMp;312729 zei:
Om eerlijk te zijn gebruik ik nooit de sproeierfunctie. De ruiten blijven meestal perfect schoon door de sealant die er op zit. Even wissen tijdens de regen of sneeuw (vocht) en klaar ruit weer shiney!

Regelmatig wassen van de auto (wat we volgens mij allemaal wel doen hier?) doet echt wonderen.

Meestal test ik de sproeiers grondig in de wasbox voordat ik een aan een full detail begin, dan weet ik zeker de leidingen niet verstoppen.

Tja, de sealant voldoet op dit moment toch even niet...
Ik moet echt wel regelmatig sproeien en wissen, maargoed, wat wil je dan met 300km/dag waarvan merendeel snelweg/N-wegen...
 
Dibbuz;312687 zei:
Ik gebruik gewoon ruitensproeiers. Waxlaag weg of niet.
Goed zicht is belangrijk.

+1 !
Ik vind goed zicht veel belangrijker dan het feit dat mijn waxlaag eventueel aangetast zou kunnen worden. En ik gebruik de sproeiers dan ook regelmatig, rij veel snelweg en binnenwegen (dijk) en daar is het vrijwel onmisbaar, zeker met dit pekel weer.
 
Camiel;312732 zei:
Wat voor sealant zetten jullie op de ruit?

Dodo Juice SuperNatural Glass Sealant of Nanolex Premium op het moment.
Ik overweeg Nanolex Ultra te gaan aanschaffen als opvolger :)
 
Hmmm, iets te duur naar mijn smaak, die SN :p

Zit er veel verschil tussen een glass sealant en een gewone sealant als EX-P?
 
ja...
Sealant of wax op ruiten KAN, maar geeft vaak een waas na het wissen...
Op achterruiten of zijruiten geen ramp, maar op de voorruit komt bij mij niets anders dan een dedicated glass sealant!

Maar waarop baseer je het 'te duur zijn' van de SN glass sealant?
Ik denk dat ik met één flesje zeker 6-8keer een auto rondom in de glass sealant heb gezet.
En deze sealant blijft bij juist gebruik ZEKER 4maanden zitten (zo niet langer....)
 
ivo's;312731 zei:
Tja, de sealant voldoet op dit moment toch even niet...
Ik moet echt wel regelmatig sproeien en wissen, maargoed, wat wil je dan met 300km/dag waarvan merendeel snelweg/N-wegen...

Hier met ook behoorlijk wat snelweg icm nanolex ultra nergens last van. Vreemd waar dat dan aan ligt w^^w