• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwissserbladen

Lomp? Wel nee!

(ex-auto)
IMG_1646.jpg
 
In mijn opinie veel te dik, grof, en lomp. Sorry vind het echt niet mooi. Die op een A4 zitten vind ik nog wel aardig, die zijn heel smal.
 
Ik heb vooral gehoord (van de garage) dat die ruitenwissers gewoon goedkoper zijn om te produceren....het scheelt de autoproducenten miljoenen. er kruipt minder materiaal in; minder scharniertjes en dergelijke. Wat nog beter is : de consument betaalt er wel meer voor. garage beweert ookdat ze minder lang meegaan dan de vroegere ruitenwissers en veel fragieler zijn....
 
Of het er goed uit ziet verschilt erg per auto vind ik. Op mijn auto ziet er wel goed uit, de wissers liggen mooi laag en zijn niet uit proportie. Maar op een Fiat Barchetta vind ik het geen porum, veel te groot voor de auto vooral omdat die wissers erg in het zicht liggen (Brachetta heeft geen parafaan waar hij onder kan).

Als mijn huidige Bosch op zijn ga ik de fiat oem proberen, deze leveren ze nu ook als vervangingsdeel voor auto's met oud type wissers.

@ Jeroen
Maar jij had zo te zien wel oem flatblade armen
 
Ja klopt, zijn oem armen (wel met de oude armen ingeruild destijds) :grinning:

En op mijn fase 2 heb ik exaxt dezelfde ruitenwissers+armen.

En er zitten flat-blades op van Champion. Heb dezelfde wissers nu op me fase 2 gezet, aangezien ze op waren.
Hartstikke origineel, maar ze wissen al een jaar lang in totaal hartstikke netjes :cool:
 
flatblade +1

ziet er mooi uit en heb je niet van die "vieze ijzers" die na een half jaar toch beginne te roesten, of als je van die sjonnie aluminium dingen hebt gaan verweren!
 
Ik heb nog nooit verroeste of gecorrodeerde wissers gehad. Heb altijd originele VAG wissers. Mijn A2 heeft ook een aero wisser, deze staat wel mooi omdat er een dikke ruiterwisserarm aan zit. Dat vind ik dus het probleem, een dikke wisser aan een dun armpje.

@nicknameless: die van jou zijn wel mooi slank! Niet van die dikke lompe dingen.
 
de topic starter vraagt om een setje wissers voor een C4 ,
standaart heeft die aero twins , die het goed doen en met een speciale bevestiging ,
dus mijn mening is om dan gewoon bij de dealer een setje te halen ..

Wissers wisselen bij een C4 , ff de wisserhendel aantikken als je hem net van cotact hebt gezet ,
dan gaan ze in de hoge stand , anders lukt het niet .